استفاده از پوشش ضدخوردگی نانو در چند مجتمع ذوب آهن

محققان یکی از شرکت‌های فناور پوشش‌های ضدخوردگی نانویی خود را در ۷ مجتمع ذوب آهن کاربردی کرده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا محمودیان، عضو هیئت ‌علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به دلیل بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها با مشکل فروش روبرو بوده‌اند، اما شرکت ما فروش خوبی را در این بازه زمانی تجربه کرده است. ما در این مدت ۴ تُن پوشش ضدخوردگی به یکی از ذوب‌آهن‌های بخش خصوصی فروخته‌ایم و در حال حاضر این محصول در کوره‌های این مجتمع استفاده می‌شود.

محمودیان افزود: موادی که پیش از این در این مجتمع استفاده می‌شد به دلیل داشتن حلال، نیاز به ۷۲ ساعت زمان برای خشک شدن داشت که با این کار خط تولید ۷۲ ساعت خارج از سرویس بود. اما استفاده از این محصول جدید، به دلیل فقدان حلال، در مدت زمان ۷ ساعت خشک می‌شود که این کار فرآیند تولید را تسریع می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان  ادامه داد: در هر کوره این مجتمع ذوب آهن سه کویل وجود دارد و هر کویل نیاز به ۴۰ کیلو رنگ دارد که تقریبا هر ۴۰ روز یک بار باید رنگ‌ها تجدید شوند؛ بنابراین سرعت بالای خشک شدن و ایجاد مقاومت بیشتر در کاهش هزینه‌های صنعت ذوب آهن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید 


طبق گفته رئیس هیئت‌مدیره شرکت یکی از دلایل موفقیت این شرکت طی یک سال گذشته، استفاده از نیروی جوان متخصص برای یافتن نیاز بازار بوده است، به طوری که افرادی متخصص در حوزه مهندسی صنایع به شرکت‌ها به ویژه ذوب‌آهن‌ها فرستاده می‌شوند تا مشکلات و چالش‌های آن‌ها شناسایی شده و در نهایت یافت‌هایی برای حل این مشکلات توسط شرکت ما ارائه شود.

 محمودیان گفت: در حال حاضر با هفت مجتمع ذوب آهن دیگر در کشور در حال مذاکره هستیم تا این فناوری ضدخوردگی را به آن‌ها معرفی کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین معتقد است که مهم‌ترین نقطه قوت این شرکت، تمرکز روی بخش تحقیق و توسعه است به طوری که بیشتر درآمد فعلی شرکت برای توسعه محصولات جدید و بهبود محصولات قبلی صرف می‌شود.

او به شرکت‌های نوپا پیشنهاد کرد: در بخش نوآوری، تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار