مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی معطر به بوی پرچم بارگاه رضوی شد

مراسم استقبال از پرچم بارگاه ملکوتی امام رضاع با حضور کاروان زیر سایه خورشید در صحن قزلباشان مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراسم استقبال از پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید در صحن قزلباشان مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد و این مجموعه معطر به بوی پرچم بارگاه رضوی شد.

مداحی، شعرخوانی استاد شاهی، اعطای مهر سلاطین صفوی به خادمان رضوی، پخش نذورات متبرک، اعطای چراغ نمادین از برنامه خطبه‌خوانی حرم رضوی به مزار شیخ صفی‌الدین و گستردن پرچم بارگاه رضوی بر مزار شیخ صفی‌الدین از جمله برنامه‌های این آیین بود.

انتقال آیین نقاره‌زنی از اردبیل به حرم رضوی در دوران صفویه

مروج، سرپرست کاروان خادمان رضوی در این آیین گفت: آیین نقاره‌زنی در دوران صفویه از اردبیل به مشهد مقدس و حرم رضوی ترویج شده و این بیانگر اهمیت تاریخی استان اردبیل به ویژه در حوزه مذهبی در کشور دارد که در مسیر ارتباط تاریخی راه‌اندازی نقاره‌زنی در اردبیل هبرنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به اقدامات خاندان صفویه در مسیر یکپارچگی و وحدت دینی و نیز خدمات عمرانی در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای گنبد رضوی در زمان شاه طهماسب صفوی و بافت تاریخی حرم رضوی نیز توسط شیخ بهایی در زمان شاه عباس صفوی طراحی و اجرا شده است.

سرپرست کاروان خادمان رضوی از پخش اذان خاندان موذن‌زاده اردبیلی به صورت روزانه در حرم رضوی خبر داد و افزود: اردبیل نقش تاثیرگذاری در حوزه دینی در کشور داشته و دارد که وجود مفاخری، چون خاندان موذن‌زاده در این استان نشان از این اهمیت است.

میزبانی شایسته مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از کاروان زیر سایه خورشید

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برنامه زیرسایه خورشید چندین سال است که هر ساله همراه با برنامه‌های مولودی‌خوانی و زیارت پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

او با قدردانی از میزبانی شایسته و مناسب مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از کاروان زیر سایه خورشید گفت: برگزاری این برنامه در مجموعه شیخ صفی‌الدین اقدامی ارزنده بوده که تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: برنامه کاروان زیر سایه خورشید با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و توزیع ماسک بین حاضران انجام شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار