لغو سفر مایک پنس به آریزونا و فلوریدا از ترس کرونا

در پی اعلام وضعیت قرمز در ایالت‌های آریزونا و فلوریدا، معاون رئیس‌جمهور آمریکا سفر خود را به این دو ایالت لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا سفر خود به فلوریدا و آریزونا برای شرکت در نشست‌های انتخاباتی را لغو کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقامات بهداشت و درمان آمریکا در خصوص افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در این دو ایالت هشدار داده و وضعیت قرمز اعلام کردند.

یک مقام کاخ سفید توضیح داد لغو سفر معاون رئیس جمهور در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در میان ایالات دیگر اتخاذ شده است. وی تاکید کرد مایک پنس در زمان دیگری به این دو ایالت و همچنین ایالت تگزاس سفر خواهد کرد.

پیش از این مایک پنس در اظهاراتی متناقض با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از افزایش تعداد آزمایش‌های کرونا در سراسر آمریکا خبر داد. ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در تالسای اکلاهما اعتراف کرد که برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا دستور داده است که کمتر از مردم تست بگیرند. او گفت: «گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. در مورد ویروس کرونا وقتی شما به میزان زیادی آزمایش می‌گیرید افراد مبتلا و موارد بیشتری را پیدا می‌کنید؛ به خاطر همین به افرادم گفتم لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آن‌ها تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.»

دیروز شنبه ایالت فلوریدا با ۹ هزار و ۶۳۶ مورد، رکورد جدیدی در شمار مبتلایان به کرونا در یک روز را ثبت کرد.

اقدام دیرهنگام مقامات آمریکایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا باعث شده است تاکنون نزدیک به دو میلیون و ۶۰۰ هزار آمریکایی به این بیماری مبتلا شوند. شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به بیش از ۱۲۸ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار