برگزاری نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون در سنندج

نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون شهرستان سنندج با حضور نماینده ولی فقیه کردستان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله سیدمحمدحسینی شاهرودی  نماینده، ولی فقیه در کردستان در این نشست با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ارزشمند روحانیون در راستای مقابله با این ویروس گفت: علما و روحانیون در شرایط کنونی می‌توانند با دعوت مردم به آرامش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین آگاه‌سازی مردم نقش‌آفرین باشند.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های دینی و فرهنگی اثرگذار است، افزود: روحانیون می‌توانند با تولید محتوای دینی و فرهنگی موثر در قالب نماهنگ‌های تبلیغاتی، متن و ... از فضای مجازی برای امر تبلیغ استفاده ببرند.

 نماینده، ولی فقیه در کردستان خواستار افزایش مطالعه روحانیون و علما در فضای مجازی شد و بیان کرد: استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال و فضای مجازی برای به روزرسانی علم و دانش می‌تواند مثمر ثمر باشد و روحانیون باید از این ظرفیت استفاده ببرند.

آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: روحانیون و طلاب در فضای مجازی گروهی برای ارتباط و تبادل نظر داشته باشند تا بتوانند بیشتر از فعالیت‌های هم بهره ببرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان همچنین به شخصت والای حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و بیان کرد: ویژگی‌های بارز ایشان باید برای جوانان امروز به‌ویژه دختران و زنان بازگو شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آنچه که در میزان تأثیرگذاری تبلیغ دین مهم و اثرگذار است شیوه تبلیغ است، اعلام کرد: اگر انسان در مسیر تبلیغ دین از معیار‌های عقلانی عبور کند قطعا این تبلیغ او اثر مثبتی نخواهد داشت.

او افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید و گام دوم چند رویکرد را انتخاب کرده است که براساس این رویکردها، تبلیغ را از چارچوب منبر و جماعت به متن جامعه کشانده و می‌خواهد در مسئله تبلیغ از تبلیغ اجتماعی هم بهره ببرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: حضور اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های وابسته، فعالیت جهادی و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آن‌ها سه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است که در اجرای برنامه و فعالیت‌های خود در پیش گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.