احتمال اعزام نیرو‌های آمریکایی به مرز هند برای مقابله با تهدیدات چین

وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال اعزام نیرو‌های آمریکایی به مرز هند برای آنچه مقابله با تهدیدات چین خواند، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تایمز هندوستان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه مدعی شد تهدیدات مرزی چین علیه هند و آسیای جنوب شرقی یکی از دلایل تصمیم آمریکا برای کاهش نظامیان خود در اروپا و احتمال اعزام آن به مرز هند با چین برای مقابله با تهدیدات پکن است.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست بروکسل گفت: اقدام حزب کمونیست چین، به معنای تهدیدی علیه هند و کشور‌هایی همچون ویتنام، اندونزی، مالزی، فیلیپین و دریای چین جنوبی است.

پیش از این پنتاگون از خروج ۳۵ هزار نیروی آمریکایی از آلمان خبر داده بود. همچنین برخی از مقامات آمریکایی از احتمال اعزام بخشی از این نیرو‌ها به لهستان خبر دادند.

یک مقام چینی روز گذشته اعلام کرد این کشور هزاران سرباز، یگان توپخانه‌ای و وسایل نقلیه زره‌پوش به منطقه «لاداخ شمالی» اعزام کرده است.

این در حالی است که هند یک پایگاه جدید در این منطقه ایجاد کرده است تا هرگونه تحرکات طرف چینی را رصد کرده و مانع تغییر وضعیت از سوی این کشور شود.

روز گذشته دیپلمات‌های ارشد هند و چین دیداری ویدئوکنفرانسی داشتند و توافق کردند تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌ها در منطقه افزایش دهند. اما آنچه که از فعالیت چند وقت اخیر دو کشور در میدان واقعی درگیری‌ها گزارش می‌شود خلاف این را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اولا با اینکار یعنی قبول داره که حریف چین نیست و ثانیا ای بدبخت هند آمریکا قادر نیست از خودش دفاع کنه چطور از توی نادان حمایت کنه ثالثا آمریکا شیطان بزرگ است او منافعش را در درگیری شما آرزوی اوست که دوتا رقیب به خودشان مشغول بشه.
آخرین اخبار