قاسمپور: ضعف استقلال مدیریتی است/ تیم‌های لیگ برتری به روانشناس نیاز دارند

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط تیم‌های لیگ برتری و حاشیه‌های استقلال توضیحاتی را بیان کرد.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط تیم‌های لیگ برتری و حاشیه‌های استقلال اظهار کرد: کنترل بار روانی تیم کاملا بر دوش کادر فنی است و این امر را باید کادر فنی استقلال در برابر فولاد خوزستان مدیریت می‌کرد. اعتراض به نتایج قضاوت‌ها در لیگ تنها برای استقلال نیست، همه تیم‌ها همیشه درباره داوری‌ها و نتیجه قضاوت معترض هستند.

وی افزود: درگیری در تیم استقلال از روی نیمکت شروع و به داخل زمین کشیده شد، این از بی تجربگی کادرفنی تیم استقلال بود که نتوانست بار روانی تیم را مدیریت کند. درست است باید در کنار تیم‌ها یک روانشاس حضور داشته باشد تا بتواند در آن شرایط‌ بحرانی به کمک تیم بیاید، اما این مسئله بار مالی برای باشگاه‌ها به همراه دارد که در شرایط کنونی برای تیم‌های لیگ برتری مقدور نیست.

او در خصوص ضعف مدیریت باشگاه ادامه داد: در این شرایط یک مدیر خوب می‌تواند تمام نقاط را بسنجد و کنترل کند، اما حتی این امر هم از سوی مدیر باشگاه استقلال هم رخ نداد و از روز اعلام برنامه لیگ درحال اعتراض بودند و نتیجه همه این اعتراضات در زمین مقابل فولاد نمایان شد. هر چند کنترل استرس‌ها و جنگ‌های روانی بسیار دشوار است، ولی باید به هر حال این موضوع‌ کنترل شود.

قاسمپور درباره اعتراض تیم‌های لیگ برتری در خصوص نتایج داوری بیان کرد: هرگاه نتایج باب میل تیم‌ها نباشد موج اعتراضات خود را به راه می‌اندازند و سعی دارند ضعف‌های خود را بر گردن دیگری بیندازند. این را باید قبول کنیم که در بعضی از تیم‌های ما اشتباهات و ضعف‌هایی وجود دارد. در بازی استقلال و فولاد هم چنین شد، وقتی تیم نتوانست بار روانی خود را کنترل کند، به طبع نتیجه بازی را نیز واگذار کرد و در نهایت هم تمام اعتراضات آن ها علیه داوری بود.

وی افزود: معتقد هستم تا زمانی که نتوانیم از فوتبال در آمد زایی کنیم مشکلات فوتبال حل شدنی نیست. ما باید فکری برای در آمد زایی تیم‌های لیگ برتری کنیم. مدیریت آن نیست که فقط پشت میز مدیریت بشینیم. باید درآمد زایی کنیم، دلالی در فوتبال را از بین ببریم و فکری به حال مشکلات فوتبال کشور کنیم.

پیشکسوت فوتبال درباره رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی دو تیم استقلال و فولاد اظهار داشت: فوتبال ورزشی پر از درگیری است و خیلی کم می‌شود شیوه نامه ها را در آن رعایت کرد، اما دست دادن سرمربیان دو تیم و بازیکنان قبل از بازی توجیحی ندارد. در واقع رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی عواقبی همچون تعطیلی دوباره لیگ را به همراه خواهد داشت.

قاسمپور با توجه با انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، گاه سرمربی تازه کار و یا کوچک نتایجی را کسب می‌کند که هیچ کس باور نمی‌کند و گاه سرمربی بسیار مشهور و حرفه‌ای نتیجه‌ای ضعیف می گیرد. اما باید به این توجه کنیم وقتی سرمربی مانند کی روش را با آن همه تجربه و شهرت بیرون می کنیم، کسی را بیاوریم که در شان تیم ملی باشد و بتواند جای او را بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اسکوچیچ در شان تیم ملی ایران نبود و اگر سرمربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌کردند خیلی بهتر بود، چرا که هم به بازیکنان داخلی و هم لژیونر‌ها اشراف دارند و با سبک و سیاق بازی آن‌ها آشنا هستند. اما با این حال باید منتظر نتیایج اسکوچیچ با تیم ملی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار