صفر تا ۱۰۰ آموزش بورس/ همیشه سبز باش !

در این گزارش با صفر تا صد آموزش بورس و نحوه انجام معاملات در این بازار آشنا می شوید.

صفر تا ۱۰۰ آموزش بورس/ همیشه سبز باش !به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش با صفر تا صد آموزش بورس آشنا می شوید قبل از شروع می‌خواهیم در مورد معاملات بورس و آموزش بورس بیشتر بدانیم. 

 چرا بورس ؟ | آموزش رایگان بورس

یکی از سوالاتی که خیلی ها از ما می پرسند این است که چرا بهتر است که در بورس (exchange) سرمایه گذاری کنیم؟کشور ما در همه حال دارای تورم اقتصادی است.

در عین حال حقوق هایی که ما می‌گیریم با میزان تورم سالانه هیچ تناسبی ندارد! حالا باید چه کرد؟اگر ما بخواهیم پولمان را پس انداز کنیم چیزی به دست نمی‌آوریم.چون ارزش پول ما نسبت به تورم روز به روز در حال کاهش است.

صفر تا ۱۰۰ آموزش بورس/ همیشه سبز باش !

مزیت های سرمایه گذاری در بورس

1- شروع با سرمایه ی کم:

یکی از مزیت های مهم سرمایه گذاری در بورس،شروع آن با سرمایه ی کم است.در این صورت حتی کسانی که می خواهند از صفر شروع کنندو میخوان کاری را راه اندازی کنند می توانند سرمایه ی لازم را از بورس تهیه کنند و این خود کمک کننده به اقتصاد و رشد افراد است.

 

2-  رشد سریع پول:

افراد زیادی در بورس هستند که متفاوت رفتار میکنند، یک عده می خواهند در کوتاه مدت سود کمتری کنند و عده‌ای می خواهند در بلند مدت سود بیشتری ببرند.

حالا با تفاوت این دو دسته از کسانی که در بورس سرمایه گذاری میکنند، نسبت زمان و مقدار سودی که می کنند کاملا به سواد بورسی آنها و مدت زمانی که می‌خواهند در بورس سرمایه خودشان را بگذارند متفاوت است.

 

3- ریسک کم تر با آموزش بورس :

اگر بتوانید آموزش بورس را در هوش بورسی ماهان تیموری به خوبی بگذرانید،می‌توانید پایین ترین ریسک را تجربه کنید.

- نقدشوندگی سریع تر:

با توجه به این که شما در بورس سهام خرید و فروش می کنید، در عرض 1 الی 3 روز میتوانید تمام پول خود و سودی که دریافت کردید را از بورس بیرون بکشید و این یک مزیت بسیار عالی برای این نوع سرمایه گذاری است.

 

5- کنترل نقدینگی جامعه:

در این شرایط که هزینه ها و درآمد های هر خانوار با هم نمی خواند،کنترل این نقدینگی خیلی مهم است که به واسطه ی بورس این امکان به وجود آمده است.

کنترل نقدینگی منظور کنترل عرضه و تقاضا در جامعه است که این به واسطه ی سرمایه گذاری در بورس به وجود می‌آید.تا مردم بتوانند نسبت به قیمت هایی که در بازار است توان خرید محصولات را داشته باشند.

 

6- کمک به رشد صنعت و اقتصاد کشور:

به طور مثال کارخانه داری که به دلیل تحریم ها و شرایط تورم در جامعه توان رقابت و پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد، در این صورت به واسطه ی شریک کردن دارایی های خود با مردم ( و خرید سهام آن کارخانه توسط مردم) می‌تواند حقوق کارگران خود را پرداخت کند و در کنار آن توان رقابتی در بازار پیدا می‌کند.

 

7- امنیت و شفافت لازم در سرمایه گذاری در بورس:

اما شرکت بورس و اوراق بهادار این تضمین را به همه ی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داده که کلاهبرداری در بورس امکان پذیر نیست و به هیچ وجه کسی نمی‌تواند این کلاهبرداری رت انجام بدهد زیرا تمام راه های کلاهبرداری و حفره های مالی در این سازمان بسته شده است.

8- عرضه اولیه

وقتی سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام اصطلاحا عرضه اولیه گفته می‌شود که معمولا عرضه اولیه ها از سود دهی خوبی برخوردار هستند.

صفر تا ۱۰۰ آموزش بورس/ همیشه سبز باش !

چه کسانی در بورس سود می کنند؟

کسانی که در بورس سود زیادی به دست می‌آورند که  آموزش های کافی در این زمینه می‌بینند و نیازی به پرداخت مبلغی به صورت ماهانه ندارند. 

اما باید بدانیم کسانی بهترین سود را خواهند داشت که آموزش بورس را به صورت تخصصی ببینند !

 

چه کسانی در بورس ضرر می‌کنند؟

کسانی که در بورس ضرر می‌کنند اشتباهاتی انجام می‌دهند که باعث می‌شود نا امید دست از معامله گری بردارند و دیگر سمت بورس و سود خوبی که دارد نروند. این اشتباهات شامل: 

. ذهنیت منفی در مورد سودآوری بورس

خیلی از افراد در مورد سودآور بودن بورس منفی نگر هستند و هیچ امیدی برای به دست آوردن پول در ایران ندارند. این ها اگر دقت کنید هیچوقت به ثروت زیادی دست پیدا نمیکنند .شما سعی کنید نه تنها جزو این دسته از افراد نباشید بلکه در کنار این افراد هم قرار نگیرید.

2. نداشتن مهارت کافی در معامله گری بورس

مهارت یکی از چیزهای مهمی است که باعث می‌شود ما در معامله های بورسی به زیرکی پول خودمان را به سود برسانیم. با آموزش بورس، شما می‌توانید سهم های سود ده و سهم های ضرر ده را تعیین کنید.

3. نداشتن مهارت تابلو خوانی

مهارت تابلو خوانی یکی از مهارت هایی است که در آموزش بورس به آن پرداخته می‌شود.در این مهارت شما یاد می‌گیرید که چه زمانی سهم ضرر می‌دهد و تا چه زمانی سود می‌دهد. با ابزار های تکنیکال و تابلو خوانی می توان یک سهم سود ده را تشخیص داد. 

 

4. نداشتن مهارت تحلیل معاملات بورس و یا تحلیل اشتباه در بورس

این نوع از مهارت هم جزو مهارت های آموزش بورس است. این مهارت به دو دسته تقسیم می‌شود تکنیکال و بنیادی. هر دو روشی هستند که می‌توانند شما را در پیش بینی سهام و سودهی آن ها کمک کنند. 

 

5. واریز پول زیاد در اولین معامله

تعداد زیادی از کسانی که ضرر کردند، پول هنگفتی را در اولین معامله های خود به بورس تزریق کردند.دلیل ضرر آنها این است که بدون هیچ گونه آموزشی اقدام به انجام این کار کردند . 

 

6. چک نکردن پرتفوی به صورت روزانه (در ساعات معامله ی بورس)

بورس همون طور که شما هم می‌دانید در ساعات 9 الی  12:30 دقیق هر روز به جز روز های تعطیل باز هست. کسانی که در بورس می‌خواهند سود کنند حتما باید هر روز روند بازار و رشد سهم خودشان را پیگیری کنند، تابلو خوانی کرده و اخبار را پیگیری کنند.

صفر تا ۱۰۰ آموزش بورس/ همیشه سبز باش !

برای ورود به بورس چقدر سرمایه نیاز دارم؟

یکی از مزیت های اصلی بورس این است که نیازی به سرمایه ی آن چنانی ندارد .شما حتی با 500 هزار تومان هم می توانید وارد بورس شوید و معامله انجام بدهید.اگر آموزش دیده باشید و خوب تابلو خوانی انجام دهید ظرف 2 الی 3 هفته سود خوبی از بورس نصیبتان می‌شود.

به همین دلیل کسانی که کارجو هستند و یا حقوق خیلی کمی دریافت می کنند هم می‌توانند وارد این بازار پر رونق شوند، فقط کافی است به دقت آموزش ها را بگذرانند تا پولشان را از دست ندهند. 

ویژگی های یک آموزش مناسب برای بورس

همان طور که خودتان هم می‌دانید سرمایه گذاری با سود خوب در صورتی به دست می‌آید.که بتوانید آموزش خوبی ببینید و به آموخته های خودتان عمل کنید.حالا که می خواهیم در مورد ویژگی های یک آموزش خوب صحبت کنیم سریع می‌رویم سراغ اصل مطلب:

ویژگی های یک آموزش خوب در بورس:

1- به کار بردن اساتید مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار

2- به کار بردن نمونه ها و مثال های متفاوت برای یادگیری بهتر

3- داشتن سرفصل های مختص تابلو خوانی

4- داشتن سرفصل های تحلیل های بورس( تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال)

 5- ویدئویی بودن آموزش

6- استفاده از عناوین و اصطلاحات رایج بورسی و آموزش آن

7- داشتن نتایج دوره ی آموزشی و اثبات کاربردی بودن آموزش

 خوشبختانه ما همه ی این مشخصات مهم را در آموزش هوش بورسی داریم تا با این کار بتوانیم یک آموزش حرفه ای و در عین حال عامیانه و کاربردی را در اختیار شما قرار بدهیم.

در این آموزش علاوه بر داشتن همه ی این موارد با استفاده از تصاویر با کیفیت و همچنین ضمانت کاربردی بودن این محصول، سعی کردیم تمام خصوصیات یک آموزش خوب و کاربردی را برای شما محیا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، آموزش بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار