در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گردش مالی بالای برخی مدارس غیردولتی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ابلاغ بخشنامه تعارض منافع، گفت: با اهرم‌های دوگانه نظارتی، ما و آموزش و پرورش باید بر عملکرد مدارسِ مسئولان با گردش مالی بالا نظارت داشته باشیم.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهرم نظارتی در نظر گرفته شده برای اجرای بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش اظهار کرد: این بخشنامه هرچند خیلی دیر ابلاغ شد، اما باز هم گامی رو به جلوست و باید نظارت بر آن با اهمیت بالا دنبال شود.

او ادامه داد: به عنوان اهرم نظارتی در ابتدا باید وزیر آموزش و پرورش به موضوع ورود پیدا کند و در کنار آن، ما هم به عنوان نماینده مردم، سازوکار نظارتی هم خواهیم داشت؛ البته این موضوع نه فقط در آموزش و پرورش بلکه در وزارت علوم هم باید مورد توجه باشد.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مدرسه‌داری مسئولان بیان کرد: هنوز که هنوز است برخی مدیران در آموزش و پرورش و در تهران مدرسه داری می‌کنند و از طرفی سیاستگذار هم هستند و خودشان مدیر اجرایی کلان محسوب می‌شوند و در کنار آن مدرسه هم دارند.

نادری ادامه داد: برخی از این مدارس هم بنگاه‌های اقتصادی هستند که گردش مالی بالایی در پی فعالیت خود به دنبال دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: با وجود این شرایط و برای توجه به موضوع تعارض منافع با نظارت دوگانه آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش باید به سمتی پیش برویم که نظارت‌های دقیق و اثرگذار در آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۳:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام مدارس غیر انتفاعی اصفهان هم خیلی پولکی شدن. وحق معلم رو نمی دهن. خیلی هم اذیت می کنن به خاطر این که مدرسشون رو حفظ کنن هر کاری می کنن ونمونش خودم معلم هستم نه عیدی نه مزایا. تازه با آدم مثل برده داری برخورد میشه. من سوالم اینجاست چرا یکی نیست تو این مملکت اسلامی نظارت نداره روی غیر انتفاعی ها. چرا فقط مدارس دولتی رو این قده حقوق ومزایا وهزار تا چیز دیگه. خب بابا ما هم آدم هستیم وخدایی حتی بیشتر از نیروهای دولتی زحمت می کشیم به خاطر یه مقدار حقوق بیشتر. خیلی تلاش می کنیم خودمون رو نشون بدهیم ولی دولتی ها که حق ومزایا شون سر جاشه دیگه.
هل من ناصر ینصرنی
هل من ناصر ینصرنی
هل من ناصر ینصرنی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
واقعا هیچ نظارت وقانونمندی وجود نداره از اولیا هرچی میخواهند میگیرند تحت عنواین مختلف ،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
موسسه های کنکور.و مافیای کنکور رو هم بگید جالبه ب نظرم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم عبادی
۱۷:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوب بلاخره ،میخواستید ،چی بگید ،این که باید نظارت بشه ،؟ خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
گردش بالای موسسات کنکوری هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
متاسفانه هیچ نظارتی بر مدارس غیرانتفاعی فردیس نیست،مدیران وموسسین غیرانتفاعی به حق معلم مظلوم را به راحتی ضایع میکنند.از پرداخت حقوق به موقع وناچیز،معلمان شانه خالی میکنندوحتی خردادماه را که معلم ششم تا ۱۵ خرداد درگیر امتحان است را پرداخت نمیکنند،در جلسات مدیران با هم هماهنگی میکنند که پایه حقوق وعیدی تا چه مقدار باشه وبیشتر پرداخت نکنند!!!شهریه را تا ریال آخر از اولیا دریافت میکنند ولی حق معلم را براحتی ضایع میکنند!!چرا نباید حقوق خرداد پرداخت کنند؟؟ویا عیدی ۱۵۰یا حداکثر۲۰۰ مثل صدقه با منت پرداخت میکنند!!!
حق انتقاد نداریاگه انتقاد کنی ،برای سال بعد باید بفکر یه مدرسه دیگه باشی وحتی به همدیگه سفارش میکنند که فلانی انتقاد میکنه وباهاش قرداد نبند!!!!
یعنی درست مثل زمان برده داری!!!ساعات زنگ تفریح وشروع وپایان کلاس را سلیقه ای اعمال میکنند واصلا به نظر معلم واولیا توجه ندارند.زنگ اول ۹۰ دقیقه دانش آموز ابتدایی باید در کلاس بماند!!چون اصلا رعایت آیینامه ومقررات براشون مهم نیست.
چطور محصل ابتدایی ۹۰ دقیقه باید تو کلاس باشه!!اولین زنگ مدارس ابتدایی غیر انتفاعی فردیس ۹۰ دقیقه وخلاف آیینامه است!!
آخرین اخبار