روسیه موضع ایران در برابر قطعنامه شورای حکام را مسئولانه خواند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در یک پیام توئیتری موضع ایران را در برابر قعطنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بسیار مسئولانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در یک پیام توئیتری واکنش ایران را در قبال قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئولانه دانست.

اولیانوف در این خصوص در توئیتر خود نوشت: «روحانی (رئیس‌جمهور) به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش رسمی نشان داد. ایشان نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام کردند و درباره عواقب احتمالی منفی آن هشدار دادند.»

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه پیام خود نوشت: «اما ایشان بر ادامه همکاری با آژانس تاکید داشتند که این یک موضع بسیار مسئولانه است.»

اولیانوف پیش‌تر قطعنامه اخیر آژانس را تنها پیامی برای حل یک مشکل دانسته و خواستار واکنش محتاطانه ایران در برابر ادعا‌های جدید آژانس شده بود.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود.

در متن این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس بدون تاخیر پاسخ دهد.

کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است.

اخیرا رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی مدعی شده بود که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته‌ای خود را به آژانس نمی‌دهد. ادعایی که از سوی نماینده دائم روسیه در آژانس رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار