ضرورت بهسازی و تأمین امنیت پارک‌های استان قزوین

در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان بر بهسازی و تأمین امنیت پارک‌های استان تأکید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان گفت: نواقص و معایب پارک‌های استان از جمله حصار کشی پارک‌ها باید برطرف شود.

وی افزود: بهسازی و تأمین امنیت پارک‌هایی که زمینه ارتکاب جرم در آن زیاد است باید در اولویت قرار بگیرد.

فولیان وضعیت عطاری‌ها را نگران کننده دانست و گفت: عطاری‌ها به خرده فروشی مواد مخدر تبدیل شده اند و قرص‌های تقلبی، غیر مجاز و متادون در آن‌ها عرضه می‌شود.

سرهنگ مرادی، رئیس پلیس آگاهی استان هم با بیان اینکه سرقت و کشف کالای سرقتی در استان در سه ماهه نخست امسال ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: بر هم زدن بازار‌های فروش اموال سرقتی راهی برای کاهش سرقت هاست.

افلاطونی معاون سیاسی فرماندار قزوین نیز با بیان اینکه ۱۵۰ واحد خرید و فروش ضایعات مجاز و غیر مجاز در شهرستان قزوین شناسایی شده اند، گفت: این واحد‌ها عمدتاً در حاشیه شهر و اقبالیه قرار دارند و به نوعی مراکز خرید و فروش اموال سرقتی نیز محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: این واحد‌ها باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص زمین در اطراف شهر، باید ساماندهی شوند.

او افزود: در صورت ساماندهی این واحد‌ها امکان نظارت بهتر و بیشتر خواهد شد و میزان جرایم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

سرهنگ خدایاری از فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز درباره ایمن سازی بوستان‌ها برای کاهش ارتکاب جرم گفت: ۴۵ بوستان در قزوین وجود دارد که این بوستان‌ها روشنایی و حفاظت مناسب ندارند و نداشتن امکانات باعث شده تا این بوستان‌ها به محلی برای وقوع جرم و ایجاد ناامنی در شهر تبدیل شوند.

رحمانی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز با بیان اینکه ۷۳ پارک بزرگ و کوچک در سطح شهر قزوین وجود دارد گفت: امکان حصار کشی برای همه پارک‌ها وجود ندارد.

او درباره روشنایی پارک‌های قزوین هم گفت: در برخی از پارک‌ها کابل‌های برق به سرقت می‌روند و روشنایی برخی از بوستان‌ها هم در دست اقدام است.

قافله باشی، عضو شورای شهر قزوین نیز با بیان اینکه میله‌های یو شکل در ورودی پارک‌ها مانع حضور معلولان در فضای سبز می‌شود گفت: برای جلوگیری از ورود موتور سواران باید دنبال راه حل دیگری بود.

او افزود: می‌توان با تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان، مشکل امکانات پارک‌ها و بوستان‌های استان را برطرف و زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم را فراهم کرد.

قافله باشی روشنایی در پارک‌ها را عامل موثری در کاهش جرم دانست و بر روشنایی پارک‌ها تاکید کرد.

او افزود: کتابخانه نابینایان در بوستان شهدا واقع شده است، اما این بوستان جای مناسبی برای قدم زدن یک خانم نابینا نیست.

زمانی، از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی قزوین نیز با تأکید بر تأسیس پارک برای کودکان گفت: ایجاد پارک‌های دوستدار کودک که خانواده‌ها با امنیت خاطر بیشتری کودکان خود را به آنجا ببرند باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

او افزود: در پارک مختص کودکان، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای انجام می‌شود.

پیله فروش، مسئول گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به موضوع استفاده از فاضلاب خام و پساب تصفیه خانه‌ها در مصارف کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از فاضلاب و پساب که منبع آبی رایگان است، آبیاری می‌شوند.

پیله فروش شهر صنعتی البرز را حادترین نقطه استان دانست و گفت: در این شهر صنعتی، فاضلاب خانگی و صنعتی با یکدیگر ادغام می‌شوند که به دلیل وجود سرب در فاضلاب صنعتی، بسیار خطرناک است.

فرج زاده رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین نیز درباره عرضه غیر مجاز قلیان در استان گفت: در سطح استان قزوین هیچ واحد صنفی نمی‌تواند الات و ادوات قلیان را عرضه کند و در صورت مشاهده، با واحد صنفی متخلف برخورد می‌شود.

او افزود: ابتدا باید واحد‌های متخلفی که نسبت به عرضه قلیان اقدام می‌کنند، شناسایی شوند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

سرهنگ عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت امنیتی استان قزوین گفت: ۷۰ درصد از مجرمان به خاطر ناآگاهی از قانون مجرم می‌شوند و ۳۰ درصد نیز اصرار به جرم دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با تأکید بر اینکه مردم در ایجاد امنیت دخیل هستند، خاطرنشان کرد: امنیت فقط با حضور پلیس خلق نمی‌شود بلکه با همکاری مردم و دستگا‌های خدماتی حاصل می‌شود.

سرهنگ عبدالمالکی با بیان اینکه در حوزه آموزشی و پرورشی ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: تبلیغات و فرهنگسازی در زمینه کاهش جرم، بسیار مهم و اثرگذار است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در موضوع کنترل مجرمان با سابقه از کنترل کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت استفاده می‌کند، گفت: باید توانمان را بیشتر بر پیشگیری متمرکز کنیم.

او افزود: نیروی انتظامی انتقاد پذیر است و مردم انتقادات خود را از طریق ۱۹۷ بگویند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار