بازدید هشت هزار و ۲۸۶ گردشگر از موزه‌های استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از بازدید هشت هزار و ۲۸۶ گردشگر از موزه‌های استان زنجان در خرداد ماه خبر داد.

گنبد سلطانیهبه گزارش حبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: استان زنجان به سبب شیوع بیماری کرونا برخلاف دور‌های گذشته در فروردین و اردیبهشت ماه با گسترش بیماری کرونا میزبان گردشگران نبود، اما خرداد ماه با رعایت پروتکل بهداشتی و بازدید از موزه‌های امکان پذیر شد.

ارجمند افزود: در خرداد ماه  سه هزار و ۴۱۴ نفر از گنبد سلطانیه و هزارو ۲۷۰ نفر از بنای رختشویخانه بازدید نموده اند همچنین تعدادهزارو ۷۷۲ نفر از غار کتله خور، هزارو ۲۰۵ نفر از موزه مردان نمکی، ۲۵۰ نفر از موزه صنایع دستی، ۳ نفر از موزه باستانشناسی ابهر و ۳۷۲ نفر از موزه گیاهان دارویی مربوط به بخش خصوصی و در مجموع در خرداد ماه هشت هزار و ۲۸۶ بازدید از موزه‌های زنجان اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: از خرداد ماه با توجه به کاهش شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری از کرونا و فاصله گذاری اجتماعی فرصت مناسبی برای مسافرت و بازدید خانواده­‌ها از موزه‌های زنجان ایجاد شده است.

در استان زنجان نیز موزه مردم شناسی رختشویخانه، موزه باستان شناسی مردان نمکی (عمارت ذوالفقاری) موزه باستان شناسی پیراحمد زهرنوش ابهر و موزه باستان شناسی گنبد سلطانیه همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.