کنکور ۹۹؛ پُر آفت‌ترین کنکور پنجاه سال اخیر

با توجه به شیوع کرونا در کشور و تاثیر آن بر روند اجرای آزمون‌های سراسری، کنکور ۹۹ یکی از پر آفت‌ترین کنکورهای پنجاه سال اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هرساله زمانی که فصل امتحانات فرا می‌رسد اولین اعتراض دانش‌آموزان و دانشجو‌ها و محصلانِ هر حرفه‌ای، نسبت به حجم دروسی است که مقرر شده تا با آن سنجیده شوند. یا همه اعضای آن کلاس درس به استاد و دبیر خود اعتراض علنی می‌کنند و یا چند نفر نماینده می‌شوند و اعتراض و خواسته اکثریت را به گوش مسئولان آزمون مورد نظر می‌رسانند. بهانه‌هایشان هم یکی دوتا نیست!

از سخت بودن مطالب درسی بگیر تا اینکه "استاد اصلا شما این قسمت را تدریس نکردید"، یک بهانه معروف هم هست که مخصوص بچه‌های کنکوری به شمار می رود و هرسال یک اتفاق طبیعی به آن دامن می‌زند. بهانه‌ای مانند کم بودن فرصت مطالعه کنکور به دلیل اتفاقاتی مانند: سیل، زلزله و البته ویروسی مثل کرونا.

امسال کرونا دست‌خوشی شد برای تغییرِ روال عادی همه چیز! مدارس که از اول مهر ۹۸ با آلودگی هوا و تعطیلات رسمی دست و پنجه نرم کردند. کلاس‌های مجازی هم در حد فرمالیته و قبولی دروس بهانه خوبی بود. تا دانش‌آموزان آمدند خم و چم تدریسِ الکترونیکی را دریابند، سال تحصیلی تمام شد. بماند که معلمان باوجدان کشورمان که کم هم نیستند نیز به هر طریقی این ضعف‌های آموزش و پرورش در فراهم سازی یک بستر باثبات و بی‌نقص را پوشاندند.

شبکه شاد

از طرفی جالب است که معمولا هرسال دانش‌آموزان دوازدهمی یا همان پیش‌دانشگاهی خودمان غر میزنند که چطور می‌شود هم دروس مقطع آخر دبیرستان را با نمره خوب پاس کنیم و از طرفی برای کنکور سراسری، طوری درس بخوانیم که حداقل شرمنده خودمان نشویم، خانواده که بماند!

تعویق ۴۵ روزه کنکور

البته دوازدهمی‌ها این مطالبه‌ را بهانه می‌کردند تا یک سال پشت کنکور بمانند، ولی امسال چطور؟ کرونا که مدارس را تعطیل کرد و خبری از کلاس‌های ۷ صبح نبود. آن هم دقیقا از قبل از تعطیلات عید و این بهترین فرصت بود تا هر دانش‌آموز حداقل چندین هزار رقم رتبه خود را در کنکور جا به جا کند. از این زمان طلایی که بگذریم به اتفاق جالب‌تر و بی سابقه تری می‌خوریم، امسال کنکور برای اولین بار در چند دهه اخیر قریب به ۴۵ روز به تعویق افتاد و این یعنی عملا خوش به احوال کنکوری‌های ۹۹. و، اما یک سوال چرا هنوز کنکوری‌ها بهانه‌جویی می‌کنند و مدام از نگرانی‌های چند ماهه اخیر و نبود تمرکز کافی در مطالعه کردن دروس می‌گویند؟


بیشتر بخوانید


در واقعیت تعویق کنکور فرصت خوبی بود یا ضرر بود و ضرر بود و ضرر!

خانم شریفی ولیِ یکی از یک میلیون و پنجاه و دو هزار داوطلب کنکوری است که می‌گوید:"پسرم در این مدت چهارماهه که جهان درگیر کرونا بود لای کتاب را باز نکرد و حالا حسرت می‌خورد که ای کاش درس  می‌خواندم." البته بد نیست بدانید امیرمحمد سال دوم است که کنکور می‌دهد و بهانه‌اش دروس مدرسه بود که با کنکوری خواندش منافات داشت، اما امسال که شرایط مطابق میلش فراهم شده بود و او همچنان کاهلی کرد. 

کنکور

پوریا پژوهان ‌فر روانشناس و مشاوره تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش، در خصوص تغییر زمان کنکور اظهار کرد: سیزدهم و چهاردم تیرماه هر ساله زمان برگزاری آزمون کنکور است. هر سال دانش‌آموزان خواهان تغییر این زمان بودند و به بهانه‌های مختلف مانند سیل و زلزله و امثالهم این خواسته را مطرح و مجدانه پیگیری می‌کردند. عقب و جلو افتادن کنکور یک‌سری حسن‌ها و معایب دارد که امسال شاهدش بودیم.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان کنکور ۹۹ به طور استثنا تغییر کرد و قریب به یک ماه و پانزده روز عقب افتاد و به آخر مرداد موکول شد. این موضوع آن دسته از دانش‌آموزانی را که دیر شروع به درس خواندن کردند را خوشحال کرد.

پژوهان ‌فر افزود: عقب افتادن کنکور برای برخی از داوطلبان مفید واقع می‌شود، گرچه به همان میزان به برخی داوطلبین آسیب وارد می‌کند. از جمله برای کسانی که سطح درسی مناسب یا خیلی خوبی دارند. به این شکل که دانش‌آموز درس‌خوان تمام برنامه‌های مطالعاتی خود را منطبق با تاریخ قبلی کنکور بسته است و با یک بازه زمانی روبه رو می‌شود که برای آن برنامه‌ای ندارد.

تعویق کنکور

تعویق کنکور باعث افزایش اضطراب داوطلبان می‌شود

پژوهان فر تصریح کرد: با تعویق کنکور دانش‌آموز ممکن است به مشکلاتی از قبیل کمبود منبع، کمبود روش و بلاتکلیفی بربخورد. طبق تحقیقی در حوزه روانشناسی انجام دادیم مفهومِ خرده مقیاسی با عنوان "عدم تحمل بلاتکلیفی" وجود دارد که با اضطراب امتحان رابطه مثبتِ معنادار دارد. این یعنی هر چقدر عدم تحمل بلاتکلیفی فرد بالا باشد، اضطراب امتحان آن فرد هم بالا می‌رود.

او ادامه داد: زمانی که یک دانش‌آموز با سطح درسی خوب در این شرایط وقفه‌کنکوری قرار می‌گیرد، باتوجه به نبود اطلاعات کافی برای واکنش درست به این فضای خالیِ جدید، دچار سردرگمی و اضطراب خواهد شد. تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری در این افراد تاثیر مستقیمی بر روان آن‌ها داشته و نتیجه‌ای متفاوت از آنچه متصور بودند کسب خواهند کرد.

این روانشناس با اشاره به اهمیت سلامت جسمانی و تاثیر آن بر روی روان افراد عنوان کرد: میزان و عادت خواب داوطلب کنکور در این بازه زمانی ۴۵ روزه، در کسب نتیجه مطلوبِ منطبق با تلاشش، او را در امور مختلف دچار اختلال و کاهش بازده می‌کند.


بیشتر بخوانید


شیوع کرونا روان دانش‌آموزان کنکوری را تحت شعاع قرار داده است

او افزود: دانش‌آموزان درس‌خوان معمولا کمال طلب و کمال‌گرا هستند و این ذهنیت که صبح زود بیدار شدن، می‌تواند موجب جلو زدن از بقیه شود و باتوجه به اینکه ساعت خوابشان به دلیل امتحانات نهایی دستخوشِ تغییر شده است، دیر بیدار شدنشان روی روان آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و خود را مثل قبل درس‌خوان و خوب تلقی نمی‌کنند.

پژوهان فر ادامه داد: نتیجه این تفکر این می‌شود که دانش‌آموز؛ یا دیگر در آن روز درس نمی‌خواند، یا کم می‌خواند و یا حتی بی‌کیفیت مطالعه می‌کند. فارغ از این استرسِ افراد و عقب افتادن کنکور، در این روز‌ها دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا، نگرانی‌ای از بابت ابتلای خود یا عزیزانشان به این ویروس را تجربه می‌کنند. این افراد مدام از خود می‌پرسند که نکند کرونا گرفته باشیم، مخصوصا اگر والدین او جزو کادر درمان باشد. در همین مقطع است که دانش‌آموز نیاز به همدلی و دل‌گرمی دارد، ولی از آنجایی که خانواده‌اش به اندازه کافی در کنارش نیستند، فرد را دچار آفت می‌کند. آفتِ آرامش روانی و درکنارش اُفتِ تحصیلی.

تعویق کنکور
یکی از پُر آفت‌ترین کنکور‌های پنجاه سال اخیر را تجربه می‌کنیم

او تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم در این بُرهه از زمان، یکی از پُر آفت‌ترین کنکور‌های پنجاه سال اخیر را تجربه می‌کنیم. راه‌حل این است که داوطلب کنکور برای خود تقویمی تهیه و اعمال کند. به شکلی که باید برای خود یک ماه زمان راه عقب بکشد. یعنی فرض را بر این بگیرد که الان اردبهشت ماه است و یک ماه دیگر طبق قرار هرساله، چهاردهم تیرماه کنکور است.

پژوهان فر مطرح کرد: گول زدن ذهن راهکاری است که به کمک یک فرد باتجربه و متخصص، می‌توان از آن برای تغییر تفکرات و مواضع منفی نسبت به جابه جایی زمان کنکور بهره جست و با یک خط و مشی اصولی آرامش سابق را برای نتیجه خوب و مطلوب کسب کرد. در این بازه زمانی نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که دانش‌آموز سعی کند ارتباط قلبی و درونی خود با خداوند محکم‌تر کند و بداند با توکل برخدا هر نتیجه‌ای مطابق میل‌شان خواهد بود.

در آخر باید گفت، اینطور که بنظر می‌رسد که اگر شخصی بخواهد تحت هر شرایط سهل و سختی به نتیجه می‌رسد و اگر نخواهد با هر بهانه‌ای دست خود را از رسیدن به رویایش کوتاه می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من با هر ضرب و زوری که بود امسال کنکور دادم تموم شد رفت خداروشکر تا الان زنده موندم ولی این رسمش نبود چرا پذیرش دانشگا ها امسال انقدر سخت بود اصلا دولتی قبول شدن یه ارزوی محال شد برای همه اونم با رتبه های عالی مشاور خودمونم فکرشو نمیکرد با این رتبه های بالا چرا دانشگاه من و چند نفر دیگه رو قبول نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من با هر ضرب و زوری که بود امسال کنکور دادم تموم شد رفت خداروشکر تا الان زنده موندم ولی این رسمش نبود چرا پذیرش دانشگا ها امسال انقدر سخت بود اصلا دولتی قبول شدن یه ارزوی محال شد برای همه اونم با رتبه های عالی مشاور خودمونم فکرشو نمیکرد با این رتبه های بالا چرا دانشگاه من و چند نفر دیگه رو قبول نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
شما نگاه کنید! فکر میکنید من ک یه داوطلب کنکور تجربی هستم ارزش وقت رو نمیدونم؟ اون اقای دکتر روانشناس که میاد واسه خودش نظر میده کاش ب اینم توجه کنه که یک سال تموم درس خوندن و برنامه تنظیم کردن خودش ب حد کافی سخت هست؛ تمام این داستان تعویق و لغو و اینا هم ب کنار، من تو زمان کنکور ۱۸ کیلو اضافه وزن پیدا کردم. فکر کنم اگه بخوان یک ماه دیگه هم عقب بندازن، دیگه نتونم خودمو تا حوزه کنکورم برسونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
ی جوری میگن ما فقط ۳ ساعت شون رو میگیریم ، انگار کرونا بیش تر از ۳ ساعت برای آلوده کردن افراد نیاز داره. همه شون کلا شوتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
كنكور امسال بايد تو سالنهاي سينما و تالارهاي عروسي و سالنهاي كنفرانسها برگزار بشه چون سقفشون خيلي بلنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
كنكور امسال بايد تو سوله هاي هواپيمايي و كارخونه ها برگزار بشه و فاصله هر صندلي از هم حداقل ٤ متر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
واقعا ک ینی سه ساعته کرونا نمیگیریم ینی ما انتی ویروس داریم وقتی سه ساعته بش اینجا هیچی عادلانه نیس ولی بگم من حسابی خوندم و یک وماه ونیم مرور کردم کسی ک بخات بخونه میخونه اشفتگی واسه تعویق چه معنی میده چرا از خودتون در میارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام چقدرشل کن سفت کن در میارن یک بار تصویب شد آخر مرداد کنکور ه.حالا چرا دارن بازی در میارن الله و اعلم.باور منی هر چه به پاییز نزدیکتر بشیم اوضاع وخیم تر می شه پس بهتره قال قضیه رو بکنند و برگزارش کنند.خود چین هم برگزار کرد.مگه کسی ۳ ساعت توی بیرون نرفته حالا نگران هستند با بر گزاری کنکور احتمال خطر هست
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۵:۰۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
واقعا از ۱۰۰تا نظر ۹تاشو منتشر میکنید چرا اخه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
لطفاکنکوررودرزمان خودش برگزارکنیدودست ازاین حاشبه هابرای بچه هامون برداریدهمینطوری انواع بیعدالتی هاسهمیه هامقدارکمترکتابهای دواردهم نسبت به نظام قدیم وبعدهم الان داستان مسخره انلاین کنکوردادن کرونایی هادربیمارستان @@مگه مسخره بازیه اینهمه بچه های مازحمت بکشن یه عده حتی حاضرشن کرونابگیرن که برن بیمارستان ومراقب رو رشوه بدن وباموبایل تقلب کنن وکنکوربدن مگه شدنیه لطفا کنکورسالم برگزارکنیدبدون هیچ تقلب وریایی
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۲:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
این خیلی مسخره است که کنکور بشه 3ساعت.
ببینید کنکور برگزار بشه تو همون ساعت اول ویروس کار خودشو میکنه فکر می کنید اگه یک ساعت کمتر شه دیگه ویروس پخش نمیشه یا احتمالش کمتره؟
فقط بچه هارو بد بخت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سید مخمد
۰۹:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
جناب وزیر
لطفا از تمام مدارس و دانشگاهها استفاده بشه تا فضا بیشتر و ک ونا نگیرند
هر روز یک رشته باشه تا فرصت ضد عفونی باشه
ممنون از تصمیمتون
انشااله این نظرات به دستشون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
لطفا ب تعویق بندازید ما چهارساعت نمتونید ماسک بزنیم سلامتی مهمتر از برگزاری کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بخدا مردیم از استرس تو شهر ما همه کرونا دارن من خودم داوطلب کنکورم یکسال از همه چیز و همه جا عقب افتادم بخدا انصاف نیست این کارا ک برمیدارن کنکور رو سه ساعت میکنن یکساعت دردی از ما دوا نمیکنه خاهشا کمی ب فکر ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
کسایی که درس نخوندن میگن کنکور برگذار نشه اقا اگه نمیخای نیا اجباری نیست ما داغون شدیم بس خوندیم حاضرم بمیرم ولی عقب نبوفته هرکی نمیخاد نیاد فکر کنه برگذار نشده با آینده دیگرانم بازی نکنین .اگر گذاشته بودین تیر بگیرین اینجوری نمیشد همین شماها خراب کردید
Iran (Islamic Republic of)
عباس زاده
۱۸:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
لطفا کنکورو یا لغو کنید یا قعطی بگید ک عقب نمیندازید بابا ما استرس کنکورو داشته باشیم کرونا رو داشته باشیم خوده من الان چن روزه سرماخوردم ایمنی بدنم به شدت اومده پایین من بهشخصه خودمو میگم وقتی با یه سرماخوردگی اومد پایین اونوقت با کرونا صدرصد میمیرم ک چ وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شرایطی که موج دوم کرونا بوجود آورده خیلی ترسناک و اضطراب آور هست اگر امکانش هست کنکور ارشد رابه شهریورماه موکول کنید تا شرایط بهتر شود
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۲:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
درسته از نظر من کنکور یکی از پر استرس ترین بخش زندگیه و جو روانی خوبی نداره و بیشتر روانشناسان این رو تایید نکردند ولی توجه داشته باشید بعضی از داوطلبان کنکور قبل از شیوع کرونا خیلی زحمت کشیدند و اگه بخواد کنسل شه ضربه بدی میزنه کسانی هم که مخالف هستند میتونن شرکت نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
مسخره و مضحکه خیلیییییی قبل کرونا شماها سرفه نمیکردید!!؟
اما الان اگه سر جلسه سرفه کنید به در خروجی هدایت میشید
Iran (Islamic Republic of)
سید مخمد
۰۹:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بچه های ما انقدر درس میخونن
سهمیه ایها همش میخوابن
این عدالت خداوند نیست
کسیکه رفته جبهه همون حقوق انچنانی و وام های کلان و مزایای دیگه کافی نبود؟؟؟؟؟؟
هیچ کشوری این قانونا رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۰۸:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلامتی افراد خیلی مهم تر از عقب افتادن ورودی دانشجوها ب دانشگاه هاست ..ما الان تو شرایط خاصی هستیم وشرایط الان کشور مثل هیچ سالی نیست و این باید درک بشود
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۰۸:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام من خودم اصلا موافق تعویق نبودم اما تو این چند روز اخیر با اوج گرفتن کرونا خیلی نگرانم ۱اشتباه کوچیک کل میتونه همه چی نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۰۸:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
واقعا برگزاری کنکور ریسک خیلی بزرگیه.
Iran (Islamic Republic of)
elkamyari
۰۴:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
دوستانی که میان نظر میدن به فکر اونایی باشید که یک سال درس خوندن همونایی که یک سال درس خودن اگه از هر صد نفر 20 نفرشون مبتلا بشن و از اون 20 نفر 5 نفر به کام مرگ کشیده بشن بهتره یا اینکه یک سال عقب بیفتن. اتحادیه اروپا و همچنین کشور روسیه تونستن واکسن کرونا رو با موفقیت تست کنن و نتیجه بگیرن یکم صبر کنید کرونا هم از بین میره بعدش برید 6 تا کنکور رو باهم ثبت نام کنید بینم میخواید چکار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
آزمون ها دز فضای باز و صندلی ها با فاصله 2 متری گذاشته بشه،فقط من موندم اونی که آلرژی داره و دچاره آبریزش بینی میشه ماسک باید با دست آلوده برداره، بعد چطوری با ماسک میخوان تایید هویت بکنند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
همچین با آب وتاب کاربر محترم جواب میدید خب سال دیگه شرکت کنید انگار فقط خودتون برا کنکور خوندید بقیه ۱سال خوابیدند اونی که تا الان کوتاهی کرده این یک ماه و چند ماه توفیقی به حالش نمیکنه که آنقدر جوش می زنید که اونایی که خواستار لغو یا تعویق کنکورن پس حتما درس نخونن من خودم از ۱۳سالگیم تمام فکرو ذکر زندگی من شده درس از خیلی چیزا گذشتم و این سال آخر بلاهایی سرم اومده که شاید اگه خیلی دیگه بودن جا میزدن حرف من اینه دوست عزیز بعد این همه دغدغه الان دچار افسردگی شدم و این چند وقت رو شکسته بسته درس خوندم دغدغه من عمرمه جوونیمه که بیخودی سر ۱۰۰۰جور سهمیه آبکی باید قبول کنم با این شرایط یک سهمیه‌ای با خیال راحت روزی ۵ساعت درس می خونه بعد یک ۰کم میشه پزشکی قبول میشه اونوقت من با این اوضام وسطح برابر بااون با کلی تلاش بی نتیجه برم هوشبری بخونم کنکور چه باشه چه نباشه دانش آموز های قوی که تکلیفش ون مشخصه حالا سر ماها یه بلایی میاد دیگه چه فرقی به حال بقیه ومسعولین می کنه
Iran (Islamic Republic of)
Shakiba
۰۰:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خطاب به اون دوستانی که به من میگن بیکاری که امضا جمع میکنی برو درستو بخون باید بگم که من نیازی به دو تا تست زدن ندارم با میانگین تراز ۶۴۰۰...
و اون دوستانیم که میگن تو شرکت نکن واقعا ادمهای بی منطقی هستن که فقط به خودشون اهمیت میدن.
درس و کنکور مهمه ولی نه اونقدری که به خاطرش انسانیتمونو از دست بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
Shakiba
۲۳:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
در جواب اون دوست ناشناسمون که به من میگه به جا امضا جمع کردن برو دو تا تست بزن باید بگم که
دوست عزیز من تراز ۶۴۰۰ قلم چی رو دارم و کامل درسمو خوندم دنبال بهانم نیستم.
فقط مثل شما ها انقدر خودخواه نیستم که فقط نوک دماغ خودمو ببینم و سلامتی خودم و خانوادم برام خیلی مهم تر از کنکوره.
واقعا آدم میمونه به بعضیا چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ss
۲۳:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
چطور میتونید انقدر جانبدارانه برای تصمیم سازمان دلیل و برهان و مثال و نظر روانشناس و فلان و بهمان ردیف کنید؟؟
واقعا درک این مطلب سخته که ما نگران جونمون هستیم؟
برای کنکور کارشناسی وقت هست اما واقعا شرایط برای کنکور دکتری به لحاظ بهداشتی فاجعس، ما فقط خواهش کردیم یک هفته تعویق باشه تا بتونن حوزه هارو اضافه کنن، توی هر استان یکی دوتا حوزه امتحانی بیشتر وجود نداره و این خیلی خطرناکه،
لطفا رسانه ی حرف دل مردم باشید نه توجیه کننده ی تصمیمات مسئولین که فقط در جواب ما گفتن شرکت در کنکور اختیاریه و میتونید شرکت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
گلم تراز 6400 مفتشم گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلامتی ما مهمتره یا ی مشت مافیای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
من سالم سالمم..سر حلسه هم نمیتونم ماسک بزنم..خفه میشم....خب اگه فردا من یا یک نفر دیگه کرونا بگیرم خود سنجش میگه از ما نبوده...خدای نکرده بمیرمم خب مردم دیگه..تهش میگن خدت رحمتش کنه....والا تو دانشگاه خبری نیست..چ عجله ای دارن ک بچه مردم زودتر بره دانشگاه طعم بیکاری بعدش رو بچشه...
Germany
Ch
۲۱:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ماهایی پشت کنکوریم ی سال عمرمون تلف شد ...بیشتر از این زوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
حداقل یکبار هم شده مسئولین منطقی وعادلانه تصمیم گیری کنند دراین وضعیت کرونایی،سهمیه ها رو از کنکور ۹۹ حذف کنید
تاهمه دانش آموزان دریک شرایط سالم باهم رقابت کنند وحق به حق دار برسه ویه سری به خاطر سهمیه های من درآوردی وارد جایگاهی نشن که حقشون نیست.این حداقل کاریه که می تونین انجام بدین بی وجدانا.
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجان
۱۷:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
امروز بی سابقه ترین روز از نظر تعداد فوتی در یک روز بود،امار ها وحشتناک میره بالا یعنی برگزاری کنکور در این شرایط مساوی است با یک عمر پشیمانی.
شراطی که به جود آمده شاید در تاریخ زندگی ما یک بار اتفاق بیفتد لذا تصمیمات درست و منطقی باید اعمال شود،یکی از ساده ترین راه ها این است که ورودی ها از بهمن ماه باشد و کنکور چند ماه به تعویق بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کنکور ۱۵ شهریور باید برگزار بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کنکور باید بعد از قرنطینه و محدودیت های سراسری برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خواهش میکنم امسال کنکور سراسری را لغو کنید . ما 5ماه است که از خانه خارج نشدیم حتی نان را هم در خانه میپزیم (6ساعت سرپا هستیم سر یک اجاق گاز معمولی تا نان بپزیم) . 5ماه است که فامیل را ندیدیم . و ... آنوقت شما میخاهید کنکور برگزار کنید. آخه خدا را خوش میاد؟ (یک خانواده معمولی هستیم و دو سال است که دارم برای کنکور سخت میخونم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
چرا هی به کنکور دادن گیر میدین ؟
شما هایی که به وقتش درس نخوندین و الان بهونه میگیرید! اگه نمیخواهید کنکور امسال رو شرکت نکنید.
هی بعضیا میگن کنکور کلا حذف شه! فکر کردین اون وقت میگن بیا برو پزشکی یا دندان پزشکی بخون؟ این قدر پارتی بازی بشه که نگو و نپرس!
همین الان که کنکور هست ۱۹ نوع سهمیه برای ورود به دانشگاه ها هست وای به روزی که کنکور کلا نباشه! یکم هم به فکر بقیه باشید.
این همه وقت درس خوندیم. هی پروسه درس خوندن رو طولانی میکنید دانش آموز های خوب به ضررشون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
به این فکر کردی که چقدر ادم از دستکش و ماسک سواستفاده میکنن و هزار جور ابزار ریز و درشت و هندزفری های اندازه ی نخود و توش جاساز میکنن و میبرن سر جلسه؟ شنیدی میگن افراد بستری تو بیمارستان کنکور میدن ؟ احتمالا هم یه مراقب میزارن بالا سرشون ولی خب ادمایی هستن که برا قبولی پزشکی ۲۰۰-۳۰۰میلیون خرج مافیا کنکور میکنن خریدن یه مراقب که کاری نداره فوقش ۱۰میلیون میزارن کف دست مراقب میگن من تقلب میکنم تو کاری نداشته باش باهام
راستی تا حالا با دستکش تست زدی ببینی چطوریه؟ واقعا سرعت تست زدن رو میاره پایین و تو اگه دانش اموز خوبی باشی باید بدونی که فرق رتبه ۲۵۰۰ با ۵۰۰ کنکور تو اطلاعات نیست درواقع تو سرعت عملشونه
یعنی خود من به شخصه به همین دلیل سر جلسه دستکش نمیزارم دستم و مطمعنم نصف بچه ها وسط ازمون همین حس بهشون دست میده و دستکشو در میارن
به نظر من کسایی که مخالف تعویق هستن یا مافیای کنکور اند یا از دانش اموزانی هستن که قصدشون از کنکور دادن فقط دانشگاه رفتنه و دنبال رشته ی تاپ و دانشگاه خوب نیست
نظام بی عدالتی سهمیه که رتبه ها رو چند هزار تا جابه جا میکنه که بماند
طبق چیزایی که گفتم تنها کسایی که این وسط ضرر میکنن همون دانش اموزان خوب و درس خون هستن که یک سال یا بیشتر پشت کنکور موندن و زحمت کشیدن و درس خوندن و یه عده متقلب باید جاشون وارد دانشگاه های علوم پزشکی و رشته های خوب بشن
چون واقعا طبق این شرایط کنکور دادن تو مرداد ماه که اوج بیماری کروناست و سواستفاده فرصت طلبای متقلب و مافیای کنکور امسال بی کیفیت ترین کنکور تاریخ میشه
Singapore
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
به اون فردی که ادرس میده برین امضا بدین کنکور عقب بیفته میگم که برو بجای اینکارا دو تا تست بزن .دنبال بهونه نگرد برا تعویق ایا مطمئنی شرایط پاییز بهتر میشه ...نظر من واکثر مردمی که صحبت کردم این بهونه تنبلا است که میخان وقت بخرند
Germany
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
یک عده آدم بی برنامه و هرج و مرج طلب فقط دنبا حاشیه سازی و اختشاش هستند و سعی می کنند عده ای را با خود همراه کنند. اینها اصلا به دنبال علم و دانش نیسنند و فریبکار و ریاکارانه نقاب دلسوزی برای دانش آموزان را به چهره می زنند و برای خانواده هایی که اینهمه برنامه ریزی و هزینه برای کنکور فرزندشان کرده اند ایجاد مزاحمت می کنند.
کنکور صد بار هم به عقب بیفتد اینها هیچ برنامه ای برای درس خواندن ندارند و فقط دنبال شلوغ کاری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
تویی که امده ای کنکور رو منفجر کنی بهتره تو این زمان باقی مونده اختشاش نکنی و به جاش املا تمرین کنی تا اغتشاش کنی!!!!
از املات معلومه که چقدر آماده ای ,فکر کنم فقط می خوای از شرش راحت شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام. خواهش میکنم لااقل اگر برگزار میکنید طوری برنامه ریزی کنید که کولر و هیچ وسیله سرمایشی روشن نشه. چون در اینصورت حتی با رعایت صددرصد بهداشت فردی هم اگر یک نفر ناقل باشه با انتقال هوا این ویروس به جان همه میفته. این مسئله واقعا جدیه. من خودم حاضرم گرما رو تحمل کنم اما هیچ وسیله سرمایشی روشن نباشه
Iran (Islamic Republic of)
یه فلک زده
۰۰:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
ببخشید بچه هایی که تو گرمای اهواز و ... میخوان کنکور بدن چی اونم با ماسک ذوب میشن بیچاره هااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اگر کنکور قراره تعویق بیوفته باید از تابستان سال آینده هم بعنوان ترم دوم استفاده بشه اگر قرار باشه قبولی ترم بهمن نداشته باشیم یعنی تعداد قبول شدگان تقریبأ نصف بشه خیلی برا کنکوری های سال ۹۹ بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
میتونن ظرفیت هارو افزایش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۲:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
پژوهان فر صحبت های خوبی کرده ولی واقعا به فکر سلامتی داوطلب و خانواده اش نبوده، چرا اصلا کلا کنکور را لغو را نمیکنید این همه اضطراب و نگرانی اونم در دوره ای که باید دانش اموز تفریح و جوانی بکنه؟ واقعا حق نیست که این همه سختی بکشی و مدرک بهترین دانشگاه را بگیری و بشینی تو خونه و کار هم نباشه که بری.
Netherlands
دنیا
۱۱:۵۵ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کرونا بهونه ست؟؟؟مرگ ۱۶۰نفر تو یه روز اون چی بازم بهونس؟؟
به موج سوم کرونا بعد برگزاری کنکور مواجه میشیم اونوقت بگین که بهونه بوده
جون ما برامون عزیزه چیزی نیست که از بقالی گرفته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۳۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خواهشا کنکور روعقب ندازین فقط بارعایت کامل حالاشده جابجایی ساعت یاهرچیزی برگزاربشه بچه طفلک من دوساله همه زندگیش روگذاشته پای درس وکنکوروبخاطرهمه تبعیضهاسهمیه هاوبی عدالتی هاپشت کنکورمونده وداره به شدت درس میخونه تمام سالهای عمرش روهم توی مدرسه تیزهوشان پای درس گذاشت همونموقع که خیلیهادنبال تفریح وگوشی و..بودن الانم خیلی ازهمین مردم بارفتن عروسی دورهمی وبچه هاباوقت سرکردن سرگوشی یادشون ازکرونانیست وموقع درس وکنکوریادکرونامی افتن لطفاکاملا رعایت کنیدمسایل پیشگیری رو وضمنا یه کنکورعادلانه نه مثل سال گذشته ناحقی برای نظام قدیم برگزارکنیدوهمه لطفهاروفقط به نظام جدیدندیدهرسال به یک بهانه
Iran (Islamic Republic of)
H R
۰۳:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شما اگه به فکر بچه طفلکت بودی، نمیگفتی کنکور رو عقب نندازین.. اگه همین بچه شما سر جلسه کنکور کرونا بگیره و به خانوادتون منتقل کنه یا خدایی نکرده جونشو از دست بده، شما عذاب وجدان میگیرید و ی عمر پشیمونید که چرا به خاطر کنکور بچمو از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۱:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بابا بزارید کنکور بدیم از شرش راحت شیم . مُردیم از بس خوندیم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
نظرم درباره گزارش نمک رو زخم مردم پاشیدنننننن ی تصمیم درست بگیرین دیووونه کردین ملتو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
دوستان که موافق تعویق کنکور هستن آخه کنکور که پنجاه روز دیگه برگزار میشه شما چطور از الان دنبال تعویقی
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۰:۵۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب ، اطفا تعویق بیندازید کنکور رو بابا چه گناهی کردیم کنکوری شدیم من سه ساله از دهم میخونم امسال هم پشت کنکوری ام حتی دوماه قبل هم آماده آزمون بودم اما با این وضعیت چجوری تمرکز کنیم جون خانواده ام برام مهمه نه شغل آینده ، اون هایی ام که مخالف تعویق هستن یا آدم بی اهمیت هستن یا جون خانواده شون براشون مهم نیست در واقع باید بگیم افرادی که مخالف تعویق هستن درس خون نیستن ، من یکی موافق تعویقم تعریف از خود نباشه من برای زیر ۵۰۰ خوندم و کاملاااا امادم اما با این وضعیت نمیتونم قبول کنم که سر جلسه حاضر بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کسانی که میخوان کنکور به تعویق بیافته به این معنیه که اگه یه سال منتظر کنکور بمونند براشون فرقی نداره. ولی برای یه سری از دواطلبین این هدر رفت زمانی مهمه. چرا میخواید کنکور به تعویق بیافته؟ کنکور که هرسال داره برگزار میشه. کسانی که نمیخوان در آزمون امسال شرکت کنند در آزمون سال بعد شرکت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
واقعا لایک دارید اونا که خواهان هستند یک سال کنکور به تعویق بیفته خوب امسال شرکت نکنند چرا با سرنوشت افرادی که زحمت کشیدند دارند بازی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
المیرا
۱۰:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
لطفا سری به سایت کارزار بزنید و نام خودتون رو برای تعویق کنکور سراسری ثبت کنید. باشد خودمان به فکر سلامتی خودمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۰:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
واقعا این پیام جای تاسف دارد ایا سلامتی قابل معامله با کنکور است ؟؟ دانشگاه های المان دو ترم اینده رو کلا حالت مجازی یا به حالت تعلیق در اورده اند حالا شما داد بر اوردید که چی ؟؟؟
ایا سلامتی ارجعیت به کنکور ندارد ؟؟؟ واقعا خودتان را به کدام راه زده اید چرا شرایط را ساده انگارانه پیش میبرید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۲۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بهتره کنکور برگزار بشه.انهایی که دنبال تعویق هستند همون هایی هستند که درس نخواندند. خانوا ه هایی که بیش از یک سال پا به پای بچه شون نشستند حالا منتظر نتیجه تلاششونند .تعویق کنکور ظلمیه که در حق افراد پر تلاش مبشه.وپاداش به افراد وخانوادهای بی برنامه است.ضلم نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
Shakiba
۰۹:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
