تولید بیش از ۱۷هزار تن نخود پاییزه از مزارع شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری حدود۱۵هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه و انتظاری رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری حدود۱۵هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود به صورت پاییزه و انتظاری رفته که از این سطح زیر کشت تاکنون حدود ۱۱ هزار تن نخود تا ۸ تیرماه ۹۹ برداشت شده است.

دارایی افزود: در سال زراعی ۴۰۰ ـ ۹۹ این مدیریت برنامه کشت ۲۰هزار هکتار نخود پاییزه را در دستور کار خود قرار داده است که ارقام منصور- عادل- آسکان و هاشم عمده ارقام توصیه شده برای کشت در شهرستان کرمانشاه است.

او گفت: توسعه کشت نخود پاییزه علاوه بر افزایش تولید و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد خانواده‌های کشاورزان، از بارندگی‌های پاییزه و فصل زمستان استفاده بیشتری شده و با توجه به مقاومت نسبی این ارقام به بیماری برق زدگی تا حد زیادی از خسارت این بیماری جلوگیری می کند.

 دارایی در ادامه افزود: برداشت نخود از مزارع این شهرستان از اواخر خردادماه شروع و تاکنون ۶۴۰۰ هکتار از این مزارع بصورت مکانیزه و ۳۵۰۰ هکتار بصورت دستی با نظارت اکیپ‌های کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه برداشت شده است.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه بصورت کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت گرفته  که این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌های کارگری باعث افزایش قابل توجه عملکرد محصول شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار