آغاز به کار جشنواره عدلیه و رسانه در یزد/ توسعه اطلاع رسانی هدف این جشنواره

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد گفت: با رونمایی از پوستر جشنواره عدلیه و رسانه این جشنواره رسما آغاز به کار کرد.

هدف جشنواره عدلیه و رسانه، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین عباس زاده مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد از آغاز جشنواره عدلیه و رسانه در استان خبر داد و گفت: اولین جشنواره سالیانه عدلیه و رسانه استان یزد در سه بخش اصلی، رسانه و ویژه (فضای مجازی) با هدف ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات و توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویداد‌های دستگاه قضایی استان برگزار می‌شود.

او افزود: ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و عمومی آحاد جامعه، تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای اصحاب رسانه در استان، کشف و شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های خبری و رسانه ای، حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان حوزه قضایی، فعال سازی رسانه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های رسانه‌ای و در نهایت شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه از اهداف برگزاری این جشنوراه است.

عباس زاده ضمن دعوت از جامعه رسانه‌ای استان برای مشارکت در این رویداد، ابراز داشت: روزنامه نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان و رسانه‌های استان اعم از نشریات مکتوب، پایگاه‌های خبری، سرپرستی نشریات سراسری، نمایندگان خبرگزاری‌های فعال در این استان برای شرکت در اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد، خبر و گزارش خبری، گزارش تحلیلی و توصیفی، مصاحبه، یادداشت و مقاله و گزارش تصویری را از بخش‌های اصلی جشنواره اعلام کرد و بیان داشت: آثار ارائه‌شده در این بخش می‌بایست در فاصله زمانی اول تیرماه ۱۳۹۹ لغایت اول خرداد ماه ۱۴۰۰ در یکی از خبرگزاری‌های دارای دفتر نمایندگی در استان، پایگاه‌های خبری دارای مجوزفعالیت استان، مطبوعات محلی اعم از روزنامه، هفته نامه، ماه نامه، فصل نامه و یا مطبوعات سراسری دارای دفتر نمایندگی منتشرشده باشد.
عباس زاده اظهار داشت: موضوعات آثار ارسالی بیشتر در قالب پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که از طریق سایت دادگستری کل استان اطلاع رسانی می‌شود.
او  بخش رسانه را از دیگر بخش‌های جشنواره ذکر کرد و گفت: شرکت در دوره‌های آموزشی، سرعت در انتشار اخبار دستگاه قضایی استان، حضور در نشست‌های خبری، ارتباط مؤثر با دفتر دبیرخانه جشنواره، مصاحبه، گزارش تحلیلی، یادداشت و مقاله و گزارش تصویری و عکس از مواردی است که دارای امتیاز بر حسب جدول طراحی شده می‌باشد.

عباس زاده به برگزاری بخش ویژه اشاره کرد و افزود: این بخش در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه فعالیت‌های و اهداف دستگا‌های قضا استان در شبکه‌های مجازی، پیام رسان‌های داخلی و تولیدات رسانه‌ای فراگیر اجتماعی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌گردد که استانی نیست و از سراسر کشور می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.

او در خصوص قالب‌های بخش ویژه جشنواره نیز اظهار داشت: اینفوگرافی، پادکست، طرح‌های گرافیکی در قالب پوستر و تصویر، کلیپ‌های کوتاه در قالب پویانمایی، موشن گرافیک مواردی است که می‌تواند در موضوعات تعیین شده تولید شود که بیشترین اثر گذاری اجتماعی، بیشترین بازخورد و بازنشر از ملاک‌های داوری این بخش است.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد، گفت: علاوه بر دادگستری و دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، خانه مطبوعات استان و انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان دفاتر خبرگزاری‌ها در استان نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

او گفت: جزئیات موضوعات و محور‌های جشنواره در قالب آیین نامه برای اصحاب رسانه ارسال می‌شود و علاقه‌مندان نیز می‌توانند برای پیگیری بیشتر و طرح نظرات و پیشنهادات خود adlieh_yazd@ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.