موافقین تعویق کنکور توجه
یک کارزار به عنوان "تعویق کنکورهای ۱۳۹۹" در سایت کارزار هست. لطفا به صفحه مربوطه برید و تنها با وارد کردن اسم و شمارتون یک امضا واستون ثبت میشه.
اگر تعداد امضاها به ۱۰۰۰ برسه میتونیم امیدوار باشیم.
Yjc لطفا این نظرو منتشر کن.
Iran (Islamic Republic of)
به شکیبا
۱۰:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
شما اگه شرایط شرکت در آزمون امسال رو ندارید میتونید در آزمون سالهای بعد شرکت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۴:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خانم یا آقای محترم شما که همچنین نظری میدید یکم منطقی فکر کنید
اگر کنکور تعویق بیفته تمامی برنامه ریزی های افراد و حتی خود دانشگاه بهم میخوره
ظرفیت ورودی دانشگاه ها کم میشه
از همه مهمتر حق کسانی که یکسال تموم وقت گذاشتند و واقعا درس خوندند و زحمت کشیدند ضایع میشه
کرونا تمومی نداره حداقل تا یکسال آینده، اول آخر کنکور باید برگزار بشه پس چه بهتر سر موقع خودش باشه تا اگر دوستانی هم که میخوان برای سال 1400کنکور بدن تکلیفشون مشخص باشه
ده جلسه امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم برگزار شد چرا کسی اعتراض نکرد..... اون موقع کرونا نبود!
لطفا منطقی باشی و درست فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خودم امضا کردم ، چطور میتونم این سایت را به بقیه معرفی کنم ، چون کنکوری ها زیاد الان نمیان اینترنت و من هم اتفاقی این مطلب خوبتون رو دیدم . خلاصه از هر طریقی که میتونم کمک کنم لطفا بگید . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی در انتظار کنکور
۰۷:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام من خواهش هم این است که بجای اینکه کنکور عقب بیندازید زمان و مکان کنکور را تغییر بدهید از این به بعد باید طور دیگری برنامه ریزی مرد که بتوان هم به روال زندگی پیش برویم و همینکه از عافت کرونا در امان باشیم. بنابر این می توات کنکور را در فضای باز مثل استادیو های ورزشی و در شب برگرزار نمود. و از اینطریق احتمال در گیر کردن کل جامعه را به کرونا کاهش خواهید داد
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۶:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بابا این چه حرفیه می زنین...
تو استادیوم برگزار شه یه دفه بارون اومد بگیم خب بچه ها بقیه ش بمونه نیمه دوم
یا اگه شب برگزار کنن چه سودی داره مثلا؟!
Iran (Islamic Republic of)
Hasti
۰۶:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
واقعا گفتنش خیلی آسونه که بگیم کنکور لغو یا به تعویق بیفته اما آیا واقعا به فکر اون کنکوری هایی که قراره یک سال از عمرشونو از دست بدن هستین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
به هستی
۱۰:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
حرفتون درسته کنکور هرسال داره برگزار میشه. کسانی که نمیخوان در آزمون امسال شرکت کنند میتونند در آزمون سال بعد شرکت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۴۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کنکور تو هر زمانی مصیبت بوده ،3 سال پیش کنکور دادم اونم 2بار ، واقعا پراسترس زا ترین بخش زندگیم بوده .به نظرم کنکور آدم رو بیشتر از سربازی و هر چیزی دیگری پخته تر می کنه از نظر روانی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کرونا بگیر ولی اظطراب نگیر خلاصه این گزارش
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
این کرونا شاید زمانی باشه که بالاخره این کنکور بدون اساس برداشته بشه از سال ۸۶ تصویب شده که کنکور لغو بشه ولی اجرا نشده الان زمان اجرای این طرح
کنکور بی اساس ترین محک یک داوطلب برای قبولی در دانشگاه کسی که ۱۲ سال بی وقفه درس خونده و درخشیده و در یک روز که مهلت امتحان ۴ ساعت و امکان داره به دلیل استرس نتونه آزمون خوبی بده باید کل تلاش ۱۲ سالش نادیده گرفته بشه!
الانم که کرونا هست و حتی اگه شدید ترین پروتکل های بهداشتی هم در نظر گرفته بشه باز تو ۴ ساعت احتمال بسیار زیادی هست که دست با چشم و بینی تماس داشته باشه و این ویروس تو هوا باشه مگه میشه فهمید کی ناقل هست یا نه؟!
یا باید کنکور مدام به تعویق بایفته تا زمانی که درصد زیادی به این پاندومی مبتلا بشن یا اینکه برای این شرایط کنکور رو لغو کنن و معیار سنجش برحسب سوابق تحصیلی باشه
Sweden
F
۰۷:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شمایی که این حرف رو میزنی یه بچه درس نخون بیشتر نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
شیوع بیماری مسری و خطرناک کرونا در کشور و تعطیلی مدارس و اموزش فضای مجازی و استرس و اضطراب بوجود امده باید مسئولین کنکور رو برای همیشه حذف کنند . مجلس یازدهم انشاالله کنکور رو که مافیایی هست رو حذف خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اضافه بر این که خودمون کرونا می گیریم به هر کدوم از اعضای خانوادمون میتونیم انتقال بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۴:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
میتونید تشریف نیارید
نمیشه آینده ی یک میلیون دانش آموز بخاطر ترس شما به خطر انداخت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
به نظر من برگزاری کنکور در فضای باز آخه چطور ممکنه من می دانم که در حوزه ی برگزاری شهر ما اگه تو حیاط برگزار شه سر وصدای اطراف همه ی تمرکز هارو بهم میریزه اونهایی هم که داوطلبان کنکور هستن و به کرونا مبتلا شده اند شاید تا قبل از اینکه به این بیماری مبتلا شده باشند چند ماه قبلش رو تلاش فراوان کرده باشند والان چند ماهه که بخاطر بیماری درس نخوندند خواهشمندم بهترین تصمیم ها گرفته شود و زود اعلام بشه تا حق کسی ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این همه اصرار سازمان سنجش به اینکه حتما ترم مهر برگزار بشه قابل پذیرش نیست!!! خب ترم مهر به ترم بهمن موکول بشه هیچ اتفاقی برای جامعه دانشگاهی که فقط بیکاری در انتظارشه نخواهد افتاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فقط یک درصد احتمال بدین سر جلسه کنکور از یه نفر کرونا بگیرین و باعث مرگ عزیزانتون بشین...
بعدش با خیال راحت برین پایه علم مملکتو نگه دارین نخبه هااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بعدش میشیم تحصیل کرده بیکار !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا به فکر بچه های روستا ها باشین نه اموزش خوبی دیدیم نه اینترنت داشتیم امکانات بهداشتی هم ضعیفه
Iran (Islamic Republic of)
H.khodaei36
۲۲:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب
لطفا حال استرسی ما رو درک کنید ما میخوایم زنده بمونیم
#کنکورونا
Iran (Islamic Republic of)
Elham
۲۲:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
امسال با وجود تعطیلیای بیشتر وتعویق کنکورو حذف مطالب درسی به ظاهر به نفع ما ولی مطمئنا سطح سوالای کنکورو اونقد سخت بدن ک همه چی زهرمارمون بشه اینارو الکی لطف نمیکنن بدن بهمون اون از سطح امتحانات نهایی بود کنکورم اینطوری میکنن عقده این همشون و هیچ کس شرایط مارو واقعا درک نمیکنه...
Iran (Islamic Republic of)
Ra
۲۲:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
برگزاری کنکور برابر با یه فاجعه و بحرانی ولی اگر هم برگزار نشه هم دوباره یه فاجعه ی دیگه س چون واقعا اگه ۳۰مرداد برگزار نشه نیمی زیادی از دانش اموزان حوصله ی درس خواندن ندارن و فقط در این میان دانش اموز ضرر میکنه بدون اینکه یکی از این مسئولین به فکر ما باشد همه به نفع خودشون حرف میزنن
United States of America
عباس
