حفظ محیط زیست نیازمند کار فرهنگی است

استاندار مازندران گفت:حفظ محیط زیست نیازمند کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در مراسم تقدیر از محیط بانان استان ،گفت: علی رغم مشکلات موجود برای حفظ محیط زیست، بیشتر از بحث تجهیزات و نیروی انسانی، به کار فرهنگی در این زمینه نیازمندیم.

او با بیان اینکه مشکلات این حوزه مربوط به شناخت نداشتن مردم نسبت به اهمیت محیط زیست در جامعه پایدار است، افزود: مردم برای رعایت موارد زیست محیطی باید به باور برسند.

حسین زادگان با بیان اینکه محیط زیست در کشور‌های در حال رشد تعریف مشخصی ندارد، گفت: مفهوم توسعه پایدار اگر به درستی تبعین و تشریح شود هم به توسعه اقتصادی منجر می‌شود و هم محیط زیست حفظ می‌گردد.

او ثمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را جزء اولویت‌های کاری استان دانست و افزود: کار مردم باید در قالب نهاد‌های مدنی به مردم سپرده شود.

حسین زادگان با بیان ایکه تمامی هدف ما باید این باشد که نهاد‌های غیر دولتی به عنوان یار مردم تشکیل شوند،گفت: آگاهی مردم از اهمیت زیست محیطی و محیطبانی می‌تواند مشارکت آنان را در حفاظت از این مناطق دو چندان کند.

استاندار مازندران خواستار بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها در این بخش شد و افزود: رسانه‌های مکتوب و مجازی از طریق شیوه‌های اطلاع رسانی دقیق در جامعه برای حفظ محیط زیست فرهنگ سازی کنند.

در پایان این مراسم از ۱۲ نفر از محیط بانان نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار