رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

کوره‌های آجر پزی بستر گسترش معضلات اجتماعی

حسینی گفت: کوره‌های آجرپزی به فضای بی دفاع شهری بدل شده‌اند.

سید مالک حسینی رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح معضل اجتماعی زندگی طرد شدگان و بهبود یافتگان از مواد مخدر در زیر زمین کوره‌های آجر پزی گفت: باید بپذیریم این دست از افرادی که در زیر زمین در محدوده کوره‌های آجرپزی زندگی می‌کنند، بخشی از جامعه هستند که از خانواده طرد شدند و خود را این گونه با زندگی تطبیق دادند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این شکل زندگی با استانداردها فاصله بسیاری دارد، افزود: خوشبختانه شهردار منطقه ۱۹ تهران نگاه اجتماعی خوبی به این موضوع دارد، اما واقعیت ماجرا این است که حجم آسیب در محدوده کوره‌های آجرپزی به حدی بالاست که حل آن از توان یک نهاد خارج است.

حسینی ادامه داد: ما در حد توان خود در حال برنامه ریزی هستیم و برنامه‌هایی داریم که امیدواریم تا انتهای سال بتوانیم اقدام مناسبی در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام دهیم.

او با تأکید بر اینکه حجم آسیب‌ها بسیار بالاست، بیان کرد: خواسته من این است سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها که با این شکل آسیب‌ها در ارتباط هستند، وارد میدان شوند و من این شهادت را می‌دهم که خواسته دیگر دستگاه‌ها نیز حل معضلات اجتماعی است، اما به دلیل بالا بودن حجم آسیب‌ها، حل آن‌ها اهتمام بیشتری می‌طلبد.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: اولین مسئله این است که ما واقعیت‌ها را در جامعه بپذیریم و آن‌ها را انکار نکنیم.

حسینی ادامه داد: زمانی که با پدیده بی خانمانی و طرد اجتماعی مواجه هستید و این موارد با مصرف مواد ترکیب شود، شما را به سمت انزوا می‌برد تا در دید مردم نباشید و می‌توان گفت شکل گیری این سبک زندگی ناشی از این ۳ مسئله است.

او بیان کرد: یکی دیگر از آسیب‌های شهری همین کوره‌های آجرپزی هستند که دیگر فعالیتی ندارند و همین موضوع منجر به ایجاد یک فضای بی دفاع شهری شده است که امیدواریم بتوانیم با کمک دیگر نهادها مشکلات آن‌ها را حل کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار