طبرسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ دارویی برای بیماران کرونایی که اکسیژن خون‌شان پایین است وجود ندارد

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هیچ داروی موثری برای مبتلایان به کرونا که اکسیژن خون‌شان پایین است، وجود ندارد.

پیمان طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: بر خلاف پیش‌بینی و تصور کارشناسان با گرم شدن هوا و افزایش دما فعالیت ویروس کرونا  از بین نرفته است، بلکه شاهد سرایت‌پذیری ویروس در بین افراد در روزهای گرم هستیم.

او ادامه داد: درحال حاضر شیوع کرونا در خوزستان و سایر مناطق گرمسیر شدت پیدا کرده است، به طوری که وضعیت این مناطق از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا در حالت قرمز قرار دارد.

طبرسی گفت: داروهای مختلفی مانند دگزامتازون برای بیماران کرونایی تجویز می شود، اما در حال حاضر هیچ داروی موثری برای بیماران مبتلا به کرونا که اکسیژن خون‌شان پایین است وجود ندارد.

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: تاکنون هیچ واکسنی برای کرونا در دنیا ساخته نشده است و مردم نباید عادی انگاری نسبت به این بیماری داشته باشند.

او ادامه داد: به دلیل عادی انگاری مردم، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش مسافرت‌ها در ایام تعطیلات بیماری کرونا در برخی از مناطق شدت پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


طبرسی گفت: این تفکر که کودکان مبتلا به بیماری کرونا نمی‌شوند، نادرست است. اما کنترل ویروس کووید ۱۹ در کودکان به خوبی انجام گرفته و عوارض شدید در بین آنها بروز پیدا نمی‌کند.

او در ادامه افزود: سیستم ایمنی بدن کورکان طوری است که ویروس کرونا را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار