هنرنمایی ناخن‌های خوشنویس فارسی، به مناسبت روز قلم و میلاد امام رضا (ع) + تصاویر

هنرمند فارسی، ششصد و هفتاد و سومین اثر خود با ناخن را در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز قلم، کتابت کرد.

حمید رضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه ششصد و هفتاد و سومین اثر خود با ناخن را در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز قلم، کتابت کرد، گفت: تاکنون ۶۷۳ اثر در یک هزار و ۸۷۳ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه خلق این اثر تلفیقی، آیاتی از سوره مبارکه قلم و جمله «یا علی بن موسی الرضا (ع)» به صورت قالبی خاص و جدید، در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است، اضافه کرد: کتابت متن، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با همه ناخن‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۵ هزار و ۸۲۵ متر است، ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، احادیث ائمه، اشعار حافظ و مولوی نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

خوشنویسی با ناخن به مناسبت میلاد امام رضا (ع)

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با قلم استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است. او دارای ۲ تمبر یادبود هنری است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمید رضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

خوشنویسی با ناخن به مناسبت روز قلم

ششصد و هفتاد و سومین اثر خوشنویس فارسی با ناخن

خوشنویسی با ناخن

خوشنویسی به مناسبت روز قلم و میلاد امام رضا (ع)

کتابت با ناخن

خوشنویسی به مناسبت روز قلم

خوشنویسی با ناخن

خوشنویسی با استخوان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار