المسیره گزارش داد:

عملیات چهارگانه «توازن بازدارندگی» ثابت کرد که ائتلاف سعودی ناتوان است

عملیات چهارگانه یمن ثابت کرد که ائتلاف سعودی و سلاح پیشرفته آمریکایی آن در مقابل حملات نیرو‌های یمنی توانی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد عملیات چهارگانه موسوم به توازن بازدارندگی، ثابت کرد: ائتلاف سعودی و سلاح پیشرفته آمریکایی آن در مقابل حملات نیرو‌های یمنی ناتوان است. همچنین این عملیات‌های نظامی توانایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در رویارویی با اتاق فکر آمریکایی و تجهیزات پیشرفته نظامی بیگانگان در میدان‌های نبرد به اثبات رساند، نبردی که بیش از ۵ سال است همچنان ادامه دارد.

گزارشگر شبکه المسیره با شرح چهار عملیات نظامی موسوم به توازن بازدارندگی در یک گزارش تصویری گفت: «تفاوت عملیات توازن بازدارندگی ۴ با عملیات‌های توازن بازدارندگی ۱، ۲ و ۳ این است که از ساعت‌های شب تا صبح و طلوع فجر ادامه داشت. همچنین متنوع بودن اهداف و گسترده بودن دامنه عملیاتی آن از جیزان و نجران گرفته تا ریاض -پایتخت دشمن سعودی- نیز از جمله تمایزهای عملیات توازن بازدارندگی ۴ با سایر عملیاتهاست.

این عملیات با مشارکت یگان موشکی و یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اجرا درآمد. نیرو‌های مسلح یمنی انواع متعددی از موشک و پهپاد در این عملیات استفاده کرد.

از جمله موشک‌های شلیک شده در این عملیات، موشک ذوالفقار، موشک بالدار قدس ۱، موشک بالدار دیگری که نام و نوع آن سری است و رسانه‌ای نشده است و پهپاد صماد ۳.

موشک بالدار قدس از جمله موشک‌هایی است که با فناوری پیشرفته خود توانایی عبور از سامانه‌های دفاعی را دارد.

هواپیما‌های بدون سرنشین صماد ۳ نیز در ماموریت‌های خود به پرواز در می‌آیند و مسافت‌های بسیار طولانی می‌پیمایند و در چندین عملیات توانایی نظامی خود را نشان داده اند.


بیشتر بخوانید:

ریاض هدف حمله موشکی یمنی‌ها قرار گرفت+ فیلم

عملیات بازدارندگی چهارم یمنی‌ها؛ وزارت دفاع و اطلاعات عربستان در هم کوبیده شد


علاوه بر تنوع در انتخاب سلاح در عملیات توازن بازدارندگی ۴، اهدافی که برای این حمله در نظر گرفته شده بود، اهدافی بسیار حساس در ریاض و دیگر مناطق بوده است.

از بارزترین هدف‌ها می‌توان به وزارت دفاع سعودی، ریاست مرکز اداره اطلاعات و استخبارات سعودی، پایگاه هوایی سلمان و پایگاه‌های نظامی در جیزان و نجران اشاره کرد که در این عملیات هدف قرار داده شدند.

با استناد به بیانیه نظامی نیرو‌های مسلح یمن، در این عملیات بزرگ، نیرو‌های مسلح یمن بازدارندگی بیشتری از عملیات سابق ایجاد کردند. قبل از این عملیات، سه عملیات توازن بازدارندگی دیگر نیز به اجرا درآمده بود، اما عملیات توازن بازدارندگی ۴ از عملیات‌های سابق بازدارنده‌تر است.

عملیات توازن بازدارندگی ۱ هفدهم اوت سال ۲۰۱۹ (۱۶ مرداد ۱۳۹۸) به اجرا درآمد که در آن میدان نفتی و پالایشگاه نفتی الشیبه که نزدیک مرز امارات واقع است، با ۱۰ پهپاد هدف قرار گرفت.

عملیات توازن بازدارندگی ۲ نیز چهاردهم سپتامبر سال ۲۰۱۹ (۲۳ شهریور ۱۳۹۸) به اجرا درآمد. این عملیات با عملیات سابق تنها یک ماه فاصله داشت. دراین عملیات میدان‌های نفتی بقیق و خریص که متعلق به شرکت نفتی آرامکو هستند، با استفاده از ۱۰ پهپاد یمنی هدف قرار داده شدند. این عملیات باعث شد تولید نفت سعودی متوقف شود و پیامد‌های منفی این عملیات بر رژیم سعودی همچنان باقی است.

عملیات توازن بازدارندگی ۳ نیز در تاریخ بیست و یکم فوریه سال ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۱۳۹۸) به اجرا درآمد. در این عملیات شرکت آرامکو در شهر صنعتی ساحلی ینبع هدف قرار داده شد. این عملیات با استفاده از ۱۲ پهپاد از نوع صماد و و دو فروند موشک بالدار از نوع قدس و یک فروند موشک بالستیک ذوالفقار که از موشک‌های دوربرد است، به اجرا درآمد؛ بنابراین سه عملیات توازن بازدارندگی ۱ و ۲ و ۳، اقتصاد عربستان سعودی را هدف قرار داده و بر اهداف نفتی متمرکز بوده است.

اما با کاهش قیمت‌های نفت، شاید نیرو‌های مسلح یمنی اهداف نفتی را به عنوان اهدافی بسیار مهم تلقی نکردند از این رو مسیر اهداف خود را تغییر و مراکز حساس رژیم سعودی از جمله مرکز اطلاعات و استخبارات سعودی و نیروی نظامی این رژیم را هدف قرار دادند. این نوع عملیات افق‌های بیشتری به روی عملیات‌های دیگر به صورت تصاعدی باز می‌کند و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز این عملیات‌های جدید را تا برداشته شدن محاصره این کشور، توقف تجاوز‌ها و آزادی واستقلال کشور یمن ادامه خواهند داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
این همان کاری است که: نیروهای کشورهای محورمقاومت خیلی آرزوی آن را داشتند تا خون شهداء مقاومت قصاص شود....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ارتش یمن باید حملاتش را برعلیه نیروهای ائتلاف ننگین سعودی صهیونیستی و آمریکائی افزایش دهد. ملت یمن نباید بیشتر از این زجر بکشند.
آخرین اخبار