۹۹ کشته حاصل حوادث رانندگی در فارس

رئیس مرکز فوریت های پزشکی فارس، شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در استان در سه ماهه نخست امسال را ۹۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: طی سه ماه اول امسال، کارشناسان این مرکز به ۱۵۰ هزار تماس پاسخ داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

او گفت: طی سه ماه اول امسال حدود ۵۰ هزار ماموریت توسط تیم‌های امدادی اورژانس استان فارس انجام شده که در اردیبهشت ۱۵ و در خرداد ۲۵ درصد این ماموریت‌ها با موضوع کرونا مرتبط بوده است.

مرادیان از کاهش آمار حوادث ترافیکی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال و در بازه زمانی سه ماه اول سال، ۹ هزار و ۳۵۵ فقره حادثه ترافیکی به مرکز اورژانس فارس گزارش شد که نسبت به آمار سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: براثر وقوع حوادث ترافیکی طی سه ماهه نخست امسال، در استان فارس متاسفانه ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر مصدوم که این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش دارد.

مرادیان شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در فارس طی بازه زمانی گفته شده را ۹۹ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از بین کل مصدومان، تعداد ۷۷ هزار و ۷۴۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۸۹۲ نفر در محل حادثه توسط امدادگران اورژانس به شکل سرپایی مداوا شده‌اند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اشاره به تداوم تلاش‌های نیرو‌های امدادی اورژانس در پی تشدید شیوع کرونا، گفت: قطعا استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن دست و پرهیز از حضور در اماکن تجمع عمومی و مراکز شلوغ و پر ازدحام، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا و کمک به کادر خدوم درمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار