مهربان: دلایل محمدی برای عدم حضور در لیگ منطقی بود/ سلامتی کشتی‌گیران در اولویت است

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تصمیم غلامرضا محمدی مبنی بر عدم تیمداری مربیان تیم ملی در لیگ برتر کاملا منطقی بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درباره تصمیم اخیر غلامرضا محمدی مبنی برعدم تیم‌داری مربیان تیم ملی در لیگ برتر اظهار داشت: بعد از اینکه مجوز حضور مربیان تیم ملی در لیگ صادر شد، ما رایزنی کردیم و دنبال جذب اسپانسر برای کشتی و ورود به لیگ برتر بودیم. موفق هم شدیم و شرکت سنگ‌آهن گهر زمین قدم جلو گذاشت. توان مالی بسیار خوبی داشتند و حضور آن‌ها در لیگ نهایی شده بود که یک روز به صورت تلفنی غلامرضا محمدی گفت با هم صحبت کنیم. او دلایلی آورد، در مورد عدم حضور ما در لیگ که بسیار منطقی بود و ما هم قبول کردیم. شأن مربیان ملی خاص است و فراتر از همه مسائل مالی است. تمام انرژی ما باید به تیم ملی معطوف شود و تمرکزمان روی برنامه‌های تیم ملی باشد.


بیشتر بخوانید: فرنگی کار عنواندار کشورمان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری


وی درباره تغییرات احتمالی در برنامه تیم ملی با تقویم جدید اتحادیه جهانی گفت: با توجه به اینکه اعلام شده مسابقات قرار است اواخر آذرماه برگزار شود، نه اینکه چرخه از بین برود، طبیعتا یک‌سری مسابقات برگزار شده است. ریاست فدراسیون اصرار دارد هر چه زودتر جلسه‌ای در این خصوص داشته باشند که این اتفاق امروز و فردا رخ خواهد داد. در این جلسه برنامه‌ها ارائه می‌شود و به بحث و تبادل نظر کشیده می‌شود تا به اجماعی برسیم که چه کار باید بکنیم.

مهربان در خصوص وضعیت کشتی گیران سنگین وزن عنوان کرد: الحمدالله سنگین وزن یکی از اوزانی است که شرایط خوبی در آن داریم، جوانان کنار باتجربه‌ها رقابت فشرده‌ای با هم دارند و هرکسی از این رقابت انتخاب شود و دوبنده تیم ملی را به دست بیاورد، می‌تواند در کشتی دنیا بزرگی کند. در ۹۷ هم همین وضعیت را داریم و به لحاظ کیفی و کمی وضعیت خوب است. البته کادرفنی تیم ملی امیدوار است که در همه اوزان رقابت فشرده باشد که از الان مشخص نشود چه کسی انتخاب می‌شود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد اصرار برای برگزاری لیگ برتر نیز گفت: طبیعتاً سلامتی کشتی‌گیران برای فدراسیون کشتی در اولویت است. من دیدم که پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری لیگ تهیه شده و در اختیار وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته، ولی در اینجا حرف نهایی را ستاد مقابله با کرونا می‌زند. آن‌ها در این موضوع حتی به نوعی بالاتر از وزارت ورزش در این برهه زمانی هستند. با توجه به شرایط موجود ستاد بهترین تصمیم را می‌گیرد. البته لیگ تنها منبع درآمد قهرمانان ماست. ضمن اینکه از سال ۱۳۹۷ تا امروز جوایز مدال‌آوران به آن‌ها اهدا نشده و اگر لیگ هم نباشد، آن‌ها منبع درآمد دیگری ندارند. امیدوارم تصمیم خوبی با اولویت قرار دادن سلامتی ورزشکاران اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید:

فرنگی کار عنواندار کشورمان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری

کاوه: به کشتی گیران بر مبنای شرایط کرونایی برنامه می دهیم/ برای رقابت های جهانی با رئیس فدراسیون جلسه برگزار می کنیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
باغ وحش هویزه را دریابید
آخرین اخبار