معاون ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نقشه مهندسی فرهنگی کشور بر تحلیل‌های کلان تاکید دارد

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور بر ارزش‌ها، پایه‌ها و تحلیل کلان از وضعیت فرهنگی کشور تاکید دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود حاجیلویی معاون ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به تصویب سند توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در شورای انقلاب فرهنگی این ستاد آمادگی پشتیبانی و تسهیل‌گری در این زمینه را دارد.

او افزود: این ستاد به حوزه فرهنگ به دلیل اینکه هر چه پیشرفت کنیم فرهنگ تقویت می‌شود توجه ویژه دارد.

معاون خط مشی ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همچنین نیاز نداشتن به سرمایه‌های کلان و توجه به مزیت‌های فرهنگی مناطق از دلایل دیگر اهمیت ویژه این ستاد به حوزه فرهنگ است.

او  افزود: این ستاد در اقتصاد آمادگی تسهیل‌گری، پشتیبانی حقوقی و هماهنگی‌های لازم را در اولویت‌قرار داده است.

حاجیلویی رویکرد اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد فرهنگی را اجرا سازی رویکرد محلی و مردمی عنوان کرد و افزود: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند دخالت استان و اعلام ظرفیت‌ها، مسائل و اقتضائات هر منطقه است.

او  تاکید کرد: این ستاد به دنبال این است که مهندسی فرهنگی کشور بر مبنای ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل هر استان جداگانه تهیه شود که به عبارتی با اسناد بالادستی کشوری که در این زمینه تخصصی هستند هماهنگ باشد.

معاون‌خط مشی ستاد فرهنگ دبیرخانه‌شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به دنبال این هستیم که در برنامه هفتم توسعه، بخش فرهنگ پربار و با تاکید بر ارزش بومی، قومی و مذهبی دیده شود.

هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه به منظور سفر سه روزه وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، نشست با مدیرکل، معاونان و سازمان‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بازدید از موزه جنوب شرق و پارک علم و فناوری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های اعضای این شورا در نخستین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات همچنین امروز پنجشنبه به منظور شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و بازدید از یک مجموعه موفق به زابل سفر کردند.

بازدید از حاشیه شهر زاهدان، دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان از دیگر برنامه‌های این هیات در دومین روز سفر به زاهدان بود.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از دیگر برنامه‌های هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات پس از سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان امروز جمعه زاهدان را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار