توزیع سوخت یارانه‌ای به کمباین دارن در مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: همزمان با فصل برداشت غلات به هر دستگاه کمباین بومی و مهاجر فعال ۱۰ هزار لیتر سوخت یارانه‌ای داده می‌شود.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: همزمان با فصل برداشت غلات به هر دستگاه کمباین بومی و مهاجر فعال ۱۰ هزار لیتر سوخت یارانه‌ای در چهار مرحله داده می‌شود و کمباین‌داران در این فصل مشکل تامین سوخت ندارند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با بیان اینکه علاوه بر این تعداد دستگاه کمباین که در مناطق دشت فعال هستند، اظهار کرد: بیش از هزار دستگاه دروگر نیز در برداشت غلات مناطق کوهستانی این شهرستان سهیم هستند و به آن‌ها نیز ۶۰۰ لیتر سوخت یارانه‌ای داده می‌شود.

ایمانیان اضافه کرد: این دروگر‌ها هم در بخش برداشت علوفه و هم در بخش برداشت غلات (گندم و جو) فعال هستند و سوخت مورد نیاز آن‌ها در ۲ مرحله توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید

۴.۵ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزان توزیع شد


او با اشاره به اینکه هم اکنون ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی مهاباد به ۱.۱ اسب بخار در هکتار رسیده است، افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون سبب شده تا روش‌های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق یابد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهاباد، با اشاره به اینکه سهمیه سوخت ادوات کشاورزی برابر سال قبل است، بیان کرد: در سال جاری سوخت مورد نیاز ماشین آلات هر ۳ ماه یکبار با نرخ  دولتی توزیع می‌شود.

ایمانیان ادامه داد: کشاورزان باید برای دریافت سوخت موردنیاز ماشین آلات خود با نرخ مصوب دولتی از طریق شرکت‌های فنی و مهندسی و تأییدیه کارشناسان مکانیزاسیون و سرانجام از طریق شرکت ملی پخش فرآورد‌ه‌های نفتی اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.