تثبیت ۲۵ درصد از نقشه جامع خراسان شمالی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی از تثبیت ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  امید خیر خواه مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت :  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های اساسی و بنیادی در نظام اداری و قضایی کشور است.

خیرخواه با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک عهده دار ثبت اراضی و املاک رسمی، ثبت موسسات و شرکت‌های غیر تجاری است گفت : الویت اصلی و نخست سال جاری اجرای طرح کاداست است. کاداست به معنی تلفیق اطلاعات توصیفی یعنی حقوقی و ثبتی با اطلاعات هندسی و مکانی یعنی تعیین حدود و ترسیم نقشه براساس مختصات جهانی است.


بیشتر بخوانید : سند دار شدن بیش از ۹۶ درصد از عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی 


او افزود: موقعیت املاک در بانک نقشه جهانی جامع کاداست تثبیت میشود و موجبات عدم تجاوز و تعدی به املاک، جلوگیری از زمین خواری، و همچنین مدیریت زمین و برنامه توسعه پایدار کشور را فراهم می‌کند.

خیرخواه با اشاره به اینکه ابتدای تصویب قانون کاداست در سال ۹۳ بوده است افزود:  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه تکمیل بانک کاداست ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که در خراسان شمالی این پیشرفت  ۲۵درصد بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: در سه ماهه سال  ۹۹نسبت به سال گذشته ۱۴۲ درصد پیشرفت داشته ایم و   ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی را در بانک جامع کاداست تثبیت کردیم، همچنین مجموع اراضی دولتی اعم از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی ۲۵ درصد از  ۲میلیون و    ۸۰۰هزار هکتار از سطح اشغال استان تثبیت شده است.

او  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰ واحد ثبتی برای خدمت رسانی به مردم استان وجود دارد گفت:امسال یکی از طرح‌های تحول علاوه بر مبارزه با فساد، طرح اجرای کاداست بود که از محاسن آن میتوان به جلوگیری از زمین خواری، جلوگیری و کاهش دعاوی مردم به محاکم دادگستری و شناسایی سریع تراملاک اشاره کرد.

خیر خواه در انتها از مردم استان خواست تا برای اسناد عادی که در روستا و شهر‌ها است از ظرفیت قانونی، قانون صدور مالکیت شش دانگ با همکاری بنیاد مسکن اقدام نمایند.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.