۴۶ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان همدان خانم‌های خانه دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: زنان خانه دار با ۴۶ درصد مبتلایان استان بیشترین گروه بیماران کرونایی را تشکیل می دهند.

۴۶ درصد مبتلایان به کویید ۱۹ استان همدان خانم‌های خانه دارنددکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های اخیر وضعیت استان در شیوع ویروس کرونا به شرایط بحرانی رسید و خانم‌های خانه دار بیشترین سهم از مبتلایان را دارند.

او با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد بیماران کووید ۱۹ در اجتماعات حضور داشته اند افزود: بعد از زنان خانه دار، کشاورزان و صاحبان مشاغل  با ۲۴ درصد بیشترین سهم را در تعداد مبتلایان به کرونا ویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان ۴ شهرستان همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان در شرایط قرمز شیوع کرونا، بهار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.


بیشتر بخوانید:

 

حیدری مقدم از شناسایی روزانه بیش از ۴۰ مورد بیمار جدید به کووید ۱۹ در استان خبر داد و افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان حدود  ۲ هزار نفر است و  تا کنون ۱۸۹ نفر بر اثر این بیماری در گذشته اند.

او بیان کرد: بیماری کرونا تنها با رعایت موارد بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.