پیشگامی هندی‌ها در تولید واکسن بومی کرونا

شرکت هندی باهارات بیوتک واکسن بومی کرونا را به زودی وارد آزمایش بالینی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت باهارات بیوتک هند با کسب مجوز از سازمان مرکزی کنترل استاندار دارو‌های هند، واکسن بومی کرونای(کواکسین) را وارد مرحله آزمایش بالینی خواهد کرد.

کواکسین نخستین کاندیدای واکسن بومی کووید ۱۹ برای دریافت تاییدیه در هند است. آزمایشات بالینی این واکسن قرار است از ژوئیه در سراسر هند آغاز شود.

وی‌جی سومانی، رئیس کنترل مواد دارویی هندوستان، برنامه شرکت هندی را برای انجام کارآزمایی بالینی کواکسین در مرحله I و II را تأیید کرد.

بهارات بیوتک با انتشار این خبر گفت: این مجوز پس از ارائه نتایج  آزمایشات پیش بالینی واکسن که ایمنی و پاسخ ایمنی بدن را نشان می‌داد، صادر شد. واکسن هندی کرونا با همکاری موسسه ملی ویروس شناسی شورای تحقیقات پزشکی هند تهیه شده است.

دیگر شرکت‌های توسعه یافته هندی در زمینه تولید واکسن کرونا از جمله زیدوس کادیلا، موسسه سرم هند و به تازگی شرکت پاناسا بیوتک هنوز به نتایج موفقیت آمیزی نرسیدند.

واکسن شرکت پاناسا به تازگی در مرحله مطالعات پیش بالینی است، اما واکسن دو شرکت دیگر در مرحله نامشخصی هستند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار