کودکی که توسط طالبان برای عملیات انتحاری فرستاده شده بود خود را تسلیم پلیس کرد

کودکی در ولایت قندوز که توسط طالبان برای انجام یک عملیات انتحاری فرستاده شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کودکی در ولایت قندوز که توسط طالبان برای انجام یک عملیات انتحاری فرستاده شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد.

مسئولان ولایت قندوز می گویند: طالبان بعد از به شهادت رساندن والدین یک کودک، او را برای آموزش انتحاری آماده کردند و یک جلیقه انتحاری به وی دادند اما این کودک خود را به پلیس تسلیم کرد.

هجرت الله اکبری، سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز گفت: این پسر ۱۳ ساله سید مختار نام دارد و شهروند ولسوالی چهاردره ولایت قندوز است؛ به قول خودش پدر وی سرباز کماندو نیروهای ارتش بوده است که پنج سال قبل، طالبان وارد منزل آنان شده، پدر و مادرش را به شهادت رساندند و وی را با دو برادر و دو خواهرش با خود بردند.

اکبری افزود: این کودک گفته است که از دو خواهر خود که در دست طالبان است تا امروز خبری ندارد و دو برادرش را انتحاری تربیت کرده و در کابل انفجار دادند.

سخنگوی پلیس قندوز بیان کرد: سید مختار ۱۳ ساله مدت پنج سال نزد مولوی مصطفی، مسئول انتحاری و ماین سازی گروه طالبان در ولسوالی چهاردره سپری و آموزش‌های تروریستی را فراگرفته است.

وی اظهار داشت: طالبان این کودک را در مورد حملات انتحاری آموزش داده و سپس یک جلیقه انتحاری بر تن او کرده است، او را از ولسوالی چهاردره به طرف قندوز فرستادند، اما سیدمختار به فکر زندگی کردن در جامعه به عنوان یک فرد صالح خود را از بدبختی نجات داد.

سید مختار گفته است که جلیقه انتحاری را در آب انداخته و خود را تسلیم نیروهای پلیس کرده تا به زندگی اش ادامه دهد. این کودک اکنون از دولت می‌خواهد وی را تنها نگذارد و از او سرپرستی و مواظبت نماید.

سخنگوی والی قندوز گفت: این بار اول نیست که طالبان به چنین جنایاتی دست زدند و ما بارها شاهد همچون قضایایی در قندوز بوده ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار