روحانی در نشست روند آستانه:

تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است/ نیروهای تروریست آمریکایی هرچه زودتر از منطقه خارج شوند

رئیس جمهور بیان کرد که ایران معتقد است تنها راه حل سوریه سیاسی است و را ه حل نظامی نخواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در نشست مجازی روسای جمهور کشورهای ضامن صلح آستانه اظهار کرد: از دیدار شما دوستان عزیزم بسیار خرسندم. شرایط امروز به گونه ای است که ناچاریم از طریق ویدئو کنفرانس باهم گفت و گو داشته باشیم.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به تاخیر در برگزاری اجلاس سران  سه کشور شد، گفت: در این مدت تحولات زیادی در صحنه سوریه رخ داده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم اجلاس سران سه کشور را به صورت مجازی برگزار کنیم و امیدواریم در اولین فرصت ممکن جلسه حضوری را به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا، رژیم آمریکا تحریم‌های غیرانسانی سزار را به سوریه تحمیل کرده که نوعی تروریسم اقتصادی است. جمهوری اسلامی ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان خصوصا سوریه تاکید می‌کند که به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد و اقدامات نامشروع و غیرانسانی رژیم آمریکا هیچ خللی در اراده کشورهای دوست و متحد سوریه ایجاد نخواهد کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: ‌آمریکا مطمئن باشد ‌آنچه از طریق فشار نظامی و توسل به گروه‌های تروریستی به دست نیاورده، نمی‌تواند از طریق ابزار فشار اقتصادی با مجازات مردم سوریه به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید


او در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در حالی که سخن از مبارزه با تروریست بیان می شود، اما احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه نیز اصلی خدشه ناپذیر است؛ سوریه‌ای متحد و مستقل و بدون حضور نامشروع قدرت‌های خارجی نه تنها منجر به بازگشت آرامش به این کشور پس از سال‌های طولانی رنج مردم خواهد شد بلکه به ثبات و امنیت همسایگان نیز کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری گفت: امروز با گذشت بیش از ۹ سال از آغاز بحران سوریه، جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است و راه حل نظامی نخواهد داشت.

روحانی تاکید کرد: ما به عنوان کشور‌های ضامن روند آستانه همواره از گفتگو‌های سوری - سوری در چهارچوب توافقات ایجاد شده در روند آستانه حمایت می‌کنیم و بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم داعش و القاعده و سایر مجمموعه‌های ذیل آن‌ها در تمام منطقه از جمله سوریه تاکید می‌کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: امروز در شرایطی با افتخار از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوییم که فداکاری‌های زیادی در این راه صورت گرفته است. در اینجا لازم می‌دانم از تمامی شهدای مبارزه با تروریسم به ویژه در راس آن‌ها شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» یاد کنم.

او خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری است که ادعای مبارزه با تروریسم را داشت و قهرمان این مبارزه در منطقه و همراهانش را به شهادت رساند و این نشانه ادعای دروغین رژیم آمریکا در زمینه تروریسم است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: مبارزه با تروریسم تا محو کامل آن از سوریه و به طور کلی از منطقه ادامه خواهد داشت، در این راه نباید امنیت جان نظامیان به خطر بیافتد و نباید اجازه دهیم تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش یادآورشد: در حالی که سخن از مبارزه با تروریست بیان می‌شود، اما احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه نیز اصلی خدشه ناپذیر است؛ سوریه‌ای متحد و مستقل و بدون حضور نامشروع قدرت‌های خارجی نه تنها منجر به بازگشت آرامش به این کشور پس از سال‌های طولانی رنج مردم خواهد شد بلکه به ثبات و امنیت همسایگان نیز کمک خواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: هرگونه مشروط نمودن کمک‌های انسانی به تحقق اهداف سیاسی، این روند را مختل خواهد کرد.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز با گذشت بیش از ۹ سال از آغاز بحران سوریه، جمهوری اسلامی ایران همچنان معتقد است تنها راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و راه حل نظامی ندارد. ما به عنوان کشور‌های ضامن روند آستانه، همواره از گفتگو‌های سوری- سوری در چارچوب توافقات ایجاد شده در روند آستانه حمایت نموده و بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم داعش و القاعده و تمامی مجموعه‌های ذیل آن در تمامی منطقه از جمله سوریه تاکید می‌نماییم.

روحانی گفت: امروز در شرایطی با افتخار از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوییم که فداکاری‌های زیادی در این راه صورت گرفته است.

او افزود: لازم می‌دانم از تمامی شهدای مبارزه با تروریسم به ویژه در راس آن‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی یاد کنم کسی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و همراهانش را به شهادت می‌رساند و این نشانه ادعای دروغین رژیم آمریکا در مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم تا محو کامل آن از سوریه و به طور کلی منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: در این راه در حالی که نباید امنیت و جان غیرنظامیان در خطر افتد، نمی‌بایست اجازه داد تا تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی که سخن از مبارزه با تروریسم زده می‌شود، اما احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه نیز اصلی خدشه‌ناپذیر است. سوریه‌ای متحد، مستقل و بدون حضور نامشروع خارجی نه تنها منجر به بازگشت آرامش به این کشور پس از سال‌های طولانی رنج مردم این کشور می‌گردد، بلکه به ثبات و امنیت همسایگان آن نیز کمک خواهد نمود.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: حضور نامشروع نیرو‌های اشغالگر رژیم آمریکا در خاک سوریه به عاملی بی‌ثبات‌کننده برای سوریه و کل منطقه تبدیل شده و در کنار آن با افزایش پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در مناطق نفت‌خیز سوریه در شرق فرات، در حال غارت منابع طبیعی این کشور می‌باشد.

او تاکید کرد: ضروری است هر چه سریع‌تر نیرو‌های تروریست آمریکایی از کل منطقه به ویژه سوریه خارج شوند و حاکمیت دولت سوریه در تمامی سرزمین آن گسترش یابد.

روحانی با اشاره به افزایش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، این قبیل اقدامات تجاوزگرانه را شدیدا محکوم کرد و گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در کنار اشغال منطقه جولان علاوه بر نقض حاکمیت سوریه، به عنوان عامل بی‌ثباتی و تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه بوده و پیامد‌های آن متوجه این رژیم اشغالگر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
Yjcمحترم لطف کن نظرات مردم برا آقای روحانی پیامک کن تا به عمق فاجعه آگاه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اونوقت نیروهای جهادی روسیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
به فکر ملت خودت باش
Germany
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ایران در یاب مردم دارن نابود میشن زیر فشار لقتصاد و کرونا
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۰:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
در سوریه جنگیدیم و حالا منافعش با روسیه!!!! ممنون از این همه تلاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسم این کشور رو باید گذاشت واردات. کشور واردات. چون در عوض اون کالا وارداتی، ارزش پولمونو پایین اوردیم باختیم. فکر می کنن مبادله صورت گرفته و مشکلی پیش نیومده. این فکرا، فکر همین مردم کشور ایرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
به فکر مردم خودت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
باشه، وضعیت گرانی را باید چکار کرد
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۱۶:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی یه لطفی کن یه نگاهی به میزان تورم واقعی و ستون فقرات مردم بیچاره ایران بنداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
درودبرکشورم عزیزم من دوسال امریکابودم همش میگفتم قربون کشورم عزیزم ایران باتمام خوبی هابامشکلاتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
انداختنت بیرون. الان مهربون شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
قرصات رو خوردی؟!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام.
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه آقای کلید دار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چه ضرب المثل رو اعصابی. موقع کنکور زیاد شنیدم
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
شاید شد
آخرین اخبار