نقش آمریکا در حمله به مقر‌ الحشد الشعبی افشا شد

سفیر آمریکا در کویت مدعی شد مشارکت نیرو‌های ائتلاف در حمله به نیرو‌های الحشد الشعبی با دعوت دولت عراق انجام شد.

نقش آمریکا در حمله به مقر‌های الحشد الشعبی افشا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر آمریکا در کویت با اذعان به نقش آمریکا در حمله به پایگاه نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد مشارکت نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در این اقدام به درخواست دولت عراق صورت گرفته است.

الینا رومانوسکی مدعی شد مداخله نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در حمله به پایگاه نیرو‌های الحشد الشعبی به دعوت رسمی دولت عراق و بر مبنای قوانین بین المللی صورت گرفت و واشنگتن از دولت عراق و نیروهای مسلح و سازمان مبارزه با تروریسم عراق حمایت می‌کند.

قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام نیرو‌های امنیتی که زیر نظر نخست‌وزیر این کشور انجام شد و به دستگیری شماری از عناصر الحشد الشعبی انجامید، نکوهش کرد و آن را آشوبی سراسری خواند. دبیرکل عصائب اهل الحق عراق عملیات برخورد نیرو‌های امنیتی با نیرو‌های الحشد الشعبی را عملیاتی عراقی ندانست و آن را دیکته شده از سوی ایادی آمریکایی توصیف کرد.

شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش النجباء عراق گفت نیرو‌های بسیج مردمی و نیرو‌های مقاومت عراق و تمامی نیرو‌های امنیتی در جانفشانی و مبارزه با هم شریک هستند.

صدرالدین قپانچی، امام جمعه شهر مقدس نجف نیز بازداشت تعدادی از اعضای بسیج مردمی به دست نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق در شامگاه پنجشنبه را اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول خواند.

فرماندهی عملیات مشترک نیرو‌های عراقی در بیانیه‌ای درباره حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد این اقدام بنا به دستور قوه قضائیه صورت گرفته است.

نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه هفته گذشته به یکی از تیپ‌های الحشد الشعبی حمله و تعدادی از نیرو‌های آن را دستگیر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
کجائید؟ ای شیران بیشه که در غیاب شما شغالها و گرگها دوباره در خاک عراق و سوریه زوزه کش شده اند؟ کجائید ای شهیدان خدائی؟:"حاج قاسم سلیمانی و مهدی ابو المهندس و یاران شجاعشان........از ستون پنجم و وطن فروش و جاسوسان هم در خاک سوریه و هم در خاک عراق نباید غفلت کرد.......چون ضربات این دارو دسته از دشمن هم خطرناک تر است....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
من نمیفهمم ایناکه باهم علیه داعش میجنگیدن دولت عراق چه نمک نشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عجوزه
آخرین اخبار