توان تولید ۳۰ درصد از قطعات خودرو‌های تجاری در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی،گفت:توان تولید ۳۰ درصدازقطعات خودرو‌های تجاری در آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حبیب امین‌زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در پنجمین جلسه گروه کاری صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های وزارت صمت توجه ویژه به ادامه نهضت تعمیق ساخت داخل است که بر این اساس یکی از کالا‌های پیشران مربوط به مجموعه گیربکس اتوماتیک می‌باشد.

اوبا اشاره به اینکه در حال حاضر توان تولید و تامین ۳۰ درصد از قطعات مربوط به خودرو‌های تجاری در استان وجود دارد؛ ادامه داد: با بهره‌مندی از توان علمی مراجع دانشگاهی معتبر استان و ارتقاء دانش فنی صنایع می‌توانیم در تولید و ارائه کالای پیشران صنعت خودرویی کشور پیشگام باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از برنامه داخلی‌سازی یکصد میلیون دلاری قطعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اضافه کرد: انجمن‌های تخصصی صنعتی به‌ویژه در صنایع مرتبط با خودروسازی برای استفاده از این ظرفیت نیز برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کنند.

امین‌زاده همچنین با بیان اینکه در حال حاضر صنایع استان به‌طور میانگین با نیمی از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، گفت: در تلاشیم این رقم تا پایان سال به ۶۵ درصد برسد.

او همچنین از برگزاری نمایشگاه دائمی ساخت داخل در محل سازمان خبر داد و متذکر شد: به‌منظور ارتباط بیشتر بین تولیدکنندگان قطعات در صنایع مختلف و متقاضیان قطعات یاد شده، نمایشگاهی به همین منظور در حال ایجاد است و هر دو گروه می‌توانند از این بستر برای رفع نیاز‌های خود استفاده کنند.

رضا عین‌الله‌زاده معاون امور صنایع سازمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در سطح کشور کاهش ارزبری ۳.۲ میلیارد دلاری برای کل صنایع در نظر گرفته شده گفت: ۸۶ میلیون دلار از این رقم مربوط به صنایع استان که معتقدیم بیش از این، توان داخلی‌سازی در استان وجود دارد.

او ادامه داد: در صنایع خودرویی کشنده‌ها بیشترین ارزبری را دارند و ما می‌توانیم از این فرصت برای تامین قطعات موتور و گیربکس خودرو‌های تجاری استفاده کنیم.

او تصریح کرد: در ماه‌های آتی ثبت سفارش مجموعه موتور و گیربکس کاهش محسوسی خواهد داشت و خودروسازان از هم‌اکنون به فکر ایجاد ارتباط با مجموعه‌سازان داخلی برای تامین قطعات خود باشند.

معاون امور صنایع سازمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در سطح کشور کاهش ارزبری ۳.۲ میلیاردلاری برای کل صنایع در نظر گرفته شده، یادآور شد: ۸۶ میلیون دلار از این رقم مربوط به صنایع استان که معتقدیم بیش از این، توان داخلی‌سازی در استان وجود دارد.

رضا عین‌الله‌زاده ادامه داد: در صنایع خودرویی کشنده‌ها بیشترین ارزبری را دارند و ما می‌توانیم از این فرصت برای تامین قطعات موتور و گیربکس خودرو‌های تجاری استفاده کنیم.

او تصریح کرد: در ماه‌های آتی ثبت سفارش مجموعه موتور و گیربکس کاهش محسوسی خواهد داشت و خودروسازان از هم اکنون به فکر ایجاد ارتباط با مجموعه‌سازان داخلی برای تامین قطعات خود باشند.

شایان ذکر است، در پنجمین نشست مشترک مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و قطعه‌سازان که با رویکرد تبدیل گام به گام آذربایجان‌شرقی به قطب سوم خودرویی برگزار می‌شود؛ مجموعه‌سازان و قطعه‌سازان استان ضمن ابراز علاقه برای پیگیری تولید موتور، پلت فرم خودروی کامیونت مشترک و نهایتا رسیدن به جایگاه واقعی استان در صنعت قطعه‌سازی، به ارائه نقطه نظراتی درخصوص موضوع استانداردها، تامین منابع مالی، ایجاد خطوط جدید، استفاده از ظرفیت‌های فعلی صنایع به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.