فوران آتشفشان نفرت مردم آمریکا از برده داران/ مجسمه‌هایی که دموکراسی را به سخره گرفتند + فیلم

مردم آمریکا با سرنگونی نمادهای برده داری، تنفر خود را از تبعیض نژادی اعلام و مطالبه‌شان برای برقراری عدالت در کشورشان را بیان کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یک ماه از قتل یک سیاه پوست به نام جورج فلوید به دست ماموران پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا می‌گذرد، اما اعتراضات مردمی به این قتل فجیع در آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.

در این مدت معترضان بارها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و به تبعیض نژادی در این کشور که خود را مهد دموکراسی معرفی کرده است، اعتراض کرده‌اند. اعتراضات مردمی در بیشتر مواقع با خشونت پلیس مواجه شده است.

مردم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و بلژیک برای نشان دادن تنفر خود از برده داری، مجسمه‌های برده داران را که به عنوان نمادهای شهری بنا شده بود، سرنگون کردند.

برده داری در آمریکا و سایر کشورهای غربی با شیوه‌هایی نوین ادامه دارد. سرمایه داران علاوه بر استفاده از شیوه‌های نوین برده داری از شیوه قدیمی استثمار طبقات فرودست جامعه نیز برای پایمال کردن حقوق مردم استفاده می‌کنند. نداشتن امنیت شغلی و درآمد ثابت، برخوردار نبودن از حق بیمه و هزینه‌های بالای درمان و بی‌عدالتی در توزیع ثروت در جامعه، از جمله شرایطی است که طاقت مردم را طاق کرده است.

با اینکه لغو قانون برده داری یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا است، اما این قانون با تبعیضاتی که علیه سیاه پوستان و رنگین پوستان در این کشور می‌شود نشان دهنده ادامه برده داری در ایالات متحده است.


مراسم زجرکش کردن سیاه پوستان توسط سفیدپوستان


آموزش برده داری به کودکان در مدرسه


شلیک به معترضان به سبک شکارچیان حیوانات


شاعر برده داری که سرود ملی آمریکا را سرود

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مردم وقتي زياد غرق در رفاه باشن گستاخ ميشن مجسمه ميشكونن با با همون دست گدايي ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
پس بخاطر همینه که الآن شما گستاخ شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نمیدونستم تبعیض نژادی جزئی رفاه محسوب میشه, احتمالا شما با این طرز فکر رئیس جمهور بعدی امریکا میشی از این بابت مطمئنم, خلاصه شما رو باید مجانی بفرستند امریکا اینجوری هم برای ایرانی بهتره هم برای خودت.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
با همون پرچمی نشون دادین معلومه افکارتون نژاد پرستی هس
امریکا بناش روی اجساد 130 میلیون سرخپوست امریکایی بومی ساخته شده توسط داعشیا اروپایی ( ک مسیحیت و بد نام کردند ) همانطوریکه میخواستن با داعش خودشون ( این بار میخاستن اسلام و بدنام کنن ) مردم خاورمیانه و قتل عام کنن تا بتونن سرزمین اسرائیل وسعت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
قیمت خونرو دارید ؟ قیمت طلا و سکرو دارید ؟ قیمت میلگردو دارید ؟
آخرین اخبار