وقتی کرونا حریف اردو‌های جهادی تابستانه نشد

تابستان همیشه برای جهادگران، موسم همدلی و خدمت رسانی حتی در دورترین نقاط محروم و مرزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در این روز‌ها که ویروس کرونا برخی کسب و کار‌ها را از رونق انداخته، اما اینجا در روستا‌های محروم خراسان جنوبی، بازار سازندگی و خودسازی داغ است.

چند روزی است مردم روستا‌های محروم بخش سه قلعه شهرستان سرایان میزبان جمعی از جهاد گرانند. جهاد گرانی که به عشق خدمت به مردم پا در مسیر عاشقی و خدمت گذاشته اند تا لبخند شادی و رضایت را بر لبان مردم این منطقه جاری کنند.

کرونا و گرمای تابستان در این روزها، حریف جهادگران در روستای چاه بنه بخش سرایان شهرستان سرایان نشده و حضور آنها، حتی مردم را هم سر ذوق آورده تا قدمی در راه محرومیت زدایی روستایشان بردارند.

نظر یکی از جهاد گران را که خواست گمنام بماند در خصوص هدفش از حضور در این گونه مناطق جویا شدیم. او گفت: کار کردن در این هوای گرم و داغ نوعی خودسازی است که ما را برای روز‌های سخت آماده می‌کند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از جهادگران هم می‌گوید: به عشق خدمت به مردم، اینجا آمده ایم و هر کاری از دستمان برآید برای مردم این منطقه انجام می‌دهیم.

سرهنگ فرخنده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرایان گفت: جهادگران در تابستان کارشان را با اولویت طرح‌های آبی شروع کرده اند که در این خصوص دو استخر ذخیره آب و کانال کشی آب به زمین‌های کشاورزی در ۴ روستا در برنامه قرار گرفته است.

 او افزود: با همت جهاد گران و خیران، در ۵ نقطه چاه‌های عشایری، سرویس‌های بهداشتی و حمام ساخته خواهد شد.

هدف گذاری گروه‌های جهادی خراسان جنوبی در سال ۹۹ تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، کمک به افزایش تولید و جلوگیری از هدررفت محصولات کشاورزی است.

به گفته هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، فعالیت‌های گروه‌های جهادی در تابستان امسال، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید آغاز شده است که خیران نقش موثری در به سرانجام رساندن طرح‌های محرومیت زدایی دارند.

او افزود: پارسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سلامت به همت گروه‌های جهادی هزینه شد که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن را خیران کمک کردند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.