محمدیان: انتخابات هیئت کشتی مازندران سالم بود/ نگفتم به من رأی بدهید

دارنده ۲ مدال نقره المیپک گفت: احساس می‌کنم انتخابات ریاست هیئت کشتی استان مازندران از هر نظر سلامت بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عسکری محمدیان رئیس جدید هیئت کشتی استان مازندران اظهار داشت: در هفته گذشته انتخابات هیئت کشتی مازندران برگزار شد و احساس می‌کنم انتخابات سلامتی بود. همراه با حمید محمدنژاد از قهرمانان بااخلاق کشتی استان به مرحله دوم انتخابات رفتیم و درنهایت من به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدم.

رئیس جدید هیئت کشتی مازندران در مورد برنامه‌های خود در این استان، تاکید کرد: اولین کاری که می‌خواهم بکنم ایجاد ساختار هیئت و تشکیلات آن است. از انتخاب نایب رئیس، دبیر گرفته تا چینش تشکیلات مربیان و داوران. آنچه بسیار برای من و کشتی مازندران مهم است، مسئله استعدادیابی است. چراکه خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. این مسئله خیلی مهم است. احساس من همیشه بر این بود که هیچ گاه ارتباط خوب و تنگاتنگی بین وزارت ورزش و آموزش و پرورش نبود. در زمان سازمان تربیت بدنی هم همین طور بود. امروز باید به لحاظ علمی روی بچه کار کرد که کجا استعداد دارد تا توان و انرژی اش هدر نرود.


بیشتر بخوانید: واکنش دبیر فدراسیون کشتی به شائبه مهندسی بودن انتخابات استان مازندران؛ نمی‌دانم واژه مهندسی را از کجا آورده اند؟


دارنده دو مدال نقره کشتی آزاد المپیک با اشاره به اینکه مازندران به سالنی بزرگ و در خور نام کشتی این استان نیاز دارد، تصریح کرد: در سال‌های ۶۰ به بعد، یادم هست که دو یا سه بار قرار بود مسابقه در سالن سیدرسول حسینی برگزار شد که آنقدر تجمع زیاد بود همسابقه برگزار نشد. از المپیک ۱۹۴۸ لندن تا امروز، در کشتی مازندران امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، کمیل قاسمی، قاسم رضایی، حسن یزدانی، مراد محمدی و خیلی‌های دیگر مدال دار المپیک بوده اند، جدا از این‌ها کلی مدال جهانی گرفته ایم. حداقل فکر می‌کنم باید یک سالن ۱۰ هزار نفری در مازندران داشته باشیم. سزاوار نیست با کوله باری از مدال المپیک و جهان فقط یک سالن ۳ هزار نفری داشته باشیم.

محمدیان در مورد استعفای حمید محمدنژاد از ریاست هیئت کشتی شهرستان بابل، گفت: او بدون اجازه از کشتی استان مازندران خداحافظی کرد و من از او گله دارم. ما رفیق و همکار بودیم و هستیم. او اشتباه کرد، باید باشد، چون فرزند کشتی مازندران است. فرد با اخلاق و با ادبی است. من مربی او در مقاطعی بودم و کشتی‌های خوبی در آسیایی گرفته بود. یک کشتی دیدنی در جام یاشاردوغو با حریف روس هم داشت که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. انتخابات تمام شد و همه باید دست به دست هم بدهیم، مهم امروز نام عسکری محمدیان نیست، هم کشتی مازندران است. در گذشته هم کشتی مازندران عزت و آبرو داشته و امروز هم باید این عزت را حفظ کنیم.

محمدیان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشتی مازندران برنامه دارد، گفت: من از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنم. از نمایندگان مازندران در مجلس، از شرکت ها، هلدینگ‌ها و... کشتی مازندران خیلی بزرگ است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. کشتی مازندران باید یک هلدینگ تجاری شود، چون فدراسیون خودش آنقدر دغدغه دارد که به ما نمی‌رسد. ما در مازندران خیلی عاشق داریم، آن‌هایی که از نظر مالی خوب هستند، به ما کمک می‌کنند. کشتی از نظر مالی نسبت به رشته‌های دیگر مثل والیبال، فوتبال و... ضعیف‌تر است. از این به بعد کاری می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم که یک هلدینگ تجاری هم شویم. ما روسای هیئت‌ها باید کار خودمان را انجام دهیم با این شرایط بحران اقتصادی باید خودمان دنبال مسائل مالی و اقتصادی برویم، اما در عین حال باید هیئت استان‌ها تعامل خوبی را با فدراسیون داشته باشند. در عین حال از المپیک ۱۹۴۸ لندن تاکنون ۶۹ قهرمان المپیک داریم که تقریبا نیمی از این مدال‌ها را کشتی گیران گرفته اند، کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش هم باید کمک خوبی به کشتی داشته باشند.

عسکری محمدیان تصریح کرد: برای من رای جمع کردن در انتخابات خیلی سخت بود، اما آمدم و به کسی هم نگفتم به من رای بدهید. برنامه دادم و بعضی به من زنگ زدند و پرسیدند برنامه هایت را گفتی، اما نگفتی به من رای بده، که جواب می‌دادم من برنامه داده ام اگر خوب بود به برنامه من رای بدهید.

وی در مورد حضور حسن رنگرز در وزارت ورزش و کمکی که او می‌تواند به کشتی مازندران بدهد، اظهار داشت: حسن رنگرز از قهرمانان خوب ماست، فرنگی کار بوده، من هم فرنگی می‌گرفتم و فرنگی کاران فکر نکنند بحث آزاد و فرنگی در هیئت استان وجود دارد. من در مسابقات جهانی نروژ کشتی فرنگی گرفتم و با یک باخت پنجم جهان شدم. نان فرنگی را خوردم و قهرمان آزاد شدم. رنگرز می‌تواند کمک خوبی در جهت استعدادیابی با ما داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

محمد نژاد: انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران مهندسی شده بود

اهدای حُکم رئیس جدید هیئت کشتی مازندران توسط «علیرضا دبیر»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار