فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شیوه جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک لینک جعلی و پرداخت وجه برای فعال سازی تبلیغ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کاربران در فضای مجازی مراقب دام کلاهبرداران باشند، اظهار کرد: به منظور تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را از طریق فضای مجازی و یا برنامه‌های موبایلی به شهروندان ارائه می‌دهند.

او اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری نیز از ناآگاهی بسیاری از کاربران سوء استفاده کرده و با شگرد‌های جدید سعی بر فریب آنان و سرقت اطلاعات حساب بانکی داشته و در جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی در این خصوص اقدام کرده‌اند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون بیان کرد: به عنوان مثال پیامکی با محتوای «تبلیغ شما در سایت ... ثبت شد و برای فعال سازی مبلغ ۲ هزار تومان پرداخت کنید» برای هدایت افراد به سایت‌های جعلی بانکی استفاده شده است.

سرهنگ عبادی نژاد ادامه داد: کلاهبرداران پس از ارسال پیامک به شهروندان، به منظور واریز وجه، آنان را به سایت‌های جعلی و فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات بانکی افراد، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اضافه کرد: به پیامک‌های ارسالی از سوی شماره‌های ناشناس توجه نکرده و از کلیک بر روی آن خودداری کنند.

این مقام انتظامی از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز نکات امنیتی https دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.

او گفت: بهتر است کاربران برای انجام خدمات در فضای مجازی، از رمز یکبار مصرف پویا استفاده کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.