آموزش بورس به زبان ساده و کاربرد تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته

در هر فعالیت های اقتصادی که فروشنده و خریداری در آن وجود داشته باشد بازار بورس شکل می گیرد که در این گزارش با این بازار بیشتر آشنا می شوید.

آموزش بورس به زبان ساده و کاربرد تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفتهبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای آشنایی با روند معاملات در بورس در ابتدا باید بدانیم بورس چیست؟ . در زبان فرانسوی واژه ی بورس به معنای کیف پول است. برای فهمیدن و شناختن هر چه بهتر واژه ی بورس, در ابتدا بهتر است تعریفی از این که بازار بورس چیست داشته باشیم, منظور از بازار بورس مکان خاصی نیست بلکه بازار بورس  به جایی گفته می شود که در آن فروشنده و خریدار فعالیت دارند به عبارت دیگر می توان گفت که زمانی که شرایطی فراهم گردد تا در آن خریدار با فروشنده بتواند ایجاد رابطه نموده و در آن رابطه به توافق های خاص خود برسد و در نهایت معامله ای بین آن ها انجام شود در این صورت بازار بورس تشکیل می شود. در نهایت می توان گفت که بازار محدود به یک جا و مکان مخصوصی نیست پس در هرگونه از فعالیت های اقتصادی شکل گرفته که در آن فروشنده و خریداری وجود داشته باشد در این صورت بازار بورس شکل می گیرد. در این مقاله اقدام به آموزش بورس را برای شما داریم.

بورس برای چه شرایطی و چه کسانی مناسب نیست؟ قبل از ورود به علم بورس بهتر است چند ویژگی از اشخاصی که نباید در بازار بورس شرکت کنند را نام ببریم:

  • پول سرمایه گذاری را با وام یا مایحتاج زندگی و یا قرض برای ورود به بورس به دست آورده اید
  • زمانی که دارای هیچ گونه شغلی نیستید و نیاز به درآمد ثابت دارید
  • در فکر این می باشید که در مدت زمان خیلی کوتاه پول هنگفت و زیادی را به دست بیاورید
  • برای کسانی که تحمل هیچگونه ضرر را ندارند و اهل ریسک کردن در زندگی خود نیستند
  • تصور این را دارید که بورس مانند قمار است و موفقیت در آن به شانس بستگی دارد

در صورت این که شما دسته ای از این افراد هستید بازار بورس برای شما جای مناسبی نخواهد بود.

بازار بورس برای چه کسانی مناسب می باشد و در چه صورت؟

  • قصد سرمایه گذاری برای آینده خود را دارید و بسیار صبور و ریسک پذیر هستید
  • در کنار شغل خود قصد شغل دیگری را دارید که برای شما زیاد وقت گیر نباشد
  • قصد انتخاب محلی برای سرمایه گذاری خود دارید که دارای ریسک زیادی نباشد
  • یک مقدار پس انداز در بانک دارید که به آن نیاز نداشته و می خواهید بیشتر از سود بانکی خود به دست بیاورید
  • قصد سرمایه گذاری مطمئن و مناسب برای آینده خود و فرزندانتان دارید چون آینده فرزندان و خودتان برای شما خیلی مهم می باشد.
  • آموزش بورس به زبان ساده و کاربرد تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته

انواع بورس و بازارهای مالی چیست؟

در صورت کلی بازارهای مالی و بورس به پنج قسمت تقسیم می شود: 1) سهام 2) ارز 3) کالا 4) شاخص 5) انرژی .

  • سهام: سهام همان تبدیل سند یک شرکت بزرگ به تعداد و قطعات ریز را می گویند به عبارت دیگر از آن جایی که سهام جمع کلمه سهم است و سهم قطعه ای از سرمایه ی اداره یا شرکت می باشد. و به کسی که داراری هر سهم در بورس باشد را سهامدار بورس می گویند و سهامدار نسبت به همان مقدار سهمی که در اختیار خود دارد در مالکیت بنگاه و شرکت نیز شریک می باشد.
  • کالا: بورس کالا به بازاری اطلاق می گردد که در آن برخی از فروشندگان با در اختیار گذاشتن و عرضه ی کالاهای خود که توسط کارشناسان بررسی و قیمت گذاری می شود اقدام به معامله در بورس کالا می کند این کالا ها شامل برخی مواد خام مانند زعفران و فلزات و گندم و پنبه و ... می باشد
  • شاخص: شاخص همان میانگینی که از نوسانات در بازار بورس گرفته می شود را می گویند, شاخص بورس در واقع آن دسته از معیارهایی می باشند که می توان وضعیت بورس را با بررسی آن ها از گذشته تا به الان ارزیابی نموده تا بتوان پیش بینی روند آینده ی بورس را داشت. برای همین دلیل است همان گونه که شاخص های بورس جهت تصمیم گیری سرمایه داران مهم می باشد نوسانات آن شاخص ها نیز برای سرمایه داران به همان اندازه مهم می باشد.

آموزش بورس به زبان ساده و کاربرد تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته

مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس چیست؟

در تمامی بازار های موازی سرمایه گذاری در بورس دارای مزایای نسبتا بیشتری می باشد که از جمله مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس به صورت زیر می باشد:

  • نبود محدودیت مالی: هر شخصی می تواند در بازار سرمایه با کمترین سرمایه حتی 100 هزار تومان نیز شروع به سرمایه گذاری نماید از طرف دیگر این سرمایه گذاری دارای سقف نامحدودی می باشد به عبارت ساده تر با هر سرمایه ای شروع به کار می کنید محدودیتی جهت سرمایه گذاری برای شما وجود ندارد.
  • قابلیت نقد شوندگی به صورت بالا در بورس: یکی از برترین مزایای بازار بورس نسبت به سایر رقبا امکان نقد شوندگی بسیار بالا در این نوع بازار بورس می باشد دسترسی به سرمایه یکی از مهم ترین مسائل برای یک سرمایه گذار می باشد که در صورت نیاز به پول سریع بتواند به سرمایه ی خود دسترسی داشته باشد خوشبختانه این گزینه در بازار سرمایه وجود دارد که در صورت نیاز فقط با یک کلیک اقدام به فروش سهام خود نمایند و به این صورت به سرمایه خود دسترسی داشته باشند.
  • امکان سرمایه گذاری بر روی همه ی صنعت های موجود در کشور: در بازار بورس به راحتی امکان سرمایه گذاری بر روی تمامی صنعت ها وجود دارد برای مثال اگر تحلیل شما بر روی سودآوری شرکت صنعت سیمان بوده باشد به راحتی می توانید در این شرکت سرمایه گذاری نمایید و یا تحلیل شما بر رشد شرکت دارویی باشد با خرید سهام از این شرکت می توانید از رشد قیمتی که این شرکت می کند سود به دست آورید.

برای آموزش بورس از صفر تا صد رایگان میتوانید به سایت چارت ایران به آدرس chartiran.com مراجعه کنید در این سایت اطلاعات مفیدی درباره آموزش بورس ارایه شده است.

تحلیل تکنیکال مقدماتی تا پیشرفته در بورس چیست؟

پیش زمینه علمی و دانش مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در بازار بورس به دو دسته ی علم تحلیل تکنیکال و علم تحلیل بنیادی تقسیم می شود که در این مقاله قصد آشنایی شما با مفهوم علم تحلیل تکنیکال را داریم در ابتدا با بررسی و نقد تحلیل تکنیکال در بورس شروع به کار می کنیم, تحلیل تکنیکال در بورس به روشی اطلاق می شود که پیش بینی قیمت ها در بازار بورس از روش مطالعه وضعیت گذشته ی بازار صورت می پذیرد. در این تحلیل پیش بینی وضعیت قیمت ها در آینده را از طریق بررسی نوسان ها و تغییرات قیمت ها و حجم معامله ها و تقاضا و عرضه  ی کالا می توان انجام داد. به بیان ساده تر تحلیل تکنیکال به معنای این می باشد که عوض توجه به کالا به رفتار بازار تمرکز داشته باشیم و این نوع تحلیل به عنوان دانشی برای ثبت تاریخچه ی معامله های انجام شده می باشد که کاربرد گسترده ی این روش از تحلیل ها در بازارهای ارزی خارجی و بازار طلا و سایر فلزهای گران بها و بازار بورس اوراق بهادار می باشد.

سه نوع مبحثی که به عنوان اصول تکنیکال در بورس موجود می باشد این است که تاریخ در آن تکرار می شود و حرکت قیمت ها در قالب روند می باشد و همه چیز در قیمت آن لحاظ گردیده است . مزایایی که تحلیل تکنیکال در بورس دارد این است که علم تکنیکال نیازمند پیش زمینه ی علمی خاصی نیست و در تمامی بازار ها می توان به راحتی استفاده کرد و تنها محدود به بازار بورس ایران نمی باشد. از دیگر مزایای تحلیل تکنیکال این است که در حال حاضر دقیقا می دانید که باید چه اقداماتی را انجام دهید و می توانید به راحتی تصمیم بگیرید چون بورس از بازارهایی است که شما می توانید با سرمایه ی کم نیز اقدام به سرمایه گذاری نموده و به رونق اقتصادی کمک نمایید.همچنین میتوانید برای آموزش تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته به سایت چارت ایران به ادرس www.chartiran.com مراجعه کنید اطلاعات مفیدی در این زمینه قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار