کوک ساز همدلی با اتباع خارجی در سایه حرکت چراغ خاموش کرونا

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری یزد به ارائه راهکار‌هایی برای مصونیت اتباع خارجی در برابر احتمال وقوع موج دوم کرونا در استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا جدیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در نشست پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: عامه مردم بر این باورند که اتباع خارجی با موضوع کرونا درگیر نیستند، اما واقعیت این است که شماری از اتباع خارجی ساکن یزد نیز به ویروس کرونا مبتلا و جان خود را از دست داده اند.

او به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین همه‌ی اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: اگرچه شاهد پراکندگی‌هایی در محل سکونت اتباع در شهرستان یزد هستیم، اما با همکاری شبکه بهداشت و دیگر نهاد‌های مرتبط بحث اطلاع رسانی، رساندن اقلام بهداشتی و ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی به اتباع، با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

جدیدی ادامه داد: با توجه به هشدار‌های وزارت بهداشت درخصوص احتمال هجمه نسبتا سنگین کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان، نقاهتگاهی به منظور جداسازی اتباع خارجی مبتلا به ویروس کووید ۱۹ از خانواده و مراقبت از افراد مبتلا به کووید ۱۹ که دارای شرایط قرنطینه خانگی نیستند، ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد اظهارداشت: رایزنی‌های لازم برای تامین مکان اقامتگاه ویژه اتباع خارجی با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان یزد انجام می‌شود.

او تصریح کرد: طرح غربالگری خانه به خانه (فعال) و تلفنی، در محل‌های سکونت اتباع خارجی به منظور شناسایی و مراقبت زود هنگام افراد با علائم خفیف و جلوگیری از گسترش بیماری و خطر طغیان موج دوم بیماری کرونا باقوت ادامه دارد.

جدیدی به اتباع بیگانه‌ی گمنامی که در آمایش‌ها نیامده اند، اشاره کرد و گفت: امکانات و منابع لازم برای مراجعه رابطین از جمله رابطان اداره اتباع و ریش سفید‌های بین اتباع خارجی، به منظور انتقال آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا تامین خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در پایان تصریح کرد: باتوجه به وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در کشور لزوم ممانعت از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز از مبادی ورودی مرز‌ها باید به طور جدی دنبال شود.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار