مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به ۲ هزار و ۵۴۳ روستای دارای سکنه استان، گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است که گازرسانی به این روستا‌ها در تعهد شرکت گاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه برخورداری از گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک، ارزان قیمت و دوست‌دار طبیعت و محیط زیست را یکی از شاخص‌های توسعه دانست و گفت: گازرسانی در کرمانشاه بعد از انقلاب و به ویژه در دولت تدبیر و امید جهش بسیار زیادی داشته به طوریکه اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت شهر‌ها و ۷۵ درصد جمعیت روستا‌های استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

او اظهارداشت: استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۲ هزار و ۵۴۳ روستا و ۳۴ شهر دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است که گازرسانی به این روستا‌ها در تعهد شرکت گاز قرار دارد.

او  بیان کرد: طی سه ماه گذشته با شبکه‌گذاری‌های انجام شده، ۵۵ روستا گازرسانی و سه هزار و ۷۴۸ مشترک جدید از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

او گفت: هم اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۲۸ شهر و ۷۵ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۴۷۰ روستا در مجموع کل استان تعداد ۵۹۴ هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا ضریب نفوذ گازرسانی در استان به ۹۳ درصد ارتقاء خواهد یافت.

او  با بیان اینکه گازرسانی به ۸۰۰ روستا در مجموع اکنون در دستور کار شرکت گاز استان کرمانشاه است، گفت: تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده و این رقم همچنان رو به افزایش است.

او ادامه داد: در سال ۹۸ باتوجه به توسعه شبکه گازرسانی در سطح استان و اشتراک پذیری جدید، مقدار چهار میلیارد و ۴۴۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه  تعداد شهر‌های دارای سکنه استان را ۳۴ شهر اعلام کرد و گفت: اکنون ساکنان ۲۸ شهر معادل ۹۹.۵ درصد از جمعیت خانوار‌های شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شهبازی بیان کرد: اکنون برنامه گازرسانی به ۵۲۰ روستا به علاوه سه شهر نوسود، نودشه و ریجاب و همچنین شبکه داخلی شهر ازگله با اعتباری بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان در شرکت گاز استان در دست اجرا است.

شهبازی افزود: شرکت گاز کرمانشاه در راستای محرومیت زدایی از روستا‌های استان درسال ۹۸ طراحی و اجرای گازرسانی به ۶۰۰ روستا را عملیاتی کرد که از این تعداد ۱۹۳ روستا با تحت پوشش قراردادن هفت هزار و ۷۰۷ خانوار در سال ۹۸ گازدار شدند.

او گفت: همچنین به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید تعداد ۲۱۳ واحد صنعتی نیز در سال ۹۸ گازدار شد که با این روند روزانه بیش از یک روستا یا واحد صنعتی در طول سال ۹۸ از نعمت استفاده از گاز طبیعی برخوردار شده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.