۲۱:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ببینید اگه کنکور موقعی برگزار بشه که نیازی به راه اندازی سیستم سرمایشی نباشه بهتره و احتمال ابتلا به کنکور کمتر
United States of America
A
۲۱:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام خدمت همه دوستان . شما فرض کنید کنار شما کسی نشسته وسرفه میکنه حالا شما چه حس حالی دارین . حتی اگه سرفش از ویروس نباشه بازهم تمرکز به هم میزنه چه برسه به این روزهاکه کرونا هستش . اخه کنکور ازمون ۴ ساعته ای هست که سرنوشت انسان رو تعیین میکنه حالا شما حاضرید با آرامش کنکور بدین یا با استرس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ارامش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگه قرار باشه با تعویق کنکور سوالارا رو در حد ۹۴ بدین نخواستیم همون وقتش بگیرین بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
دکتر زارع
۲۱:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بابا فازتون چیه ؟! همه دارن جونشون از دست میدن هنوز بحث کنکوره! ی سال کنکور نده! برای حفظ سلامتی و جون بقیه! اقتصاد کشور خرابه لنگ یه کنکوری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۱:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اره خب برا شما دواردهمیا که بد نشد مطالب که حذف شد ۴۵ روزم فرصت اضافه دارید جبران کنید
شما سال اولتونه نمی فهمید
اگر سال دوم یا سومتون بود و ۴۵روز کنکور جا به جا میشد قیافه های همتون دبدنی بود
بیچاره اینایی که سال اولشون نیست دیگه کشش ندارن واقعا حتی اگر خوب خونده باشن و مطمئن باشن دیگه جونی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Erfane
۱۵:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ما چی میگیم تو چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
از کجا معلوم با تعویق دوباره وضع خراب تر نشه ؟
اگه همین ۱۳ و ۱۴ برگزار شده بود دیگه همه راحت بودن
اینایی که میگن عقب بیفته درس خون نبودن و نیستن وبهونه کردن ویروسوو بعد کنکور تو خیابونا ول هستن
به کسایی فک کنید که واقعا خوندن و اینجوری به خاطر تعویق یه سری مطالب یادشون میره و عملکردشون خراب میشه
Germany
ی بنده خدا
۲۰:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به نظرم بجای اینکه بهانه گیری های کنکوری هارو تیتره خبر کنین، برید از دانش آموزایی خبر جمع کنین ک بخاطر امتحاناته حضوری کرونا گرفتن. وضعیت روز ب روز داره بدتر میشه اونوقت شما میگی کنکوریا دارن بهانه گیری میکنن؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کنکور را فقط برای رشته هایی که ضرفیتشان کمتر از تعداد متقاضی است برگزار کنند. بقیه رشته ها احتیاجی به کنکور ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۰:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تواین گرماتووسط تابستان هوای داغ مردادماه واقعاچیزی به ذهنتون میاداصلاحافظه یاریتون میکنه باماسک که خفه کننده هست گرماوبوی عرق واقعاکنکورمساوی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام . لطفا کنکور امسال و برگزار نکنید با توجه به معدل ها رتبه تعیین کنید...
واقعا خیلی دشوار که در این شرایط کنکور شرکت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۰:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
نخیر همون کنکور بدیم که خوب تره. این همه رفتیم کلاس کنکور و کتاب تست خریدیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۹:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کنکور رو لغو کنید لطفا بسیار خطرناک است ، امار ها بالاتر میرود اگر کنکور لغو نشود و باید تدبیری دیگر اندیشید ، خودتون میگید ماسک حتی اگر همه بزنن باز هم و نیم درصد احتمال انتقال داره خ.ب عزیز دل برادر بفرما تو این چند هزار نفر تو هر سالن کوچیک یا حتی بزرگ سربسته چقدر حتی کم احتمال سرایت وجود داره؟ خودتون کلاهتون رو قاضی کنید یا حق.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
دوستان کنکوری مراقب باشید قطعا یه سری کنکوریا کرونا گرفتن و حتما سر جلسه میان خیلی مواظب باشید بین یک میلیون کنکوری حداقل 10 هزار تا کرونایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بابا دیگه جمع کنید این مسخره بازی رو بچه ها
بزارید کنکورمونو بدیم از شرش راحت شیم بریم به زندگیمون برسیم
خسته شدیم به خدا
من که الان ۳ ماهه درس نمی خونم دیگه نمیشه نمی کشم
بزارید بدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آقا یهو بندازید یه سال دیگه هم مارو راحت کنید از این اخباری که دم به دقیقه عوض میشن هم خودتون رو . سال بعد هم دانشگاه ها 2 برابر ظرفیتشون بردارن و کار کنن.
اگر ما 1 میلیون و اندی مون حتی نصفمون کرونا بگیریم کی حاضر پاسخگو باشه؟ کدوم مسئول می تونه بیاد بگه این ها خودشون هیچ ، به خانواده هاشون نمی دن و اونا رو هم درگیر نمی کنن علاوه بر خودشون ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۱۹:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بر و بچ گل یه نظر میدم حال کنین...
کنکور برگزار بشه هر کی میخواد بیاد هر کی هم نه بمونه برا سال بعد...
والسلام...
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۰۷:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
نه بابا!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Fateme
۱۹:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
لطفا کنکورو بندازین ب اوایل مهرماه حداقل هوا خنک نیاز ب کولر نیست.زیر ماسک هم عرق نمیکنیم بخاطر گرما. من تنگی نفس دارم لطفا سلامتی رو در اولویت قرار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگه پروتکل های بهداشتی رعایت بشه و تجمعات غیر ضروری توسط دانشجویان قبل و بعد از آزمون انجام نشه قطعا هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد...لطفا به فکر آینده داوطلبان هم باشید که خیلی ها افت میکنند تا اون افرادی که بیخیال از هر گونه تلاش بودند رشد و پیشرفت کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مطمئنین که همه چی به خوبی پیش میره؟
France
باران
۱۳:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عههه؟؟اگ پروتکل جواب میده پس چرا اینهمه مدافع سلامت از دست دادیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۹:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
هر چقدر کنکور عقب بیفته به نفع ماست.تو کلاس ما خیلی از دوستام که برای زیر ۱۰۰۰ نفر کشوری دارن تلاش میکنن و حتی از امیدای زیر ۱۰ نفر استانمون هم هستن از همشون پرسیدم میگن کنکور عقب بیفته به نفع ماست چون بیشتر درس میخونیم.هر کسی هم میگه کنکور رو عقب نندازین به ماچه بقیه درس نخوندن(خودشم درس خونده فرض کرده) ته دلش راضیه.نمیدونم میخواد خودش نشون بده یا چی نمیدونم که چرامخالفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اصن هیچ فرقی نداره بیوفته عقب همینجوری سوالا سخت میشه... تمام.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اینکه کنکور امسال سختر میشه زائده ذهنی شماست چون تو این پنج شش سال اخیر کنکور تو یه روال متوسط دارای سوال بسیار آسون تا بسیار سخت بوده.تازه هرچقدر عقب بیفته بنفع کسایی هست که هی میگن کنکور تعویق شه سوالات سختر میشه چون هر چقدر بیشتر بخونی برای سوالات سخت هم آماده میشی.ولی از اینم نباید بگذریم کسی که درس نخونده ضرر بیشتری میبینه نسبت به تعویق نشدنش
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۹:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به رسم ادب سلام
دوستان اینکه آزمون سراسری به موقع برگزار نشده .هممون دلیلشو میدونیم....
بخاطر سلامتی خودمون و خانواده هامونه و...
