تحریم نورد استریم ۲ پایان اتحاد ناتو خواهد بود

صدراعظم پیشین آلمان در واکنش به تهدید‌های آمریکا برای تحریم پروژه گازی نورد استریم ۲ گفت تحریم این پروژه به اتحاد آتلانتیک شمالی پایان خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، معتقد است تحریم‌هایی که آمریکا تهدید می‌کند علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ اعمال می‌کند پایان اتحاد آتلانتیک شمالی خواهد بود.

شرودر به نقل از روزنامه «تجارت هندلسببلات» در این خصوص گفت «تحریم‌ها علیه متحد ناتو در این رکود اقتصادی، چیزی جز پایان عمدی مشارکت فراآتلانتیک نیست.» این سیاستمدار در ادامه اضافه کرد «این تحریم‌ها حمله به اقتصاد اروپا، یک تجاوز غیرقابل قبول به حاکمیت اتحادیه اروپا و امنیت انرژی اروپای غربی است.»

به گفته صدراعظم پیشین آلمان، عواقب مالی این تحریم‌ها بسیار جدی خواهد بود، زیرا سرمایه‌گذاری‌هایی بالغ بر ۱۲ میلیارد یورو (۱۳.۵ میلیارد دلار) در زیرساخت‌های اروپا را به خطر می‌اندازد و مصرف کنندگان اروپایی را با هزینه‌های اضافی چهار میلیارد یورویی در سال مواجه می‌کند. شرودر در ادامه افزود «بیش از ۱۲۰ شرکت در زمینه کشتی سازی، مهندسی، حفاظت از محیط زیست و امنیت که در پروژه نورد استریم ۲ درگیر بوده اند و یا هستند مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌گیرند ... هریک از این شرکت‌ها نماینده مشاغل اروپایی هستند که در معرض خطرند.»

در اوایل ماه ژوئن، سناتور‌های آمریکا از هر دو حزب لایحه‌ای ارائه دادند که تحریم‌های نورد استریم ۲ را تشدید کند. این لایحه به طور بالقوه به تعدادی از شرکت‌های اروپایی ارائه دهنده خدمات بیمه، بندر و مجوز، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که برای این پروژه کار می‌کنند ضربه می‌زند. براساس گزارش رسانه ها، آلمان مجموعه‌ای از اقدامات متقابل را برای بسیج یک واکنش هماهنگ در سطح اتحادیه اروپا علیه این تحریم‌ها در نظر گرفته است.

در پروژه نورد استریم ۲ یک خط لوله دوقلوی به طول ۷۴۵ مایل برقرار می‌شود که از طریق آن تا ۵۵ میلیارد متر مکعب (۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب) گاز در سال از روسیه به آلمان حمل می‌شود. این خط لوله از طریق آب‌های سرزمینی یا مناطق اقتصادی انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند. در ۲۰ دسامبر، رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ را امضا کرد، که شامل تحریم‌ها علیه این پروژه بود و پس از این امضا، Allseas، یک شرکت سوئیسی که مسئول لوله‌گذاری در این پروژه بود مجبور شد در حالی که تنها ۱۰۰ مایل از این پروژه باقی مانده بود از آن خارج شود. روسیه اکنون به تنهایی در حال اجرای لوله گذاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار