شناسایی۲۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خرمشهر

سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر از وجود ۲۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل و دسترسی نداشتن به نشانی از این دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدعلی احمدزاده سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر گفت: سال گذشته بر اساس آمار بازماندگان از تحصیل که از طریق سامانه ثبت‌احوال و آمار اسناد آموزش و پرورش در سنین ۶ تا ۱۲ سال در خرمشهر به دست آمد، ۱۹۰ نفر شناسایی شدند که مشکلات فرهنگی و مالی داشتند که با پیگیری‌های انجام شده به مدرسه بازگشتند.

او افزود: اما هنوز تعدادی باقی مانده‌اند که به صورت تقریبی ۲۴۰ نفر شناسایی نشده وجود دارد که آدرسی از آنها در دست نیست و اداره ثبت‌احوال برای اعلام آدرس و محل زندگی این افراد همکاری نکرده است.

سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر ادامه داد: برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق وزارت آموزش و پرورش، اداره کل استان و ثبت‌احوال یک لیست تهیه شده است که باید محل زندگی آنها را شناسایی کرد و در این راستا همکاری دهیاران روستاها نیاز است.

احمدزاده در ادامه به تأمین کتاب‌های درسی دانش آموزان کم برخوردار در سال تحصیلی پیش رو اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتاب درسی در سامانه انجام می‌شود که تاکنون ۲۰ درصد دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای و روستایی برای دریافت کتاب تاکنون ثبت نام نکردند.

او افزود: به منظور تأمین کتاب دانش آموزان در مناطق کم برخوردار که بیشتر در حاشیه شهر و روستاها هستند، ۴۰ آموزشگاه برای درخواست تأمین کتاب به خیرین معرفی شدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.