رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سلامتی جامعه با همکاری همه جانبه و مشارکت مردم، وزارت بهداشت و دولت حفظ می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سلامتی یکی از مقوله‌های مهم برای بقای بشر محسوب می‌شود و در صورتیکه ۳ گروه مردم، وزارت بهداشت و دولت به وظایف خود عمل کنند، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

او مشارکت مردم در رسیدن به سلامتی را مهم دانست و افزود: در صورتیکه مردم مشارکت نداشته باشند، نمی‌توان ضمانت تحقق برنامه‌های اجرایی را بر عهده گرفت، ضمن اینکه مطالبه گری مردم در رسیدن به اهداف در حوزه بهداشت نقش مهمی دارد.

علوی عمل کردن وزارت بهداشت در ۲ حیطه بهداشت و درمان را از دیگر عوامل مهم رسیدن به سلامتی عنوان کرد و بیان داشت: بخش درمان جزو وظایف ذاتی است و از ابتدا تا انتها به عهده وزارت بهداشت است، ولی در بخش بهداشت فقط ۱۰ درصد آن در اختیار این وزارت بهداشت بوده و مابقی آن به عهده مردم و سایر دستگاه‌ها است.

این مقام مسئول اظهار کرد: سومین وظیفه هم در حوزه بهداشت و هم حوزه درمان بر عهده دولت است و در صورتیکه دولت همکاری‌های لازم در زمینه تامین آب آشامیدنی سالم در مناطق روستایی و شهری که یکی از مطالبات بحق و حیاتی مردم است، داشته باشد به هدف خود که همان حفظ سلامتی جامعه و مردم است، خواهیم رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.