رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران مطرح کرد؛

فعالیت پایگاه‌های تابستانی با زیر ساخت شبکه شاد

کریمی گفت: پایگاه‌های تابستانی، امسال فعالیت خود را با زیر ساخت شبکه شاد آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات در نظر گرفته شده برای سنجش سلامت نوآموزان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته ۴۸ پایگاه برای سنجش نوآموزان در بدو ورود به مدرسه فعال بود که امسال به ۷۳ پایگاه افزایش یافته است. پیش بینی می‌کنیم امسال ۹۵ هزار دانش آموز در شهر تهران برای این منظور مراجعه کنند.

او افزود: هر پایگاه روزانه ۲۰ نوآموز را معاینه می‌کند و برای هر نفر نیم‌ ساعت زمان لازم است چراکه باید لوازم ضدعفونی شوند.

او ادامه داد: ۲ پایگاه تخصصی هم برای نوآموزان که ارجاع تخصصی هوش، بینایی و شنوایی دارند در نظر گرفته شده است، برخی دانش آموزان هم به وسایل کمک توان بخشی نیاز دارند.

کریمی تصریح کرد: حدود ۷۰۰ نفر برای سنجش سلامت نوآموزان فعالیت دارند؛ همچنین هزینه در نظر گرفته برای سنجش مبلغ ۴۰ هزار تومان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در ایام کرونا ۳۹ هزار و ۷۲۱ تدریس محتوای آموزشی تولید شد، اظهار کرد: این تعداد محتوا بیش از ۷۰۰ هزار دقیقه بود که معلمان با اقدامی جهادی کار را دنبال کردند.

او با بیان اینکه در این بخش دانش آموزان ناشنوا، طیف اوتیسم، نابینا و ... از محتوای تلویزیون نمی‌توانستند استفاده کنند، گفت: به همین دلیل «استودیو اشاره» را تاسیس کردیم تا برای این افراد محتوا مناسب سازی شود.

کریمی درباه نحوه سنجش نوآموزان در بدو ورود به پیش‌دبستانی اظهار کرد: سال گذشته ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش داشتیم و امسال هدفگذاری کردیم که ۵۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی را شناسایی کنیم. این سنجش با هدف مداخله به هنگام آن‌ها خواهد بود، اما امسال به دلیل شیوع کرونا شرایط خاص است و منتظر هستیم تا شروع آغاز سال تحصیلی و تعیین تکلیف شرایط انجام شود و بعد از آن در ماه مهر اگر شرایط مساعد بود، سنجش نوآموزان پیس دبستانی انجام شود.

او به موضوع جهش تحصیلی هم اشاره داشت و گفت: هر ساله در جهش تحصیلی به طور میانگین ۱۰۰۰ نفر متقاضی داریم و اولیا می‌توانند جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، چهارم به ششم، جهش بار دوم و جهش چند پایه را برای فرزندان خود داشته باشند.

۷ درصد از دانش آموزان استثنائی تهرانی تلفن همراه هوشمند ندارند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران درباره نظر سنجی از اولیا اظهار کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها نداشتن گوشی هوشمند و اینترنت پر سرعت بود. براساس نظرسنجی‌ها ۷ درصد از دانش آموزان استثنائی تهرانی تلفن همراه هوشمند ندارند اما معلمان و مدیران با کار جهادی آموزش‌ها را ادامه دادند. همه دانش آموزان حتی از طریق حضور معلم در منزل و ارسال درسنامه آموزش دیدند همچنین مسابقات تجارب برتر معلمان را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم تا از خدمات معلمان تجلیل شود.

کریمی بیان کرد: در این مدت ۵۰ پویش برگزار شد که ۵ هزار دانش آموز در آن حضور یافتند. از این تعداد حدود ۱۷۰۰ نفر در مسابقات شرکت کردند.

او افزود: پایگاه‌های تابستانی هم امسال فعالیت خود را با زیر ساخت شبکه شاد آغاز می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران درباره موضوع پرداخت حق یک و دو دهم درصدی معلمان مدارس استثنایی بیان کرد: برای این موضوع باید تامین اعتبار شود اما در تهران برخی مناطق از منابع خود بدهی وزارتخانه را به معلمان پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار