اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۲۰ مدرسه خراسان شمالی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۲۰ مدرسه استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سعید آیتی دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اجرای  طرح کشوری یاریگران زندگی گفت:این طرح با محوریت آموزش و پرورش در خصوص مبارزه با مواد مخدر در مدارس استان در نیمه دوم سال گذشته اجرا شد، اما به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام ماند.

آیتی همچنین اجرای طرح کاج را از دیگر برنامه‌های این شورا دانست و افزود:طرح کاج به منظور آموزش و توانمندسازی قشر کارگری در کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان اجرا شد.

او با اشاره به بالا بودن اعتیاد کارگری خراسان شمالی نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد:ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری و استفاده از ظرفیت سمن‌ها از جمله برنامه‌های این شورا جهت مبارزه با اعتیاد مواد مخدر در استان است.

دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و عنوان کرد:پارسال ۲ هزار و ۵۳۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ۲ هزار و ۶۸۴ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

آیتی با اشاره افزایش ۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود:۸۰ درصد کشفیات مواد مخدر با تشدید اقدامات اطلاعاتی انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه سن اعتیاد در خراسان شمالی ۷/۲۱ درصد از جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال است، افزود:این میزان نسبت به میانگین کشوری بالا است به همین جهت در سند جامع پیشگیری از اعتیاد تدوین شده تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۵ درصد کاهش معتادان را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.