بولتون: ایده ترامپ برای دعوت طالبان به کمپ دیوید مرا وادار به استعفا کرد

جان بولتون در کتاب خود نوشته است که ایده دعوت از نمایندگان طالبان به اقامتگاه تابستانی کمپ دیوید او را وادار به استعفا کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدیدش به نام «اتاق اتفاق» که مشتمل بر ۵۷۰ صفحه و ۱۵ فصل است به موضوعات محتلف از جمله افغانستان اشاره کرده است.

وی در این کتاب گفته است: پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایده دعوت از نمایندگان طالبان به اقامتگاه تابستانی کمپ دیوید را مطرح کرد، تصمیم به استعفا گرفتم.  

وی افزوده است: من استعفا نامه خود را از قبل آماده کردم. اما این تصمیم به تدریج قوی ترشد  و تصمیم ترامپ برای دعوت از طالبان به کمپ دیوید، آخرین مرحله تحمل سیاست‌های اشتباه و غیر مسئولانه رئیس جمهور بود که مرا کاملا وادار به استعفا کرد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در بخشی دیگری از کتاب خود جنگ افغانستان را یک ناکامی کامل از دیدگاه دونالد ترامپ خوانده است.

وی در کتابش نوشته است که ترامپ در یک نشست در هشتم نوامبر در کاخ سفید حضور نظامی آمریکا در افغانستان را راهبرد اشتباه و شرم آور خواند.

در کتاب جان بولتون از زبان رئیس جمهور آمریکا همچنین آمده است که آمریکا در افغانستان شکست خورده است و بگذارید روسیه به مشکل داعش در آن کشور رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.