اینو میدونید که اگر یه راه رو چند مرتبه طی کنیم قلق حرکت دستمون میاد :هرچقدر بیشتر مرور کنید و...خودتون بهتر میدونید
قطعا نتیجه کنکورتون بهتر میشه
کرونا با این وضعیت حالا حالا تموم نمیشه تا واکسنش و بسازن
شماهم پیگیر ساخت اکسن باشین ن زمان برگزاری
مهم هست ولی مهم تر، هم، هست
طوری برنامه ریزی کنید که بهتر به یه متن وارد بشید بهتر از قبل
دکتر حسابی میگه
حاصل ضرب ادعا در توان یکیه
هرکس توانش زیاد باشه ادعاش کم
و هرکس ادعاش زیاد باشه توانش کم
رو هدفتون متمرکز شید
غر هم نزنید
درست میشه همه چی به حق علیه باطل :)
Germany
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
وقتی فکر میکنم با این شرایط سخت کرونا و گرما برم کنکور بدم بعدهم قبول نشم واویلا...... کاشکی امسال یه آوانس بیشتری قایل میشدن برای شرکت کنندها در کنکور ۹۹ و همه شرکت کنندگان رو هر رشته ای که دوست داشتن و هر شهر و دانشگاه قبول میکردن :-P;-):-)
United States of America
امیرحسین
۲۳:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ورش دارن راحت شیم به ابوالفضل میدونی این موسسات کنکوری چه ضربه ای دارن به قشر کم در امد جامعه میزنن میدونستی میزان هزینه قشر مرفه 67 برابر قشر کارگر در زمینه آموزشه میدونستی 10 نفر اول کنکور 98 در رشته های ریاضی تجربی انسانی و هنر هیچکدوم مال مدرسه دولتی نبودند یعنی اینکه کنکور از کتاب داره فاصله میگیره یعنی برایدقبولی باید از یه محصولی کنکوری اعم از دی وی دی و کتاب باید استفاده کنی ک این یعنی گردش مالی برای مافیای کنکور که البته مالیات نمیدن و همیشه هم بازار کارشون داغه
ای جوونا یکم بیدار بشید مجلس هفت ساله تصویب کرده کنکور رو ور دارن ولی اینا نمیزارن باورکنید دانشگاه تضمین و ملتکی برای موفقیت و شکست نیست بخدا الان شما میتونی با اینترنت به کلاس درس دانشگاه های تاپ دنیا دسترسی داشته باشی فکر نکنین اگه دانشگاه معمولی بخونین کارتون تمومه شما هم میتونید به صورت مجازی سر کلاس اون دانشگاه ها بشینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این هایی که میگن کنکور باید عقب بیوفته همون هایی هستن که درس نمیخونن
الکی خودتون رو خسته نکنید کنکور تو زمانش برگزار میشه شما درس بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عزیزم دختر من دوازدهمی بود رفتم امتحان دادن تو مدرسه کادونا کروواسی بود بدبختانه انتقال دادن ب بچه های دیگه ک یکی شون ۴ روز پیش فوت کرد پس اول فکر کن بعد نظر بده کنکور بازم میشه برگزارشه اما اون دختر جوون دیگه از زیرخاک برنمیگرده
Germany
نرجس
۱۹:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چرا وقتی واکسنش اومده دیگ یه خورده صبر نکنیم و جون اینهمه ادمو به خطر بتدازیم کی میگ درس نخونا فقط میگن کنکور تعویق بیفته؟اونی ک نخونده با یه ماه اینور اونور هم نمیخونه اگ بخون بود یا براش مهم ک کاهلی نمیکرد پس لطفا بهانه نیارین...ما هم زحمت کشیدیم ولی برگزاری کنکور توی شرایط کرونا شدید مثل کشتار دسته جمعی میمونه....لینک یه نفر دوازدهم امتحان نهایی داده نگرفته دلیل بر این نیس ک توی جلسه کنکور هم نگیره...فکر کردین ک اگ با اینهمه درس خوندنت رتبه خوبم قرار بیاری ولی کرونا بگیری و هیچوقت پات ب دانشگاه نرسع؟؟ خواهش میکنم ب فکر جون ما هم باشین...چ گناهی کردیم کنکوری شدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خیلی احمقانه ست اگر کنکور رو تعویق بندازن
یا باید تا چند ساله آینده کلاً لغو بشه یا با رعایت پروتکل برگزار
چون «کرونا ماندنی است!»
بفمهید! بفهمید! بفهمید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
هر روز قریب به ۳۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا میشن ، امکانات محدوده و مسئولین فقط منجر به اذیت کردن متقاضی ها میشه
دیگه دیدیم وقتی محدودیت اعمال شد چقدر آمار پایین اومد الان هم چاره همینه اعلام مجدد محدودیت ها و بعد از کاهش آمار برگزاری آزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام به همه .منم مثل خیلی از شماها کنکوری ام و سرنوشتم خیلی به این امتحان وابسته هست .ولی وقتی بحث کرونا هست ویک ویروسی که واقعا هیچ رحمی نداره حتی به یکجووون 20 یا 23 ساله و خطر ناک اینقدر خطر ناک که من حاظرم اینده ام رو زیر پا بزارم اما حتی یه نفر دیگه مبتلا نشه .
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چرا فکر میکنند فقط دانش اموز های درس نخون میخوان کنکور عقب بیفته
من دانش اموزیم که اسفند اماده بود کنکور اما الان واقعا میخوام عقب بیفته من جزو گرههای حساسم خیلی ها هم مثل من هستن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اینکه کنکور در بدترین شرایط ممکن برگزار بشه چون تنبلا درس نمی‌خوانند یا زرنگها فشار روحی دارند حرف درستی نیست. کنکور به خاطر حفظ جان جوانان این مملکت عقب افتاده نه بخاطر میل تنبل ها یا زرنگ ها. تو این مدتم هرکی می‌توانسته درس بخوانه و شرایط برای هم تنبل ها هم زرنگ ها یکسان بوده و رقابت عادلانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مگه عقب نیفتاده بسه دیگه هر کی نمی تونن بمونه واسه سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اصلا ب ریسکش نمی ارزه بین این همه کنکوری لااقل ۱۰ درصد کرونا دارن یاناقل هستن جوونیتونو زیرخاک نکنین برای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
خدایا،رحم کن
۱۸:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سال هاست سیستم آموزشی،سنجش و کنکور و دانشگاه....شده فقط پول دادن؛درسهای اضافه و نامربوط حفظ کردن؛12تا 13سال وقت یک نوجوان میره....اما وقتی موردی مثل بیماری پیش میاد،این سازمانها هیچ جایگزین و راه حلی ندارند.خب معلومه که سنجش میگه زمان مشخص شده،نمی گف یعنی؟اون بدبخت بچه هایی که با یک آزمونی که سراسر بی عدالتیه سر و کار دارن.سالهاست شریف فقط در تهرانه.انگار شهرهای دیگر ایران نیازمند دانشگاه صنعتی عالی نیستند.سال هاست گفته میشه بهترین دانشگاه کشور.درحالیکه یک آدم فضایی یا ربات یا سفینه در حیاط دانشگاه نیس.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یکسال درس خوندم و زحمت کشیدم اما به دلیل اینکه آسم دارم یا باید بروم سر جلسه و هر خطری رو قبول کنم یا نرم و یک سال عقب بیوفتم در حالی که میتونن با تعویق و کمی فروکش کردن تعداد مبتلایان تو شرایط ایمن کنکور برگزار کنن
برای عروسی و ... صاحب مجلس باید دیه بده ولی سازمان سنجش میگه میخوای بیا میخوای نیا

به فکر مردم نیستن انگار جدی جدی میخوان ما ها رو به کشتن بدن
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شما فرض کنیدکامل مسلط به همه درسا باشید واماده برای کنکور و بدون استرس اگه کسی تو فاصله ۵متری شما هی سرفه کنه به نظرتون بازم با ارامش میتونید کنکور بدید واقعا مطمئن هستید که تموم کسایی که کرونا دارن جدا شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کنکور باید همون موقع خودش بر گزار میشد واین تعویق بزرگ ترین ظلم بود به ما کنکوری ها چرا که جز استرس چیزی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
میگه اینایی که میگن تعویق تنبل هستند و مشکل دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۱۷:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام
لطفااا یه تصمیم درست بگیرد، والا اول سلامتیمون مهم هس
توای هوای گرم و استفاده از سیستم سرمایشی حتمااا دانشگاه
نرفته کرونا میگیریم...
Iran (Islamic Republic of)
کنکور کرونا را شکست.):(
۱۸:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یک روزی همه ی آموزش و پرورش کنکور سنجش و موسسات آموزشی و مافیا استیضاح میشوند.اما عمر ما بود که هدر رفت.
۱۲