بسته اخبار حوادث نهم تیرماه ۹۹؛

احضار عاملان انتشار مطالب کذب علیه محصولات یک کارخانه تولید آرد در زاهدان

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه نهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهمترین حوادث امروز دوشنبه نهم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق درسیستان و بلوچستان 

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار "محمد قنبری" گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۸ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۰ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۱۶ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع شامل ۴۹ هزار و ۱۵۰ لیتر گازوئیل، ۵ هزار و ۹۳۰ لیتر بنزین و ۶۰ هزار و ۸۰۰ لیتر نفت سفید در شهر‌های زاهدان، سیب و سوران و دلگان کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۲ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۵ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

احضار عاملان انتشار مطالب کذب علیه محصولات یک کارخانه تولید آرد در زاهدان

با تلاش و پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان عاملان انتشار کلیپ مطالب کذب و بی اساس علیه محصولات یک کارخانه تولید آرد در زاهدان شناسایی و احضار شدند.

سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت مدیر یک شرکت تولیدی آرد در شهر زاهدان مبنی بر نشر اکاذیب و تبلیغات منفی علیه محصولات تولیدی این کارخانه در یکی از کانال‌های تلگرامی و تشویش اذهان عمومی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چند فرد ناشناس در یک واحد نانوایی با انتشار کلیپی حاوی مطالب کذب مبنی فاسد بودن آرد‌های با برند تجاری مشخص یک کارخانه تولید آرد قصد تخریب و تبلیغات منفی علیه محصولات کارخانه را داشته و به نحوی انتشار این مطالب موجب نگرانی‌های شهروندان در خصوص بهداشت مواد غذایی گشته است.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله مراتب را در دستور کار قرار داده و با یک سری تحقیقات فنی بر روی سرنخ‌های دیجتالی بجامانده عاملان انتشار این کلیپ را شناسایی و به پلیس فتا استان احضار کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: افراد متخلف که ۲ مرد جوان هستند در مواجهه با ادله و مستندات محکم پلیس، لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی این افراد متخلف به مقام قضائی خاطر نشان کرد: برابر قانون جرایم رایانه‌ای تهمت، تمسخر، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای تشویش افکار عمومی بویژه موضوعات در بحث سلامت جامعه و یا تحریک دیگران بر علیه شخص یا اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

او در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، اعلام کنند.

کشف بیش از ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان

 جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان  از کشف بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرز‌های میانی استان خبر داد.

سرهنگ " محمدعلی محمدی گفت: در راستای تشدید مبارزه با موادمخدر و سوداگران مرگ، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه باانجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد قاچاقیان موادمخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور آگاه و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.

جانشین فرماندهی مرزبانی استان در ادامه افزود: سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله خود را به وسیله یک دستگاه خودرو تویوتاوارد کشور کنند،  با هوشی اری مرزداران از رسیدن به اهداف به شوم خود ناکام ماندند و ضمن رها کردن محموله از محل متواری شدند و مرزداران موفق شدند در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو مقدار ۲۵۸ کیلوگرمانواع موادمخدر شامل ۵۶ کیلوگرم هروئین، ۱۸ کیلوگرم کراک، ۱۴ کیلوگرم مرفین و ۱۷۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سرهنگ "محمدعلی محمدی" در پایان از همکاری خوب مرزنشینان عزیز استان با مجموعه مرزبانی و نقش مؤثر آنان در برقراری امنیت پایدار و کنترل مرز‌های سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

کشف ۲۵ تن سیمان قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهاراز توقیف یک دستگاه تریلی کشنده با ۲۵ تن سیمان قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: روز گذشته مأموران ایست و بازرسی " شهید یدالهی " این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار به جکیگور" به یک دستگاه تریلی کشنده حامل بار سیمان مشکوک شدند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن مقدار ۲۵ تن سیمان قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: کارشناسان گمرگ ارزش این محموله قاچاق را ۱۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم با اشاره به توقیف تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سانحه رانندگی مرگ دلخراش پسربچه ۴ ساله را رقم زد

پسربچه‌ای ۴ ساله به نام "محمد طاها" در سانحه تصادف ۲ دستگاه موتورسیکلت در شهر چابهار به طرز دلخراشی جان باخت.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: شب گذشته یک فقره تصادف فوتی در سه راهی "گلشهر" بلوار "خلیج فارس" شهر چابهار به مرکز به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۲ به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی با ترک نشینی زوجی جوان و پسربچه چهار ساله شان که در حال عبور از عرض خیابان بوده با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با ۲ ترک نشین برخورد کرده است.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه پسربچه‌ای ۴ ساله به "محمدطا‌ها "به علت شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت و پدرش نیز مجروح و توسط عوامل به بیمارستان امام علی (ع) منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات راهور علت حادثه را حرکت خلاف جهت موتور سیکلت آپاچی اعلام کرده است.

دستگیری جیب بر حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازدستگیری جیب برحرفه‌ای با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ" غلامرضا میرشکاری گفت: در پی گزارش چند فقره جیب بری در اماکن عمومی و پر ازدحام سطح شهر زابل موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی اظهارات مالباختگان و بررسی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها فرد سارق را شناسایی و با یک سری تحقیقات میدانی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ میرشکاری تصریح کرد:متهم ۳۱ ساله پس از انتقال به کلانتری در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت از شهروندان اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به دادسرا، از مردم خواست در مکان‌های شلوغ مراقب اموال خود باشند و به محض مشاهده افراد مشکوک موضوع را در سریع‌ترین زمان از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۴ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق و کالای قاچاق در  سیستان و بلوچستان

فرمانده هنگ مرزی جکیگور از توقیف و کشف مقادیر‌ی فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محمد قربانی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی،  مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیر‌ی فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی جکیگور در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های موفقیت آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مرزداران در این عملیات‌ موفق شدند ضمن توقیف ۴ دستگاه خودرو،  مقدار یک هزار و ۱۴۰ لیترفرآورده‌های سوختی و یک هزار و ۶۲۵ کیلوگرم شیر خشک را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق حرفه‌ای احشام با ۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "دلگان" از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا نورا گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان دلگان موضوع به صورت ویژه در کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۷ فقره سرقت احشام اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم مقام قضائی از مردم خواست توصیه‌های ذیل را در پیشگیری از سرقت احشام جدی بگیرند:

*نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدام کنید.

*از توقف گله احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خودداری کنید.

*به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام خود اهمیت بدهید.

*در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مداربسته مجهز نمایید.

*هرگونه فرد یا خودرو مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام مشاهده کردید موضوع را سریع به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار