وجود ۹۴۰ بقاع متبرکه و مزار شریف امام زادگان در گیلان

مدیر کل اوقاف گیلان گفت: مزار امام زادگان در استان نشان هویت دینی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در آیین رونمایی از طرح آیینه کاری امامزاده عبدالله کلرم فومن گفت: بقاع متبرکه و مزار امام زادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند.

او با اشاره به وجود ۹۴۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان در گیلان، افزود: مزار امام زادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، مزار امام زادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست وگفت: بقاع متبرکه ذخیره معنوی برای ما هستند.

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: مزار امام زادگان و بقاع متبرکه خیمه گاه اهل بیت، انقلاب و ولایت است.

او با بیان اینکه هرچه داریم از این امام زادگان داریم، افزود: خدمت به امام زادگان مانند کاشت گلی خوشبو است که عطر آن تا سال‌ها به شمام مردم می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بستر خدمتگذاری در آستان امام زادگان فراهم است و هیئت امنا بقاع متبرکه از حضور جوانان در این اماکن مقدس استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده، به آیین رونمایی از آیینه کاری آستان امام زاده عبدالله کلرم فومن اشاره کرد و افزود: این طرح در ۱۹۰ روز کاری انجام شد.

او با بیان اینکه برای آیینه کاری فضای داخلی این امام زاده ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰ درصد این هزینه از سوی خیرین تامین شده است.
حجت الاسلام سید محسن صفوی، امام جمعه فومن نیز در آیین گفت: بقاع متبرکه به عنوان امانتی بین مردم هستند تا مردم به یاد ائمه بیافتند.

او، مزار امامزادگان را مصداق شعائر الهی دانست و افزود: مردم ولایتمدار و شیعه در این منطقه و همه مناطق گیلان به بقاع متبرکه علاقه وافر دارند و روحشان به این بقاع وابسته است.

امام جمعه فومن با بیان اینکه مردم گیلان مزار امامزادگان، این امانات الهی را به خوبی نگهداری کردند، گفت: مردم گیلان در عمل و در میدان ولایت مداری ثابت کردند قومی نیستند که کفران نعمت کنند.

حجت الاسلام سید محسن صفوی تصریح کرد: بقاع متبرکه را بر اساس  روایات اسلامی شافیان محشر می‌دانیم.

او گفت: احترام به ذریه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) باعث برخورداری از شفاعت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) می‌شود.

امام جمعه فومن افزود: از مصادیق احترام به ذریه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم)، تلاش برای آبادانی بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام صفوی با تاکید بر اینکه احترام به مزار امامزادگان احترام به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) است، است، گفت: از برکات انقلاب است که مردم به سمت معنویت متمایل هستند.

او به موقعیت ویژه منطقه کلرم اشاره و تصریح کرد: این منطقه محل عبور مسافران بسیاری است و رسیدگی به خدمات رفاهی در امامزاده عبدالله (سلام الله علیه) به رونق بیشتر منطقه کمک می‌کند.

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: امام زاده عبدالله کلرم، قطب گردشگری مذهبی در فومن است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: در همه فصول شاهد حضور مسافران و گردشگران در این منطقه هستیم.
او با قدردانی از کمک خیران و اداره اوقاف فومن برای بهسازی فضای داخلی امامزاده، گفت: روحیه معنویت گرایی و خیرخوانه در جامعه ما همچنان زنده و پویاست.

همچنین محمدرضا محسنی، فرماندار فومن نیز در این مراسم گفت: در بنای اماکن مذهبی و مساجد بیشتر مشارکت مردم، کمک رسان به حل مسئله است، چون کار ساخت مساجد کار دلی است.

او افزود: از محل اعتبارات عمرانی امسال، سرویس بهداشتی آستان امامزاده عبدالله کلرم تکمیل می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.