نابودی هزار و ۴۰۰ هکتار از منطقه بوزین و مرخیل در آتش

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۴۰۰ هکتار از منطقه بوزین و مره‌خیل در آتش سوخته است و امیدواریم با تلاش نیرو‌ها امروز آتش خاموش شود.

نابودی هزار و ۴۰۰ هکتار از منطقه بوزین و مرخیل در آتشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی در منطقه بوزین و مره‌خیل همچنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعاتی که تا دیروز به دست آوردیم حدود ۱۴۰۰ هکتار از این منطقه در آتش سوخته که البته خسارت وارد شده به پوشش جنگلی حداقل بوده و بیشتر مراتع و گونه‌های علفی و یا درختان خشک و پوسیده آسیب دیده اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۴۰ نفر از محیط‌بانان ۱۴ شهرستان استان و نیرو‌های منابع طبیعی  پای کار هستند و تلاش می‌کنیم با بسیج نیرو‌ها و امکانات امروز آتش خاموش شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه، وجود ارتفاعات بلند و دره‌های عمیق، یادآور شد: بهتر است در چنین شرایطی نیرو‌هایی که آموزش دیده نیستند وارد منطقه نشوند.

یاوری همچنین از اخذ مجوز پرواز بالگرد خبر داد و افزود: با وجود اخذ مجوز پرواز، اما امکان استفاده از بالگرد در این منطقه وجود ندارد، زیرا اگر قرار باشد بالگرد آب را به شیوه موثر بپاشد باید در ارتفاع مشخصی قرار بگیرد که با توجه به صعب‌العبور منطقه امکان قرارگیری در این ارتفاع نیست. از سوی دیگر اگر بالگرد خیلی به سطح آتش نزدیک شود باد حاصل از حرکت پره‌های بالگرد دوباره به شدت آتش را گسترده می‌کند و عملا امکان استفاده از بالگرد در این منطقه وجود ندارد.

او  همچنین از کمک سازمان محیط زیست برای تهیه ۳۰ دستگاه دمنده هم یاد کرد و ادامه داد: این دمنده‌ها در راه استان است، اما امیدواریم پیش از رسیدن آن‌ها بتوانیم آتش را خاموش کنیم.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار