حزب مکرون در انتخابات شهرداری‌های فرانسه شکست خورد

احزاب مخالف امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات شهرداری‌های این کشور توانستند به پیروزی برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب سبز‌ها و ائتلاف چپ‌های فرانسه که احزاب مخالف امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه محسوب می‌شوند، موفق شدند در دور دوم انتخابات محلی شهرداری‌ها با پیروزی چشمگیر پست شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ این کشور از جمله لیون، استراسبورگ و بسانسون را از آن خود کنند و در برخی شهر‌های دیگر از جمله بوردو، مارسی و نانسی نیز پیشتاز هستند.

نامزد‌های نزدیک به حزب میانه LRME (جمهوری به پیش) که متحد مکرون محسوب می‌شوند در شهر‌های اصلی فرانسه حتی یک کرسی را نیز کسب نکرده اند.

این انتخابات قرار بود در ماه مارس برگزار شود که به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در فرانسه به تعویق افتاده بود.

مقامات فرانسوی اطمینان داده بودند که تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات در بهترین شرایط بهداشتی ممکن اتخاذ کنند.

در شهر پاریس پایتخت فرانسه نیز شمارش آرا از پیشتازی آنه هیدالگو، شهردار چپ گرای کنونی این شهر حکایت دارد. مارتین ایوبری، چهره دیگر برجسته چپ گرا در شهر لیل پیروز انتخابات شده است.

مارین لوپن، رهبر احزاب چپ گرای فرانسه اواخر روز یک شنبه از پیروزی بزرگ حزبش در انتخابات شهرداری‌ها خبر داد و به نامزد‌های هم‌حزبی پیروز خود تبریک گفت.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، میزان مشارکت در دور دوم انتخابات شهرداری‌ها ۳۴ درصد بوده است.

شکست نامزد‌های حزب جمهوری به پیش ضربه‌ای مهلک به وجهه سیاسی امانوئل مکرون وارد خواهد کرد که امیدوار بود پس از پیروزی حامیانش در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ جایگاه خود را در فرانسه تثبیت کند و زمینه را برای پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فراهم کند.

متحدان مکرون نیز در برخی شهر‌های کوچکتر پیروزی‌های به دست آورده‌اند. ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه که در شهر لو هاوره نامزد شده بود از پیروزی خود در این انتخابات با کسب ۵۸ درصد آرا خبر داده است.

قانون اساسی فرانسه به نخست‌وزیر اجازه می‌دهد که همزمان با حفظ سمت در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کند. با این حال پیروزی وی گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال ترمیم کابینه فرانسه به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
این شکست گسل استعمارگری است که کانون آن در آمریکاست و در فرانسه به جلیقه زردها معروف است گسل ها جابه جا شده اند و آمریکا و متحدان سنتی اش باید این واقعیت زلزله سیاسی را بپذیرند..................
آخرین اخبار