کمبود امکانات و تجهیزات اطفا حریق در منطقه اورامانات

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد پایگاه ویژه اطفا حریق در منطقه اورامانات تاکید و اعلام کرد که این پایگاه باید به امکانات و نیرو‌های زبده و مهارت دیده در اطفا حریق مجهز شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  آرش لهونی با انتقاد  از کمبود امکانات و تجهیزات اطفا حریق در منطقه اورامانات  خواستار تامین امکانات مورد نیاز از سوی دستگاه‌های متولی شد.

او با اشاره به پیگیری‌های خود در چند روز اخیر در خصوص آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع اورامانات، افزود: در این راستا تماس‌هایی با دکتر کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دکتر منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گرفتم و کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق را به مسوولان اعلام کردم.

او با ابراز تاسف از اتفاقات پیش آمده در روز‌های اخیر که منجر به فوت چهار نفر از عزیزان ایثارگر عرصه حفاظت از محیط زیست شد، بر لزوم تناسب امکانات با میزان پوشش جنگلی و گیاهی منطقه تاکید و متذکر شد که برای ما هیچ‌گونه کم کاری در این قضیه قابل قبول نیست.

او در ادامه بر ارسال تجهیزات و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز مهار آتش سوزی‌های اورامانات تاکید کرد و اظهار داشت که در این آتش سوزی‌ها سه نفر از نیرو‌های ایثارگر مردمی و یک نفر از نیرو‌های خدوم و تلاشگر سپاه پاسداران در راه حفاظت از جنگل‌های منطقه جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه از روسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواست که برای بررسی و رصد میدانی این موضوع و اتخاذ تصمیمات متناسب در اسرع وقت در منطقه حاضر شده و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند.

لهونی همچنین بر حمایت جدی سازمان‌های محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع کشور از خانواده‌های معزز فوتی‌های اخیر تاکید و بر آمادگی خود در همکاری با این سازمان‌ها برای کمک به این عزیزان و کاهش آلام این خانواده‌ها تاکید کرد.

او همچنین بر آموزش و مهارت آموزی نیرو‌های مردمی و تجهیز این نیرو‌ها برای ساماندهی و اثربخشی فعالیت آن‌ها تاکید کرد و گفت: مسوولان محیط زیست و منابع طبیعی کشور نیز از این مورد استقبال کردند.

او اضافه کرد که در تماس با مسوولان همچنین بحث بیمه نیرو‌های مردمی و حمایت‌های بیمه‌ای کامل از آسیب دیدگان حوادث این چنینی مطرح شد که مورد توجه مسوولان قرار گرفت.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دکتر کلانتری و دکتر منصور در این تماس‌ها ضمن ابراز تاسف و تالم خود نسبت به فوت این عزیزان، مراتب تسلیت خود را تقدیم خانواده‌های معزی و مردم شریف اورامانات کردند و همچنین موافقت خود را برای ایجاد پایگاه ویژه اطفاء حریق اورامانات اعلام و نسبت به ارسال و تجهیز امکانات لازم تاکید نمودند.

لهونی یادآور شد که رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن موافقت با ایجاد پایگاه ویژه اطفاء حریق در منطقه، آمادگی این سازمان برای آموزش و جذب نیرو‌های مهارت دیده در این پایگاه را اعلام نمود.

او در پایان از همراهی بی دریغ مردم و همکاری و تلاش‌های نیرو‌های خدوم نظامی، انتظامی و مسئولین مربوطه در روز‌های اخیر تشکر کرد و بر رفع سریع کمبود‌ها، دلجویی و تسلی خانواده حادثه دیدگان این آتش سوزی‌ها تاکید و گفت: ضمن نپذیرفتن هرگونه اهمال در این خصوص از تمام ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری‌های بعدی استفاده خواهم کرد.
منبع ایرنا
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.