چین: پمپئو برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی آمریکا به دروغ متوسل شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین، وزیر خارجه آمریکا را به طرح دروغ‌های بسیار برای لاپوشانی عملکرد ناموفق این کشور در مقابله با کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه چین، مایک پمپئو را به توسل به دروغ‌های آشکار برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی آمریکا در مهار بحران شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

هوا چونینگ در انتقاد از اتهام زنی‌های بدون سند و مدرک وزیر خارجه آمریکا در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: پمپئو بار دیگر چین را به پنهان کردن حقیقت متهم کرد، اما هیچ مدرکی ارائه نمی‌کند. دلیل این مسئله این است که او برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی آمریکا در مقابله با بیماری همه گیر (کرونا) دروغ‌های آشکاری گفته است.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا مقامات آمریکا و در راس آن‌ها رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور بار‌ها چین را به پنهانکاری در خصوص این بیماری متهم کرده اند. اتهامات واشنگتن علیه پکن در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ ادله‌ای در اثبات آن‌ها ارائه نشده است. اتهام زنی آمریکا علیه چین تا آنجا پیش رفت که این کشور تصمیم گرفت همکاری خود با سازمان جهانی بهداشت را به اتهام رویکرد جانبدارانه در مقابل چین پایان دهد.

ناظران سیاسی بر این باورند دولت آمریکا که در مواجهه با بحران شیوع کرونا عملکرد پر انتقادی از بر جای گذاشته، در تلاش است تا با فرافکنی بر سوء مدیریت خود در این زمینه سرپوش بگذارد.

شیوع ویروس کرونا از دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین آغاز شد و به سرعت به دیگر کشور‌های دنیا سرایت کرد. در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار