اهدای ۱۰ تبلت به دانش‌آموزان محروم در بیرم لارستان

۱۰ تبلت به دانش آموزان روستا‌های محروم علی آباد اوکش و آبکنه اهدا از توابع بخش بیرم لارستان با هدف استفاده از سامانه آموزشی (اپلیکیشن) شاد با عنوان شبکه فراگیر ارتباط معلمان با دانش آموزان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سامانه شاد به طور رسمی از ۲۲ فروردین ۹۹ برای پوشش تحصیلی و کاهش فاصله آموزشی ناشی از بروز بیماری کرونا در سراسر کشور آغاز شد.

  ۱۱ تیرماه ۹۹ مراسمی برای اهدای ۱۰ تبلت به دانش آموزان بخش بیرم لارستان برگزار  و اعلام شد که این تبلت ها را وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اهدا کرده است. 

تعداد دانش آموزان این دو روستا حدود ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

همچنین اعلام شد محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات بیش از یک هزار و ۵۰۰ عدد تبلت برای دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور  تهیه کرده است.

این تبلت های اهدایی وزیر نیز با تجهیزات کامل ، قابلیت کنترل والدین برای تنظیم زمان استفاده از تبلت و برنامه ‌های مختلف تعریف و تنظیم شده و دسترسی‌های مجاز به تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزای تبلت، غیرفعال کردن برقراری تماس و ارسال پیامک، قابلیت تولید گزارش از فعالیت‌های انجام شده ، دوسیم ‌کارت و نیز اینترنت پاک رایگان برای استفاده دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی هستند.

راه اندازی سامانه آموزشی و فناورانه شاد گرچه در اوایل راه با مشکلات، ضعف ها و ایرادهای فنی و محتوایی مواجه شد اما در نهایت  با پیگیری  و مشارکت بین بخشی و مجموعه های مختلف دولت این چالش های فرا رو به حداقل ممکن رسید.

یکی از ایرادها و ضعف های محسوس این برنامه فناورانه نبود زیر ساخت های اینترنتی در برخی روستاها و مناطق محروم بود که با دستور و پیگیری وزیر ارتباطات و اهتمام دولت و همکاری های بین مجموعه ای این معضل تا حدود زیادی رفع شده اگرچه همچنان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

یکی از مشکلات خانواده ها، مسئولان و متولیان امر در حوزه های امنیتی ، اجرایی و حتی خود وزارت آموزش و پرورش مربوط به مدارس روستایی، ضعف توان مالی برخی خانواده ها مبنی بر نداشتن گوشی همراه و یا ضعف آنتن دهی و نداشتن اینترنت  بوده که این ضعف ها و چالش ها در برخی مناطق و استان ها از جمله بخش بیرم لارستان با توجه به محرومیت های گذشته و حاکم بر آن بیشتر قابل لمس است.

بخش بیرم با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری مرکز لارستان استان فارس واقع  شده است.

۲۳ هزار دانش آموز در قالب ۲۸۰ واحد آموزشی و در پایه های مختلف تحصیلی در لارستان مشغول تحصیل هستند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.